  • 1. Data: 2009-02-08 19:25:42
    Temat: biofiltry
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    pisąłem niedawno o problemach z POŚ, gdzie w związku z niefortunnym
    położeniem domu, smrodek z kominków na dachu zamiast unisić się w siną dal,
    jest zawiewany przed front budynku,
    otóż znalazłem rozwiązanie problemu:
    http://www.bioarcus.com.pl/pdf/PL_%20BF_3_%20kominko
    we.pdf
    taki biofiltr, przy bardzo, w sumie niewielkim, przepływie powietrza
    powinien się sprawdzić, producent w wymianie korespondencji też to
    potwierdza...
    niestety... cena... 2300 + vat za najmniejszy kominek (100), który trzeba
    wymieniać co kilka lat, jak dla mnie bardzo drogo za wyeliminowanie, w sumie
    niewielkiej niedogodności,
    ale...
    pogóglałem, poczytałem i okazało się, że wypełnienie takiego filtra, to nic
    innego, jak trochę materii organicznej (torf, trociny) i zaszczepione
    kultury bakterii (jak w POŚ)
    myślę, że zbudowanie własnoręcznie kosztowało by ułamek oryginału, ale nie
    chciałbym wyważać otwartych drzwi (jeśli gdzieś są otwarte) i może ktoś z
    was stosuje cos podobnego w rozsądnych cenach lub wykonał coś takiego sam
    ewentualnie jakies pomysły poproszę:
    moze węgiel aktywny jako dodatek, może jakaś chemia, może gąbka albo
    keramzyt jako podłoże dla bekterii (to mi z akwarystyki się skojarzyło)
    może jeszcze jakieś pomysły... bo niedługo zaczynam eksperymenty :-)

    --
    pozdrawiam
    robert