  • 51. Data: 2012-03-07 13:11:14
    Temat: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "ZbyszekZ" <z...@g...com> wrote in message
    on-forums@ynlr19...

    > To jeśli wychodzisz z takiego założenia to nie powinieneś nigdzie ruszać
    > się bez GPS loggera, nagrywać wszystko co słyszysz i poręczać raz na
    > tydzień zebrane dane u notariusza - chyba że jednak nie o niewinność Ci
    > chodzi.

    Te logi z GPS mogą kiedyś być ci niewygodne. Trzeba byc pragmatykiem i nie
    logować tego czego nie potrzeba :-)

  • 52. Data: 2012-03-07 13:14:07
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    sion-forums@ynjd19...
    W dniu środa, 7 marca 2012, 13:52:32 UTC+1 użytkownik Amir napisał:
    > Nie wiesz kiedy o 6 rano wpadną Ci do domu :) hehe
    > lepiej dmuchać na zimne ;)

    > Nie warto popadac w paranoje.

    Jak wejdzie ACTA to ci aresztują dziecko albo kiedyś wybierzesz się do USA
    to cię wsadzą tam na dożywocie :-)
    Jak zabronisz dziecku ściągac z sieci? No jak?
    Jako dobry ojciec byś raczej zadbał żeby śladu po tym nie było :-)

  • 53. Data: 2012-03-07 13:36:24
    Temat: Re: Zdalne sterowanie chałupą z komórki PLC2011B0
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > pomocą np. sms-a. Niezłe by też było zdalne sterowanie oświetleniem jako
    > symulacja, że ktoś jest w domu.
    > Zależy mi na rozwiązaniu prostym i niedrogim.
    > Coś pośredniego między systemami za 1500 zł, jakie widzę w reklamach a
    > komórką spadającą z półeczki i załączającą ogrzewanie sznurkiem
    > przywiązanym do wyłącznika ;-)
    > I jeszcze pytanie: jak wygląda odporność takiego systemu na
    > przypadkowe/niechciane sms-y? Wolałbym, żeby system rozróżniał sms ode
    > mnie od sms-a od operatora np. z informacją, że wygrałem kolejne audi/bmw.

    Jeśli masz zamiar z czasem rozbudować system inteligentnego domu to polecam
    Ci model
    urządzenia PLC2011B0 ok 1k
    tym mozesz sterować w zasadzie wszystkim co masz w domu zasilane.

    Jakis czas się bawiłem tą PCL-ką i naprawde robi wrażenie, poszukaj w googlu
    są filmiki demonstracyjne

    Połaczenie jest szyfrowane, dowolnosć konfiguracji, świetna wspolpraca z
    telefonami z systemem android,
    kontrola czujników temperatury chyba ok 20szt mozesz podlaczyc, a koszt
    czujnika jednego to 3zł :) i ladnie live pokazuje
    ci temp na wyswietlaczu telefonu co ciekawe mozesz je umiescić na koncu
    dlugiej skrętki

    mozliwosc sterowania pompami, regulacja obrotów, dodatkowo rewelacyjnie
    zastępuje
    alarm, mozesz sobie w salonie powiesic jakiegos tableta i masz manipulator
    :)

    dla prostych koment włącz wyłacz ogrzewanie klime to już wyprowadzasz sobie
    makra graficzne na telefonie

    ja niestety zainwestowałem w satela, którego szkoda mi wywalac, ale jak bym
    wcześniej wiedział o tej PCLce to nawet sekudny bym się nie zastanawiał.

    pozdrawiam
    AT

  • 54. Data: 2012-03-07 13:55:31
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > To nie są odosobnione przypadku, to sie dzieje na codzien, niedawno
    wyszedl
    > na wolnosc w mojej okolicy człowiek, który spedzil ok 2 lata w kiciu, za
    > niewinność, bo swiadek koronny kłamał, teraz sądzi się o odszkodowanie i
    > moze dostanie 10k za 2 lata odsiadki.

    To jeśli wychodzisz z takiego założenia to nie powinieneś nigdzie ruszać się
    bez GPS loggera, nagrywać wszystko co słyszysz i poręczać raz na tydzień
    zebrane dane u notariusza - chyba że jednak nie o niewinność Ci chodzi.

    hehe powiedz to Klusce z byłego Optimusa

    To nic nie kosztuje, a lepiej dmuchac na zimne :)
    ja podchodze do tego jak do hobby, do mojego domu nie dostanie sie nawet
    super złodziej :)
    tak aby o tym sie nie dowiedział a rodzina się do tego juz przyzwyczaiła.

    zabezpieczenia są kilkupoziomowe, powiadamianie tez kilka poziomow
    (niezalezne systemy zasilane awaryjnie)
    nie tylko gsm voip via radio i telefon stacjonarny via linia :) ale i inne

    np.: to, ze telefon nagrywa mi wszystkie rozmowy tez jeden z standardów
    moich, niestety wymagało to grzebania w
    romach telefonu z androidem zdobycia wiedzy w tym temacie ale jak
    wspomnialem to moje hobby,

    Część osob w moje rodzinie ma alarmy a nawet ich nie uzywa, bo boją się, ze
    same wyć zaczną
    zalozyli jak jednego z nich okradli :)
    to po co im takie alarmy? niestety tak podchodzi do tematu większość ludzi
    bo boją się elektroniki.

    pozdrawiam
    AT

  • 55. Data: 2012-03-07 13:56:33
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

    > Jeśli masz zamiar z czasem rozbudować system inteligentnego domu to
    > polecam Ci model
    > urządzenia PLC2011B0 ok 1k
    > tym mozesz sterować w zasadzie wszystkim co masz w domu zasilane.

