  • 11. Data: 2017-03-06 19:12:43
    Temat: Re: czyszczenie studni kopanej
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    Janusz, ile kosztuje taka usluga?

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2017-03-06 o 15:06, doktorek pisze:
    > Okazuje się, ze musze wyczyscic studnie .
    Daj sam spokój, wez tych co kopią studnię,
    mają sprzęt i wiedzę, wyczyszczą Ci i zdezynfekują,
    tak mi moji robili bo juz raz studnię czyściłem.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 12. Data: 2017-03-06 19:39:35
    Od: Singapur <r...@z...cz>

    http://www.czystastudnia.pl/pl/czyszczenie-studni
    http://hydroglob.pl/czyszczenie-i-renowacja-studni-g
    lebinowych-i-kopanych
    http://www.czyszczeniestudni.pl/cennik

  • 13. Data: 2017-03-06 21:07:00
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    konkretne te ceny :(

    Użytkownik "Singapur" napisał w wiadomości grup
    .pl...

  • 14. Data: 2017-03-06 21:29:34
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 06.03.2017 o 15:06, doktorek pisze:
    > Okazuje się, ze musze wyczyscic studnie .
    Zacznijmy od tego, dlaczego musisz czyścić?
    Badanie bakteriologiczne było robione?
    Pomysł z szambowozem odpada, bo żadna pompa nie zaciągnie z 10 metrów.
    Jacek

  • 15. Data: 2017-03-06 22:25:15
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    To może i ja swoje trzy grosze dołożę.
    Wożesz takie czyszczanie srobic sam.Ale: musisz pożyczyć pompę do brudnej wody.Jak
    największą, z metalowym wirnikiem i sztywną rurę przynajmniej głębokości studni.Waka
    pompa jest opuszczana blisko dna i robi taki kipisz, że jest szansa, że szlam
    zostanie wypchnięty na zewnątrz.A jak nie, to i tak do studni trzeba wejść.Gorsza
    wiadomość jest taka, że czasami są potrzebne dwie pompy...
    Wejście: Kopałem kiedyś studnie, ale nie tak głębokie.Ale wiem, że nie każdy się
    odważy wejść.Bardzo rzadko, ale zdarza się że delikwent boi się wyść!
    T teraz wyobraż sobie alpinistę: cały czas obłoki widzi, a tu do takiej dziury
    pchaję...Bez szans.
    Ale żeby wejść, to trzeba sprawdziś czy tam jest tlen.Kurak (czy inna pliszka) jest
    dobry , ale lampa naftowa lub ze świczką jest pewniejsza.I nie chodzi tylko o metan-
    może być jeszcze siarkowodór, a wystarczy zwyczajny brak tlenu.Po prostu jesteś t tej
    dziurze, oddychać się chce, a tlen się kończy...Dlatego druga potrzebna rzecz( oprócz
    pompy) to dmuchawa.W zasadzie wystarczył odkurzacz odwrotnie podłączony.Jak się da.A
    jak nie,to problem.
    Jakoś nie wyobrażam sobie, żeby coś trzeba by w tej studni coś czyścić.Ale wejść
    warto.
    A jeśli zobaczysz że w studni czysto, to TRZEBA kupić chloraminę albo wapno
    chlorowane (podchloryn wapnia)
    Warto wymyć tym fecesem kręgi. Przy okazji sprawdzisz, co jest między kręgami.

    Palce mnie bolą.Więc drugą opcją tu znalezienie fachowców, którzy to za Ciebie
    zrobią.
    Bo i tak NIE WOLNO takich rzeczy robić samemu.A najlepiej we trzech, i to
    ogarniętych.
    Pozdro. abomito

  • 16. Data: 2017-03-06 22:25:51
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 marca 2017 18:01:18 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A ktoś z okolicy z tzw szambowozem?
    > Wypompuje, gęste z dna tez powinien ładnie zassać.

    z 10 metrowej studni? Moze sie ktos i podejmie, ale pod warunkiem ze spał na fizyce
    :-)

    b.

  • 17. Data: 2017-03-06 22:38:04
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > z 10 metrowej studni? Moze sie ktos i podejmie, ale pod warunkiem ze spał na fizyce
    :-)

    A to fakt!
    Jak kto spał, to nie wie, że są pompy ssące i pompy tłoczące.Te pierwsze-
    teoretycznie do 10 metrów, a praktycznie w 8 się mieszczą, a te drugie..
    tylko dawaj! I płać...

  • 18. Data: 2017-03-06 23:02:23
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Okazuje się, ze musze wyczyscic studnie .
    > Studnia jest kopana czyli ma kregi betonowe o srednicy ok 1 metra.
    > Glebokosc ok 10 metrow, sprawdze dokladnie za tydzien.

    Najprzód, to zrób eksperyment :kup se sznurek, kawałek nagwintowanej rurki 1/2 cala,
    mufkę i korek.Złącz to do kupy i wpuść do studni.Jak będziesz trzymał( a warto)to
    tak: sznurek ci pokaże głębokość studni.
    Mokry odcinek- słup wody
    A przy odrobinie wprawy wewnątrz rurki pokaże, co jest na dnie.
    Ale co by na dnie nie było, to wodę trzeba wylać wlać chloraminę, i po dobie- dwóch
    apiać wodę wybrać.
    To program minimum i to MUSISZ.A jak osuszysz studnię, to będziesz wiedział co dalej.

  • 19. Data: 2017-03-06 23:05:48
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    no to juz chyba wszystko wiem. Włazenie do studni to nie problem, dosyc
    ostro chodze po jaskiniach wiec i sprzet i umiejetnosci sa. Odkurzacz tez
    jest.
    Pompe jednak trzeba kupic bo pewnie taka czynnosc choc raz w roku bedzie
    trzeba powtarzac od czasu do czasu a moze tez do innych rzeczy sie przyda. a
    że nie stac mnie na rzeczy tanie wiec zakladam, ze mam kupic:
    1 - pompe zanurzeniowa do wody brudnej.
    2 - wydajnosci minimum 200 litrow na minute
    3 - wirnik zeliwny w obudowie metalowej
    4 - moc do pchania wody na wysokosc 10 metrow
    5 - czy ma byc rozdrabniacz?
    6 - jakie maksymalne zanieczyszczenia moze wciagac 35 mm czy mniej?

    zaczynaja sie od 154 pln na allegro.....

  • 20. Data: 2017-03-06 23:07:00
    Od: "doktorek" <q...@m...pl>

    np taka:
    http://allegro.pl/pompa-do-wody-brudnej-sciekow-zanu