  • 31. Data: 2016-01-08 14:46:59
    Temat: Re: Zrób sobie gniazdko;)
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Uzytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:26e845a1-b855-4098-9855-5502f757aaa0@googlegrou
    ps.com...
    A jakie to urzadzenia przenosne wymagaja konkretnego ukladu kabli? Ja z
    nieprzenosnych znam gazowy kociol do co. Przy nim nie ma stresu bo
    przychodzi ekipa ktora go montuje i uruchamia. Z gniazdkiem sobie poradza.
    Jeszcze jest popsuta albo zmyslona kuchenka mikrofalowa. Wymieniaj te
    sprzety co potencjalnie moga stwarzac problem.

    Kolega trafil raz na UPS-a, który po wlaczeniu chwile popracowal i zaczynal
    piszczec glosniczkiem. Przy którejs próbie uruchomienia podlaczyl go do
    drugiej dziurki w gniazdku podwójnym i "sie naprawilo". UPS z gatunku tych
    popularnych, w obudowie midi tower. W instrukcji nie bylo ani slowa o
    koniecznosci podlaczenia fazy pod konkretna dziurke.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 32. Data: 2016-01-08 14:48:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 14:45:21 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A te berker kwadrat podwójne
    > http://www.dobregniazdka.pl/berker-b-kwadrat-130-100
    794
    > takie(?) to jak podłączysz to faza w każdej dziurce po prawej?
    Poprawny link

  • 33. Data: 2016-01-08 15:10:44
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-01-08 o 14:48, Kris pisze:

    794
    > Poprawny link
    > http://www.dobregniazdka.pl/berker-b-kwadrat-130-100
    794

    Z tego co widzę, to podłączenie jest jedno dla obu gniazd, więc siłą
    rzeczy nie będę miał na to wpływu:
    https://www.tim.pl/berkerb-kwadrat-gniazdo-podwojne-
    zu-16a-ip20-snieznobiale-5361838989

    Nie wiem, jak Berker ma tam standardowo to połączone.
    Natomiast ja takich gniazdek u siebie po prostu nie mam.
    Stosuje pojedyncze moduły w ramkach.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 34. Data: 2016-01-08 15:37:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 15:10:46 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Z tego co widzę, to podłączenie jest jedno dla obu gniazd, więc siłą
    > rzeczy nie będę miał na to wpływu:
    Więc bardzoi możliwe że będzie jak w większości podwójnych gniazd- u góry faza z
    lewej, na dole z prawej(czy tam odwrotnie)
    Więc wprowadzanie jakiś dziwnych zasad że przy montażu faza po prawej mija się z
    celem.
    > Nie wiem, jak Berker ma tam standardowo to połączone.
    > Natomiast ja takich gniazdek u siebie po prostu nie mam.
    > Stosuje pojedyncze moduły w ramkach.
    W kuchni gdzie czasami przydają się zestawy 2(albo i 3) podwójnych to stosujesz 4(6)
    pojedynczych?
    Użytkowo bez sensu wg mnie, wizualnie również tak sobie ale jak tam kto woli.

  • 35. Data: 2016-01-08 15:57:17
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-01-08 o 15:37, Kris pisze:
> [...]
    lewej, na dole z prawej(czy tam odwrotnie)
    > Więc wprowadzanie jakiś dziwnych zasad że przy montażu faza po prawej mija się z

    Ale te zasady są proste, bo tą "lewą i prawą" stronę powinno się
    określać według bolca uziemienia, a nie z której strony akurat na
    gniazdko patrzysz.
    Czyli patrząc na takie podwójne gniazdko od przodu, to faktycznie
    wyjdzie, że w górnym faza będzie z innej strony niż w dolnym, bo jedno
    wobec drugiego jest odwrócone o 180 stopni. Czyli de facto, oba fazę
    będą miały właśnie z jednej strony :]

    > W kuchni gdzie czasami przydają się zestawy 2(albo i 3) podwójnych to stosujesz
    4(6) pojedynczych?
    > Użytkowo bez sensu wg mnie, wizualnie również tak sobie ale jak tam kto woli.

