  • 21. Data: 2009-01-31 11:32:02
    Temat: Re: czekamy na nowe rozporzedzenie - opalanie weglem CO
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik gasper napisał:
    > Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości
    >
    > tylko, że taka pompa zużywa procentowo mało prądu w stosunku do reszty
    > potrzeb gospodarstwa domowego
    > więc dopieprzyć tym, którzy: mają kuchnie elektryczne, lodówki,
    > zamrażarki, klimatyzacje, piekarniki, plazmy itd.
    Właśnie
    stąd radosna konkluzja - dopieprzyć wszystkim :)

    pzdr.
    rafał

  • 22. Data: 2009-01-31 11:46:34
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "T.M.F." <t...@n...mp.pl> napisał w wiadomości

    > Panie Druid, a uwzglednil pan, ze sprawnosc z jaka przetwarzana jest
    > energia chemiczna na elektryczna, przesylana do odbiorcy i zamieniana z
    > powrotem w cieplna nie przekracza 30%? Dla wspolczesnego kotla weglowego
    > sluzacego do ogrzewania domu jest to 80%. Jakby 2,5 razy lepiej. A poki
    > sasiad nie pali smieciami to problem wielki nie powstaje ani z zapyleniem,
    > ani z emisja tlenkow azotu i siarki. A np. emisja CO2 bedzie o te 2,5 raza
    > mniejsza.

    Tak się składa, że to co piszesz to żadna nowość. I nie jest nowością, że
    energię można wytwarzać różnymi sposobami, tylko nie wszystkie są opłacalne.
    A najlepszą opcją dla środowiska jest nie zużywać niepotrzebnie energii.
    I gratuluję sąsiada.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 23. Data: 2009-01-31 12:10:18
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > po drugie za niewątpliwe zmiany w ekosystemie do jakich prowadzi zmiana
    > temperatury gleby, i dyskomfort dla dżdżownic.

    Nie mów tak głośno o dyskomforcie dla dżdżownic bo jak sie "zieloni"
    dowiedzą
    to jeszcze zabronią tego rodzaju ogrzewania
    J23

  • 24. Data: 2009-01-31 12:58:37
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    > Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Masz racje, ale czy rzeczywiscie tak duzo taniej wychodzi palenie weglem??
    >
    > Z drugiej strony powiem Ci, ze mam sasiada ktory w tym roku zakupil sobie
    > mialu, bo taniej. Niestety jak rozpali tego swojego pierdziela, to ja w
    > domu nie mam czym oddychac jak wiatr jest z zachodu. Fajnie ze jemu
    > taniej, ale nie wszystkim jest rownie dobrze.
    >
    > TK
    poczytaj sobie i podrzuć sąsiadowi może oboje skorzystacie
    http://tnij.com/jak_palic_weglem
    Pozdro..

  • 25. Data: 2009-01-31 13:59:03
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > dla miłośników palenia węglem w domkach mogę zaproponować brak akcyzy w
    > zamian za montaż elektrofiltrów i układu odsiarczania :)

    Tym co palą węglem w domu kazałbym zatkać komin, niech sobie sami wąhaja to
    co wypuszczają innym ;-P
    (jak ktos ma piec na wegiel, tzn, że ma piec na wszystko co tam wpadnie w
    ręce, potem po osiedlu trzeba w masce chodzić)

    --
    Mariusz

  • 26. Data: 2009-01-31 14:00:12
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    > (jak ktos ma piec na wegiel, tzn, że ma piec na wszystko co tam wpadnie w
    > ręce

    Upraszczasz - jak chcesz spalić "wszystko" w kotle z podajnikiem ?

    Pzdr

    JKK

  • 27. Data: 2009-01-31 14:33:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości
    >
    > Nie mów tak głośno o dyskomforcie dla dżdżownic bo jak sie "zieloni"
    > dowiedzą
    > to jeszcze zabronią tego rodzaju ogrzewania

    No i krety biedne, a tych najbardziej zalujemy. :-)

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-01-31 16:17:43
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    > No i krety biedne, a tych najbardziej zalujemy. :-)
    > Pozdro.. TK

    W mojej okolicy to przez susły budowa lotniska się o 5-10 lat opóżniła.
    Pozdr
    J23

  • 29. Data: 2009-01-31 16:32:39
    Od: z...@f...pl

> [...]
    > gospodarstwa domowego
    > więc dopieprzyć tym, którzy: mają kuchnie elektryczne, lodówki, zamrażarki,

    .. i jeszcze kazać domy na jaskinie poprzerabiać, żeby już do kompletu było..:)

  • 30. Data: 2009-01-31 17:41:43
    Od: robertr <r...@c...com.pl>

    Należy wspomnieć o palących w kominkach - najczęściej bardzo
    nieefektywny (mało sprawny) sposób dogrzewania, też doskonale trujący
    środowisko. Ja np palę drewnem w zwykłym piecu i zużycie drewna mam
    niższe niż sąsiedzi używający kominka jako wspomagającego źródła
    ogrzewania.
    pozdr