  • 21. Data: 2012-01-16 13:49:49
    Temat: Re: Zima nadeszla
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Tak sobie toto czytam i nieodparcie nasuwa mi się pytanie:
    Od kiedy panowie macie te objawy ...?

  • 22. Data: 2012-01-16 13:58:24
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Troche offtopic.

    Adam wiesz moze jak wlaczyc w Brinku ponownie kalibracje?
    Chodzi mi o proces samoregulacji jak przy pierwszym uruchomieniu.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 23. Data: 2012-01-16 15:44:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sty, 14:32, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > Czyli działa to tak, że jak posiedzisz na tronie, to musisz zrobić
    > huragan i w kuchni, w sypialniach i garderobie, żeby zapaszek
    > zneutralizować ? Czy też są osobne/osobno sterowane wentylatory na
    > każdej nitce wywiewnej ?

    A co za roznica ? :) Przyjedz do mnie - wlacze Ci raz 50m3/h, drugi
    raz 350m3/h a Ty bedziesz zgadywal co kiedy wlaczylem. Jak zgadniesz -
    stawiam litra ;)

    Huragan za wikipedia: "Huragan - cyklon tropikalny, w którym średnia
    prędkość wiatru wynosi powyżej 33 m/s" - u mnie przy 350m3/h predkosci
    powietrza *w kanalach* nie przekraczaja 3-4m/sek wiec - nie, nie
    trzeba wywolywac huraganu ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 24. Data: 2012-01-16 15:46:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Sty, 14:58, Marek <m...@g...pl> wrote:
    > Troche offtopic.
    >
    > Adam wiesz moze jak wlaczyc w Brinku ponownie kalibracje?
    > Chodzi mi o proces samoregulacji jak przy pierwszym uruchomieniu.

    Wiem ale nie wiem czy dobrze pamietam ;) Przytrzymaj poprostu przycisk
    OK przez dluzszy czas (pisze 5 sek ale na moje oko to z 7-8 trzeba
    przytrzymac) - w tym czasie czerwona dioda bodajze bedzie sobie
    mrugac, a na wyswietlaczu bedzie "FIL". Nie wiem czy nie trzeba byc w
    trybie instalatora ale chyba nie. Po tych paru sekundach reku sobie
    przejdzie do kalibracji - trzeba ja powtarzac co kazde czyszczenie /
    wymiane filtrow!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 25. Data: 2012-01-16 15:55:12
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > trybie instalatora ale chyba nie. Po tych paru sekundach reku sobie
    > przejdzie do kalibracji - trzeba ja powtarzac co kazde czyszczenie /

    Dzieki!. Sprobuje.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 26. Data: 2012-01-17 07:44:58
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > prędkość wiatru wynosi powyżej 33 m/s" - u mnie przy 350m3/h predkosci
    > powietrza *w kanalach* nie przekraczaja 3-4m/sek wiec - nie, nie

    No różnica jest dosyć duża, tylko nie wiem czego się trzymać komfortu
    czy energoszczędności bo to trzeba zdefiniować zanim się zacznie
    rozmawiać z kimś kto ma WM +reku :)

    pozdrawiam
    rafał

  • 27. Data: 2012-01-17 11:20:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sty, 08:44, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:
    > No różnica jest dosyć duża, tylko nie wiem czego się trzymać komfortu
    > czy energoszczędności bo to trzeba zdefiniować zanim się zacznie
    > rozmawiać z kimś kto ma WM +reku :)

    Ja mysle ze wiekszosc instaluje WM dla komfortu jednak :) Dzieki WM
    moglem sobie np. zrobic suszarnie w niewielkim pomieszczeniu
    przyleglym do lazienki na poddaszu bez ani jednego okna, w ktorym
    suszenie odbywa sie bardzo sprawnie i nie ma problemu z wilgocia, nie
    obawiam sie ze mi w naroznikach grzybek urosnie czy cos podobnego :)