    Każdy coś tam innego lubi. Mi się dla odmiany te podwójne jakoś nigdy
    nie podobały, za to ramki jak najbardziej. Poza tym raczej nie
    przekraczam 3 gniazdek w ramce. Lepiej IMHO w jednym miejscu dać ramkę
    potrójną i w drugim miejscu drugą taką, niż w jednym miejscu montować 3
    podwójne gniazdka na przykład.
    Użytkowo zazwyczaj też tak wyjdzie lepiej, bo raczej rzadko w jednym
    konkretnym miejscu aż tyle tego potrzebujesz i nawet wygodniej, jak
    podłączysz się z czymś metr dalej i Ci się kabel nie będzie plątał z resztą.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 36. Data: 2016-01-08 16:09:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 stycznia 2016 15:57:18 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > wyjdzie, że w górnym faza będzie z innej strony niż w dolnym, bo jedno
    > wobec drugiego jest odwrócone o 180 stopni. Czyli de facto, oba fazę
    A teraz daj wiare że są podwójne gniazdka które w środku nie maja połączeń "na krzyż"
    więc jak podłączysz to będzie i na dole i na górze faza po prawej(czy jak wg innej
    szkoły podłączysz to po lewej)
    Więc zasady dla zasady tylko;)

> [...]
    > przekraczam 3 gniazdek w ramce. Lepiej IMHO w jednym miejscu dać ramkę
    > potrójną i w drugim miejscu drugą taką, niż w jednym miejscu montować 3
    A to fakt takie rozwiązanie tez jest możliwe. tyle że 6 dziur wiercisz i 6 podłączeń
    robisz, 6 osprzętów kupujesz.
    Przy podwójnych dwa razy mniej dziur, podłączeń i osprzętu
    > Użytkowo zazwyczaj też tak wyjdzie lepiej, bo raczej rzadko w jednym
    > konkretnym miejscu aż tyle tego potrzebujesz i nawet wygodniej, jak
    > podłączysz się z czymś metr dalej i Ci się kabel nie będzie plątał z >resztą.
    W kuchni to fajną rzeczą jest taka kolumna z gniazdkami wysuwana z blatu
    http://www.volton.volton.pl/listwa.jpg
    Ale kilka gniazd w ścianie też jest konieczne
    Oczywiście jak ktoś normalnie z kuchni korzysta a nie jeśli ma kuchnie jak Sławek
    Bora Bora tu kiedyś linkował;)

  • 37. Data: 2016-01-08 16:50:51
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-01-08 o 16:09, Kris pisze:
    > A to fakt takie rozwiązanie tez jest możliwe. tyle że 6 dziur wiercisz i 6
    podłączeń robisz, 6 osprzętów kupujesz.
    > Przy podwójnych dwa razy mniej dziur, podłączeń i osprzętu

    Ale ja to żaden elektryk czy coś, więc wszystko o czym mówię ma
    zastosowanie tylko u mnie w domu. Myślę, że przeżyję to jednorazowe
    zrobienie trochę więcej dziur ;)
    Fakt, ciut drożej wychodzi, ale z drugiej strony ile razy robisz coś
    takiego? To raz można położyć te kilkadziesiąt złotych więcej.

> [...]
    > Ale kilka gniazd w ścianie też jest konieczne
    > Oczywiście jak ktoś normalnie z kuchni korzysta a nie jeśli ma kuchnie jak Sławek

    W miarę niezłe rozwiązanie, fakt. I nawet stosunkowo prosto się to
    montuje, bo widziałem, jak u mnie w pracy to robili.
    Jedyne co, to bałbym się trochę, że syf z blatu będzie się w szczeliny
    ładował.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 38. Data: 2016-01-08 17:19:40
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-01-07 o 09:34, Jacek pisze:
    > A ja mam na ten przykład kilka gniazdek w poziomie. To mam mieć fazę na
    > dole, czy na górze?
    > Jacek

    To jest tak jak z flagą. Czytasz od lewej do prawej albo od dołu do góry :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 39. Data: 2016-01-08 17:38:50
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-01-08 o 08:57, Budyń pisze:

    > Masz wykazac sensownosc :)

    Sens jest taki, że warto mieć jakąś systematykę. Ja u siebie każde
    gniazdo zarabiałem tak samo, żeby była powtarzalność. Może nie dla
    każdego jest to istotne, ale wg mnie jest.

    Poza systematyką, macie rację. Położenie fazy nie ma znaczenia. W
    szczególnych przypadkach i tak trzeba gniazdo przerobić pod odbiornik.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 40. Data: 2016-01-09 21:56:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 stycznia 2016 15:17:09 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Natomiast takie gniazdko ma te zalete że mozna jedno z nich puscić przez
    przełącznik.
    Tak z ciekawości- do czego to by się mogło w praktyce przydać?