    Ja go kupiłem właśnie ten i PLC2011A0 dwie sztuki, ponad rok temu.
    Mam nawet taki patent zrobiony, że wymieniłem zamek na siłownik i zamiast
    kluczy mam tylko komórkę przy sobie.
    Kupiłem na allegro http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=5507731

    Mam na tym zrobiony samoczynny rozruch agregatu. Tak samo agregat
    prądotwórczy kupiłem na Allegro i jestem bardzo zadowolony. O taki agregat,
    znaczy tego typu i był tańszy znacznie 4 lata temu
    http://allegro.pl/agregat-pradotworczy-diesel-7-5-kv
    a-ats-1-faza-i2165474318.html

  • 56. Data: 2012-03-07 14:01:27
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > chodzi.
    >

    > hehe powiedz to Klusce z byłego Optimusa

    Ja akurat pracuję w banku ale prywaciarze to wrogowie publiczni numer jeden
    :-) Niejeden rodak czy to urzędnik czy sąsiad by takiego prywaciarza utopił
    w łyżce wody za to że ma lepiej niż inni :-) Więc pragmatyzmu nigdy nie za
    wiele :-)

  • 57. Data: 2012-03-07 14:09:51
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    co masz w domu zasilane.

    > Ja go kupiłem właśnie ten i PLC2011A0 dwie sztuki, ponad rok temu.
    > Mam nawet taki patent zrobiony, że wymieniłem zamek na siłownik i zamiast
> [...]

    Dokładnie to miałem na myśli, wszystko cyfrowo realizowane, połaczenie z
    telefonu szyfrowane.
    Mozna opomiarować sobie temperatury w pokojach, czy wyjście wody z CO i
    wejście do CO, temp wody w bojlerze, temp
    wewątrz na zewnątrz, cały osprzęt czyli czujki ruchu i sygnalizatory na
    zewnątrz mozna wykorzystac te sam co
    dla innych systemów alarmowych. Nie trzeba placic za dodatkowe manipulatory
    bo telefon z androidem to standard się robi.
    Załączanie podlewania trawnika o okreslonych godzinach, czy opuszczanie
    rolet o okreslonych godzinach
    to nie stanowi problemu dla tego systemu i cenowo wydaje się nie mieć
    konkurencji jeśli chodzi o mozliwości.
    Podłaczenie do sieci ethernet to standard i wystawienie go na publicznym
    adrsie ip

    Napisz co ciekawego masz jeszcze podłaczone, bo ja korzsytałem tylko przez
    kilka dni dla zabawy, z tego i kilku innych rozwiązań min z skykontrola a z
    satela na codzien u siebie w domu ale satel to analog

    Teraz znajomy jest na etapie budowy domu i mowił, ze bedzie tym
    zainteresowany jak skonczy etap
    stanu surowego. Masz jakies ciekawe pomysly podaj do czego wykorzystales
    jeszcze PLC2011A0.
    tu przykadowy filmik
    http://www.youtube.com/watch?v=peT7Yq0XydM

    pozdrawiam
    AT

  • 58. Data: 2012-03-07 14:52:36
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > zainteresowany jak skonczy etap
    > stanu surowego. Masz jakies ciekawe pomysly podaj do czego wykorzystales

    Ten filmik chyba bardzo stary, bo soft jest bardziej rozbudowany teraz.

  • 59. Data: 2012-03-07 14:57:31
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

    Masz jakies ciekawe pomysly podaj do czego wykorzystales
    > jeszcze PLC2011A0.
    > tu przykadowy filmik
    > http://www.youtube.com/watch?v=peT7Yq0XydM

    ROTFL ale patent na kontaktrony przy bramie hahahaha. Pewnie zapomnieli mu
    wmontować czy ukryć w profilach :-)

  • 60. Data: 2012-03-07 15:05:27
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 7 marca 2012, 14:11:14 UTC+1 użytkownik kiki napisał:
    > "ZbyszekZ" <z...@g...com> wrote in message
    on-forums@ynlr19...

    > Te logi z GPS mogą kiedyś być ci niewygodne. Trzeba byc pragmatykiem i nie
    > logować tego czego nie potrzeba :-)

    Trzeba być pragmatykiem bo może trzeba będzie potwierdzić że gdzieś kiedyś byłeś.
    Takie logi wtedy jak znalazł, oczywiście muszą być w zaszyfrowane i złożone u
    notariusza a klucz prywatny u innego.

    --
    ZZ@private