  • 21. Data: 2009-02-04 06:52:09
    Temat: Re: budowa domu
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Adi pisze:

    > a tak pozatym to wszystko z tobą w porządku??
    >

    > Adi

    jak najbardziej, tak myślę. Sam monitorowałem budowę online. Nawet nie
    wyobrażasz sobie do czego są zdolni budowlańcy. Wjeżdża na budowę
    samochodzik z zamówionymi 10 paletami cementu, następuje rozładunek ale
    tylko 8 miu. reszta jedzie na budowę do pana Gienka.

  • 22. Data: 2009-02-04 08:50:35
    Od: "AGA.K." <d...@o...pl>

    > A czemu nie 20tys doplaty?
    > Lekka przesada, jeśli coś kosztowało dodatkowo
    > to powinien od razu poinformować a nie po fakcie.
    > Czy to jest cena za wybudowanie ścian?
    > Z jakiego rejonu Polski?
    > Ja budowałem 4 lata temu i u mnie ekipa brała 5tyś za kondygnację (dom
    > 160m2)
    > Obecnie w moich okolicach biorą ok. 10tyś za kondygnacje - jeśli piwnica,
    > parter i piętro to wyjdzie ok 30tyś. No te 44 jestem w stanie zaakceptować
    > (15tyś kondyga) , ale 9 tyś dopłaty to wychodzi 20% więc zmiany musiały by
    > być rewolucyjne.

    Chciałbym być wporządku, ale zabił mi klina

    ta dopłata to za dużo róznych spraw o których nic nie mowił

    np postawić jeden kanał wętylcyjny więcej
    kilka schodów więcej wyszło mu wejściowych
    taras większy niż w projekcie o 3m2 z schodami
    zasadzał kręgi w studni 3szt
    dom w groszku 3 z archona z piwnicą
    wszystko byłoby OK gdyby powiedział mi ze to będzie tyle i tyle kosztować
    więcej

    na dowod zmian, wydrukowal z programu norma zmian na 2 kartki A4, ale to są
    zmiany w stulu
    ze grubszą proterme dał na dwie scianki zamiast 11,5 to 25tka, ze do okna
    domurowal 4 cegly otp

    i powiedział ze powinien wziąc 20tys więcej,

    dzis przez telefon 40min rozmawialem z nim, przystał na 7tys, ale i tak
    uwazam ze to przesada
    chcialem max dac 5tys więcej

    wszystko byłoby OK gdyby np powiedział, ze za to ze taras robi większy to
    będzie kostować no 5tys

    zapytalem w trakcie budowy czy to bedzie cos wiecej
    powiedzial, nie martw sie pan to nie wiele wyjdzie więcej,

    na pytanie ile przeciągał z odpowiedzią

  • 23. Data: 2009-02-04 09:01:21
    Od: "AGA.K." <d...@o...pl>

    Jak szukałem wykonawcy, to
    jeden był od niego tanszy, ale noclegi i jedzienie musiałbym załatwic
    najtanszy chcial ok 39tys
    ten 44tys
    nastepny 55

    a jeden wariat 123tys w krawacie

    Niestety zabrałem się do budowy w okresie najwyzszych cen za robicizne, ten
    moj wykonawca po prostu liczy sobie ze musi 22tys zarobic na miesiac, przy 3
    pracownikach.

    Wczesniej robil u znajomgo, stad te kwoty, a jako dowd trzeba pokazac ze
    wiecej zrobil, aby wynik koncowy wyszedl 22tys

    faktem jest ze to chyba jego pierwszy dom, i staral sie bardzo, chociaz bez
    krzywej sciany i schodow i krzywej wylwski w piwnicy sie nie obyło, a pewno
    przy wykonczeniach wyjdzie cos jeszcze

  • 24. Data: 2009-02-04 09:04:07
    Od: "AGA.K." <d...@o...pl>

    > Pamiętaj. Jeśli człowiek pracował u Ciebie solidnie i uczciwie, a w
    > trakcie inwestycji wynikły nieprzewidziane, dodatkowe prace, to należy mu
    > się dodatkowa zapłata. Nie słuchaj osób, które radzą Ci, żebyś wykonawcę
    > "posłał na drzewo". Postaw się w jego sytuacji (o ile Twoje sumienie uzna,
    > że jest on uczciwy). Postępując w ten sposób tylko zyskasz - nigdy nie
    > stracisz. Ty będziesz traktował ludzi fair - oni będą fair w stosunku do
    > Ciebie.

