  • 21. Data: 2011-07-02 08:24:53
    Temat: Re: chudziak na wysokim fundamencie
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik MichałG napisał:

    > a jakprościej to wylej teraz - ale połoge zrob za rok. To co siadło
    > uzupełnisz np. styropianem, jakim skruszywem czy czymś innym.....

    Ja tak właśnie u siebie zrobiłem...
    Dodatkowo jak teraz patrzę, to na parterze mam akurat bardzo mało
    ścianek działowych, a te które są, usytuowane sa w miejscu, gdzie
    podsypki było mało - bo spadek mam spory.
    Pozostałe 'płyty' chudziaka zawierają się zawsze między ścianami
    fundamentowymi i jedynym na nich obciążeniem jest właśnie wylewka i to,
    co na wylewce.

    Od zalania chudziaka do zalania wylewek minęło chyba z 11 miesięcy.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 22. Data: 2011-07-02 08:47:23
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 02 Jul 2011 09:51:10 +0200, MichałG napisał(a):

    > żadna siatka w arkuszach nie zabezpieczy chudziaka przed osiadaniem - co
    > najwyżej zabezpieczy przed popekaniem lub załamaniem - po prostu
    > chudziak osiądzie jako cała płyta a nie w kawałkach... ;).

    Ale jeśli osiądzie "po całości" to wtedy nie będzie problemu "urwanych
    rurek" od podłogówki - czy mi się zdaje?

    --
    ŁC
    Czasami wydaje mi się, że najlepszym dowodem na istnienie gdzieś we

  • 23. Data: 2011-07-02 09:07:45
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-07-02 10:47, ŁC wrote:
    > Ale jeśli osiądzie "po całości" to wtedy nie będzie problemu "urwanych
    > rurek" od podłogówki - czy mi się zdaje?

    Dobre pytanie. Mnie też to zastanawia.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2011-07-02 09:58:23
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Dobre pytanie. Mnie też to zastanawia.

    Można go zawsze zazbroić jak strop i wylać z B20... tylko po co wtedy
    zasypywać? Wtedy to już tylko piwniczkę sobie zrobić jak pisał Adam.

    Myślę, że najlepiej jest zasypywać warstwami, ubijać każdą i potem tak
    go wylać, żeby miał luż do osiadania - wewnątrz każdej części między
    ścianami fundamentowymi, potem poczekać niech odstoi chociaż jedną zimę,
    a wtedy ciągnąć dalej budowę.

    Ewentualnie zrobić SSO i niech przezimuje.
    W wylewkach przy prowadzeniu rurek i tak daje się otuliny na przejściach
    między 'trudnymi' częściami na rurki z podłogówki. Jak wtedy coś jeszcze
    ciut siądzie, to te kilkanaście cm styropianu pod wylewkami załagodzi
    skutki.

    pozdr
    Robert G

  • 25. Data: 2011-07-02 10:26:03
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-07-02 10:47, ŁC pisze:

    > Ale jeśli osiądzie "po całości" to wtedy nie będzie problemu "urwanych
    > rurek" od podłogówki - czy mi się zdaje?

    będą na połaczeniu z\wylewki ze scianą -wieńcem (uskok). Ale to
    miejscewe, wiec łatwe do opanowania.

    michał

  • 26. Data: 2011-07-02 10:42:13
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 02 Jul 2011 12:26:03 +0200, MichałG napisał(a):

    > będą na połaczeniu z\wylewki ze scianą -wieńcem (uskok). Ale to
    > miejscewe, wiec łatwe do opanowania.

    No tak, tak - kwestia ile takich przejść "wieniec - chudziak" napotkają
    na drodze rurki od podłogówki.
    Dopytuję, bo chcemy w przyszłym roku polecieć z budową "po całości" i w
    miarę możliwości doprowadzić do stanu, w którym zamieszkamy :-) Stąd
    szukam potencjalnych słabych punktów.
    W powyższym kontekście najlepiej byłoby jeszcze w tym roku zrobić "do
    chudziaka" i tak zostawić, ale nie wiem czy się uda.

    --
    ŁC
    Zanim powiesz coś bardzo ważnego, sprawdź czy masz zapięty rozporek

  • 27. Data: 2011-07-02 11:45:24
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-07-02 12:42, ŁC pisze:

> [...]
    > W powyższym kontekście najlepiej byłoby jeszcze w tym roku zrobić "do
    > chudziaka" i tak zostawić, ale nie wiem czy się uda.

    jest jeszcze taka opcja - kiedyś zasugerowałem to komuś i nie było/nie
    ma problemów:
    - Zasypać nie przejmując sie za bardzo zagęszczaniem.
    - Położyć folie na piasku
    - to co poniżej potraktowac jako deskowanie stropu
    - wykonac strop jak nad parterem, zwracając uwagę na ew. ścianki
    działowe (dorobić beleczki)
    - zapomnieć o osiadaniu zasypki- niech sobie osiada.....
    trzeba tylko zrobić to na odpowiedniej wysokości by zmieścić ocieplenie
    do strony podłogi
    Niestety wersja 'nieco' wiecej kosztuje...
    --

    Pozdarawiam
    Michał

  • 28. Data: 2011-07-02 12:29:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-07-01 15:03, janusz_kk1 wrote:
> [...]
    > bardzo słaba, tąpnięcie 2cm urywa rurki. Dlatego pilnuj ubijania i polewaj
    > wodą, duuuużo wody. JAk będziesz robił podłogówkę i wylewki to pamiętaj
    > aby wszystkie przejścia rur przez dylatację miały po pół metra z każdej
    > strony
    > peszla osłonowego lub izolację z pianki, na rurki daj siatkę zbrojeniową
    > do wylewek,
    > wtedy będzie prawidłowo otulona betonem i wzmocni wylewkę. Siatki powiąż
    > razem.
    > Na siatkę rozłóż deski tak aby było po czym chodzić i podczas robienia

    I tak zrobię.
    Chudziak zazbroję siatkami także i wyleję go z lepszego betonu, B12/B15.
    A może B20? Wyleję go NA fundament bo wtedy nie będzie mi osiadał
    miejscowo a jeśli już to łagodniej.

    Muszę zasypać szybko całość, nie ma mowy o czekaniu na wiosnę bo do
    końca roku muszę się wprowadzić.

    Fundamenty w 3/4 są już zasypane piaskiem zasypowym zagęszczanym
    warstwowo. Nie wiem na ile solidnie niestety. Dziś cały dzień pada na to
    deszcz i jutro zapowiadają także, więc możliwe, że to jeszcze coś da.
    Wykonawca (doświadczony budowlaniec) w każdym razie twierdzi, że nie
    osiądzie na pewno.

    Pozdr.

  • 29. Data: 2011-07-02 13:17:20
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:
    > bo do końca roku muszę się wprowadzić.

    Hmmm...
    A jak bardzo 'musisz'?
    Ja też musiałem się wprowadzić do [..], ale korygowałem to kilkakrotnie.
    :-).

    Odmierz sobie czas do tzw tynków i wylewek, a potem jeszcze minimum dwa
    miesiące.
    Przed upływem tych dwóch miesięcy po wylaniu wylewek nie polecam
    wprowadzania się...
    Możesz to - z rodziną - przypłacić zdrowiem... niestety.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 30. Data: 2011-07-02 13:40:05
    Od: quent <x...@x...com>

    Musi być na tyle sucho aby położyć podłogi. Wprowadzimy się jak już
    będzie można ale możliwie szybko.