  • 21. Data: 2017-03-06 23:08:38
    Temat: Re: czyszczenie studni kopanej
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    tak jest

    Użytkownik "abomito" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Okazuje się, ze musze wyczyscic studnie .
    > Studnia jest kopana czyli ma kregi betonowe o srednicy ok 1 metra.
    > Glebokosc ok 10 metrow, sprawdze dokladnie za tydzien.

    Najprzód, to zrób eksperyment :kup se sznurek, kawałek nagwintowanej rurki
    1/2 cala, mufkę i korek.Złącz to do kupy i wpuść do studni.Jak będziesz
    trzymał( a warto)to tak: sznurek ci pokaże głębokość studni.
    Mokry odcinek- słup wody
    A przy odrobinie wprawy wewnątrz rurki pokaże, co jest na dnie.
    Ale co by na dnie nie było, to wodę trzeba wylać wlać chloraminę, i po
    dobie- dwóch apiać wodę wybrać.
    To program minimum i to MUSISZ.A jak osuszysz studnię, to będziesz wiedział
    co dalej.

  • 22. Data: 2017-03-07 00:37:57
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > http://allegro.pl/pompa-do-wody-brudnej-sciekow-zanu
    rzeniowa-waz-fv-i6459919396.html

    Dobra jest.Problem w tym, że tańszą tego nie zrobisz.A i tak sie przyda.
    Do tej roboty proponowałbym;założyć sztywny wąż( taki od wody, np 35mm), łączenie z
    pompę - gumową rurą.Miękki wąż prawdopodobnie się zatka syfem ze dna.A na pewno to
    zrobi na załamaniach na cembrowinie.Guma po to, żeby łatwiej manewrować.
    Pływak zawieś na lince od pompy-pompa musi wybrać całą wodę.
    Czasami się zdarza że pompa musi pracować, gdy ktoś jest w studni.Warto wtedy mieć
    pompę przez transformator separacyjny.Podobno wyciąganie porażonego jest dość
    kłopotliwe.
    Mnie-tylko połamanego- wyciągały dwa zastępy.I nie było głęboko...
    Rozdrabniacz nie jest potrzebny.Kamieni,drewna nie posieka, a cały drobny muł i żwir
    i tak pompa wciągnie.Trzeba tylko robić przerwy żeby siatka sie czyściła.

  • 23. Data: 2017-03-07 07:23:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 marca 2017 22:25:52 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > z 10 metrowej studni? Moze sie ktos i podejmie, ale pod warunkiem ze spał na fizyce
    :-)

    Sie czepiasz;)
    Ps
    Dobry szambowóz z 7-8 metrów pociągnie

  • 24. Data: 2017-03-07 07:59:26
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Pompe jednak trzeba kupic bo pewnie taka czynnosc choc raz w roku bedzie

    Ja mam studnie kopaną.
    Ostatni raz była sprzątana w 1997 roku po powodzi przez strażaków.

    A co do pompy.
    Pamietam jak dziadek jeszcze postanowił wymienić kamienie na kręgi w studni.
    Plus pogłębić o jeden metr

  • 25. Data: 2017-03-07 08:00:38
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    >
    > A co do pompy.
    > Pamietam jak dziadek jeszcze postanowił wymienić kamienie na kręgi w studni.
    Dopiero szambiarka dała radę bo tak szybko woda napływała.

  • 26. Data: 2017-03-07 08:55:18
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    bardzo pomocne sa Twoje rady.
    Bardzo Ci dziekuje

    Użytkownik "abomito" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

  • 27. Data: 2017-03-08 19:02:50
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-06 o 19:12, doktorek pisze:
    > Janusz, ile kosztuje taka usluga?
    400zł.

    Pozdr
    Janusz

  • 28. Data: 2017-03-08 20:10:05
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > 400zł.
    Jeżeli sam sprawdzisz, że faktycznie na dnie coś jest, to dobra cena.
    Ale jeśli sprawdzisz, że kręgi nie są czyste,uszkodzone, między nimi nie ma dziur,
    (ale takie naprawy to oddzielne koszty)a dno jest czyste i niezamulone,
    to szkoda kasy.
    Chloramina droga nie jest, bańka 10 litrów(na bogato, a co) do samochodu wejdzie.

  • 29. Data: 2017-03-24 14:54:10
    Od: TK <TakToJa@TakToJa.>

    jest pompa do wody brudnej:
    http://www.tsurumi.eu/pl/hs

  • 30. Data: 2017-03-26 21:24:39
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    kupilem nazwyklejsza pompe jaka byla w sklepiku we wsi. W calosci z zeliwa.
    w 12 minut wywalila wode z studni.
    Tragedii nie ma, troche mulu, standard, ale ..... :)
    Wiem czym te studnie oczyscic od srodka ale czy mozecie mi polecic cos
    do uszczelnienia przestrzeni miedzy kregami betonowymi?
    Widac ze saczy sie tamtedy woda wiec dobrze by bylo to uszczelnic po
    oczyszczeniu.
    Jakis cement ultraszybkoschnacy czy cos bardzo profesjonalengo?