    tak naprawde chodzi tylko o Taras powiększony, i że więcej wyszło schodow do
    domu, bo piwnice posiada projekt
    architekt po prostu przerabiajac projekt nie dorysowal schodow, co jednak
    logiczne bylo ze nie będa dwa schody tylko więcej.

    wiadome dla mnie ze zrobil więcej to taras większy i kilka schodow więcej

    Chce się rozstac uczciwie i chyba 7tys doplace, chociaz boli mnie to jak
    cholera,

  • 25. Data: 2009-02-04 09:09:17
    Od: "AGA.K." <d...@o...pl>

    > A masz spisana umowe z wykonawca? Czy masz tam
    > standardowa formule, ze jakiekolwiek odstepstwa
    > od umowy i zmiany wymagaja formy pisemnej pod
    > rygorem niewaznosci? Jak masz to wyslij goscia
    > na drzewo. Jak nie masz, to troche trudniej.
    > Niemniej jakiekolwiek odstepstwa wymagaja
    > protokolu uzgodnien lub robot koniecznych.
    > Twoja UPRZEDNIA zgoda jest absolutnie wymaganym
    > elementem. KC cie zabezpiecza przed swiadczeniami
    > niezamawianymi.

    Mam po prostu na brudnej kartce napisane

    ze piwnica 26tys
    a reszta 18tys

    i jego podpis

    zupelnie nic więcje, czyli mozna powiedziec ze nic nie mam

    rozpisalem pozniej sobie to w ten sposob "
    aby mi zatwierdzil to rozpisalem sobie to tak:

    1 ) ETAP I - Roboty Ziemne

    Obejmuje wykonanie:

    Fundamenty :

    a.. Podkład pod fundamenty folia podsypka

    b.. Zbrojenie fundamentu

    c.. wyprowadzenie rur z kanalizacji

    d.. wylanie betonu

    2 ) ETAP II ŚCIANY Przyziemia

    Obejmuje wykonanie

    a.. wykonanie poziomej izolacji przeciwwilgociowej

    b.. ścian zewnętrznych nośnych piwnic z bloczków betonowych na zaprawie
    cem-ap

    c.. kominów c cegły

    3 ) ETAP III - Strop nad piwnicą

    Obejmuje wykonanie

    a.. Wieńców żelbetowych w deskowaniu tradycyjnym na ścianach nośnych z
    betonu

    b.. stropu gęsto żebrowego typu TERIVA I z warstwą nad betonu B20

    c.. belek i słupów żelbetowych z betonu B20

    d.. żelbetowej płyty stropowej

    Wykonanie schodów z piwnicy

    4 ) ETAP IV - Izolacje PIONOWE

    Obejmuje wykonanie

    a.. rapówki na ścianach

    b.. izolacji termicznej z styropianu z siatką na kleju ścian zewnętrznych

    c.. izolacji pionowej przeciwwilgociowej murów przyziemia z foli
    kubełkowej typu Fundaline

    d.. izolacji powłokowej na wewnętrznych ścianach z Izoplastu R

    e.. obsypki piaskowej pionowej izolacji z foli

    f.. zrobienie drenażu

    g.. zasypanie wykopu

    5 ) ETAPV - Parter

    Obejmuje wykonanie

    a.. Poziomej izolacji przeciwwilgociowej

    b.. ścian nośnych zewnętrznych z pustaków porotherm na zapraw cem-wap

    c.. ścian nośnych wewnętrznych z pustaków porotherm na zapra cem wap

    d.. ścian działowych

    e.. kominów z cegły pełnej na zaprawie cem wap

    f.. nadproży prefabrykowanych nad drzwiami

    6 ) ETAP VI Strop Nad Parterem

    Obejmuje wykonanie

    a.. wieńców żelbetowych w deskowaniu tradycyjnym na ścianach nośnych z
    betonu

    b.. stropu gęsto żebrowego typu TERIVA I z warstwą nad betonu

    c.. belek żelbetowych z betonu B20

    d.. żelbetowe płyty stropowej i balkonowej z betonu B20

    e.. żelbetowych schodów zabiegowych

    7 ) ETAP VII Poddasze

    Obejmuje wykonanie

    a.. ścian nośnych zewnętrznych z pustaków POROTHERM

    b.. ścian działowych

    c.. prefabrykowanych okładzin nad drzwiami

    d.. kominów z cegły pełnej

    e.. ponad połaciami dachu kominy z cegły klinkierowej

    f.. rdzeni i wieńców żelbetowych do kotwienia wieźby z betonu B20

    (przygotowanie prac murarskich pod kładzenie dachu

  • 26. Data: 2009-02-04 09:31:31
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AGA.K." <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > Chce się rozstac uczciwie i chyba 7tys doplace, chociaz boli mnie to jak