    A pstryczek sie przydaje - przyjdzie wiecej osob, jakas wieksza
    imprezka to mozna latwo i pod reka przelaczyc na wyzszy bieg. Rozne
    rzeczy sie zdarzaja - ostatnio moj pies tak sobie stanal ogonem przy
    swieczce obok kominka ze ten mu sie zaczal palic ;) Na szczescie sie
    szybko zorientowal i nawet nie widac ze sobie troche klakow spalil ale
    smrodu narobil co niemiara :) A roznicy miedzy 120m3 (tyle mam na
    codzien), a 350m3/h (tyle realnie moj reku osiaga maksymalnie) nie ma
    zadnej - w sensie odczuwania tego "wiatru". Poprostu nie ma zadnego
    wiatru :-) Ludziom co nie widzieli nigdy WM sie wydaje ze pod
    anemostatem to jest jak pod mocnym wentylatorem - dmucha tak ze wlosy
    rozwiewa, a ciagnie tak ze trzeba uwazac przechodzac z portfelem obok,
    ze kase wciagnie ;) W rzeczywistosci jest tak ze trzeba wylezc na
    taborecik i przylozyc do anemostatu reke zeby poczuc ruch powietrza :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 28. Data: 2012-01-17 12:20:10
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    41g2000yqa.googlegroups.com...
    >Ja mysle ze wiekszosc instaluje WM dla komfortu jednak :)

    Ja myślę że opinie o rzekomym komforcie przy went mech. i jego braku went
    grawitacyjnej wygłaszają ludzie którzy albo wcześniej mieszkali w
    blokach/małych mieszkaniach i po przeprowadzce do domu komfort wzrósł(ale
    nie dzięki WM raczej tylko po prostu dzięki większej kubaturze) albo ludzie
    u których marketingowcy wykreowali popyt na WM. Bo na prawdę moim zdaniem
    brak WM w żaden sposób nie wpływa na obniżenie komfortu.
    Ja wiem zaraz tu ktoś napiszę że szyby parują(u mnie nie parują a mam
    grawitacyjną), że zaduch(u mnie nikt zaduchu nie stwierdził) że łatwiej
    wywietrzyć po 20 osobowej imprezie(tu może i racja ale takie imprezy u mnie
    są raz na kilka lat), że łatwiej wywietrzyć po smażeniu ryb(u mnie często
    ryby się smaży i problemu ze smrodem nie ma).
    No i to co mnie najbardziej zniechęca do went mech to kilkunastotysięczne
    koszty jej zainstalowania i później koszty eksploatacji(kolejne wentylatory
    chodzące non stop prawie.
    A bywając w domach/hotelach z went mech nie czuję się wcale bardziej
    komfortowo jak w swoim domu więc jak na razie went mech odpada.
    Odnośnie oszczędności to nawet zwolennicy went mech przy omawianiu tematu
    rekuperatora dla Kaszpira przyznali że ekonomicznie to nie ma sensu przy
    niewielkich domach.

  • 29. Data: 2012-01-17 13:05:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sty, 13:20, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Odnośnie oszczędności to nawet zwolennicy went mech przy omawianiu tematu
    > rekuperatora dla Kaszpira przyznali że ekonomicznie to nie ma sensu przy
    > niewielkich domach.

    Mus posiadania rekuperatora dla oszczednosci jest dopiero jak robisz
    dom ponizej powiedzmy 3litrowego. Wtedy udzial wentylacji w stratach
    jest tak duzy ze WM pozwala oszczedzac nawet kilkadziesiat procent
    uciekajacego ciepla (ktorego oczywiscie ogolnie jest juz niewiele bo
    dom mocno ocieplony).

    Dla mnie WM to komfort. I nie chodzi tylko o to ze przeprowadzilem sie
    z mieszkania gdzie rzeczywiscie plesn rosla na parapetrach i w
    lazienkach bo mam kumpla ktoremu w normalnym duzym domu z WG urosl
    grzybek w rogu - w sypialni, z powodu tego ze sobie pouszczelnial
    dokladnie drzwi lazienkowe i wentylacja tam poprostu nie dzialala. A
    pouszczelnial bo mu wialo "z okien". No musi wiac - tak dziala WG. A
    ja nie lubie jak mi za kolnierz zimno wieje :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 30. Data: 2012-01-17 13:18:15
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
    13g2000vbf.googlegroups.com...

    >Mus posiadania rekuperatora dla oszczednosci jest dopiero jak robisz
    >dom ponizej powiedzmy 3litrowego
    Ot to
    Dobrze że w końcu ktoś to pisze bo jak do tej pory to panowała opinia że
    dzięki went mech+ reku rachunki za ogrzewanie spadną o 80%;)
    A i tyle nawet reku nie zaoszczedzi w domu 3 litrowym pewnie.
    A aby dom był "3 litrowy" to trzeba zainwestować ładnych kilkadziesiąt
    tysięcy dodatkowo. I kółko się zamyka.