    Czytajac caly ten watek jako wykonawca ale czesto korzystajacy z
    podwykonawcow powiem tak...
    spotkaj sie z facetem i powiedz mu tak, owszem, byly roboty dodatkowe ale
    mimo ze prosilem nie podal pan ile to bedzie dodatkowo kosztowalo
    powiedz ze ty wyceniasz to na 5 tys. pln i tyle jestes gotow zaplacic, tylko
    nie przez telefon a spotkaj sie i osobiscie to zalatw.
    na zywo latwiej sie dogadac. no moze stanie na 6 ale zawsze bedziesz do
    przodu. a i jeszcze jedno... miej ze soba ta gotowke na widok pieniedzy
    ludzie czesto bardziej miekna ;-)
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 27. Data: 2009-02-04 10:30:11
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > podałeś akurat bezsensowny przykład bo tu jest mowa o nowo wybudowanym
    > domu, A twój przykład nijak ma sie do wątku. Cogito ergo sum :)

    Skad ty wiesz ze suma jest zawyzona (piszesz o tym wyzej) skoro nie znasz
    projektu domu, nie widziales warunkow lokalnych (i zwiazanych z tym robot
    gruntowych), nie wiesz jakiej klasy i jak pracochlonna byla sciana (moze
    byla 3W?) ? Drenaze, zjazdy do garażu, taras, ilosc kominow..nie no nie bede
    tego tlumaczyl... Wreszcie - nie wiesz gdzie czlowiek buduje (region). Wg
    ciebie kazdy dom o danej powierzchni bedzie pracochlonny w tym samym stopniu
    jesli chodzi o stan surowy ? Bardzo sie mylisz.

    Przykład rrr. jest jak najbardziej na miejscu.Osobiscie w takiej cenie jak
    autor topicu cenie mialem postawiony dom akurat o tej samej powierzchni (i
    tez piwnice) - ale z dachem.
    Co z tego wynika ? Nic.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 28. Data: 2009-02-04 10:38:23
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Chce się rozstac uczciwie i chyba 7tys doplace, chociaz boli mnie to jak
    > cholera,

    Ja bym za dwa schody i wiekszy taras (ile wiekszy) zrobiony co prawda z
    koniecznosci ale bez dogadania warunkow wczesniej nie zaplacil nic. Dla
    wykonawcy zrobienie czegos takiego to są grosze w ujęciu całej roboty.
    Sprawe schodow akurat znam - mi tez braklo, trzech dokladnie. Dlugich na
    jakies 3,5metra.
    Zaplacilem za nie innemu wykonawcy niz ten co budowal dom. Kosztowalo mnie
    to 350zl netto plus wykop pod fundamencik tych schodow (zrobiony
    wlasnorecznie plus pomocnik 50zl). Jaki duzy musialby byc twoj taras by
    dobic do 7000-9000 tysiecy ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 29. Data: 2009-02-04 13:09:19
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Kane pisze:

> [...]
    > jak autor topicu cenie mialem postawiony dom akurat o tej samej
    > powierzchni (i tez piwnice) - ale z dachem.

    gdyby budował tak jak powyżej opisałeś to prace byłyby wycenione na co
    najmniej 80,000zł. Skoro dodał ze dodatkowe prace, które wymienił
    wyceniane są na taka sumę znaczy jednoznacznie że fachura chce go
    ewidentnie naciągnąć.

    Ja wybudowałem dom ( pod Poznaniem ) o pow. cał 480m2 do stanu surowego
    za 35000zł. Cena i tak wydawała mi się wygórowana. Ale że panowie
    murarze mieli dobrą opinię to się zgodziłem i nie żałuje. Dom budowałem
    na przełomie 2007/2008. Cena jest kwestią negocjacji, i pamiętaj
    wszystko jest tyle warte ile jesteś w stanie za to zapłacić.

  • 30. Data: 2009-02-04 13:23:53
    Od: "AGA.K." <d...@o...pl>

> [...]
    > autor topicu cenie mialem postawiony dom akurat o tej samej powierzchni (i

    mozesz zobaczyc

    www.baborow.com/dzialka

    grunt to piasek
    fundament na ok 1,6m