  • 11. Data: 2012-01-04 11:22:07
    Temat: Re: głowice termostatyczne elektroniczne - dobry pomysł?
    Od: "tomek" <t...@...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:je1cf4$t85$1@inews.gazeta.pl...

    > Ogólnie wywód ok... :-), tylko gdzie masz taką cenę prądu?, bo u mnie
    > jakoś więcej wychodzi - coś ok 59 gr/kWh - w taryfie G11.
    >
    > pozdrawiam
    > Robert G.

    Wziąłem na szybko cennik Tauronu jakiś. I to niby była brutto. Jak 59gr to
    jeszcze lepiej...

  • 12. Data: 2012-01-07 11:42:07
    Od: M <mirmil30nie_to@i_nie_towp.pl>

    W dniu 2012-01-03 18:51, tomek pisze:

> [...]
    > oszczędność przyniosła dopiero pogodówka i termostat pokojowy. Prawda jest
    > taka, że w "dzisiejszych" domach po odłączeniu ogrzewania temperatura
    > spadnie za 24h o około 1*C. Wnioskując: nie ma możliwości sterowania takimi
    > głowicami, bo tak szybko się dom nie wychładza.

    > Podłączając termostat pokojowy do kotła, będzie on go wyłączał (w tym
    > również pompę obiegową), aż do momentu gdy temperatura faktycznie spadnie w
    > pokoju. Gdy masz zakrecone wszystkie głowice to "niby" oszczędzasz, ale
    > pompka obiegowa i kocioł może pracować dalej i będzie grzał cały czas rury

    A skąd wiesz, jaki on ma schemat instalacji? Może ma np. sprzęgło
    hydrauliczne tuż przy piecu? Wtedy traci tylko za prąd na pompę w piecu.

    > idące do rozdzielaczy i same rozdzielacze, a to tylko niepotrzebne grzanie.
    > Radzę więc zainwestować w czujnik temperatury zewnętrznej, żeby kocioł grzał
    > zawsze z jak najmniejszą temperaturą wg. krzywej grzewczej i żeby się
    > wyłączał, gdy dom jest nagrzany.

    Głowice i tak się przydadzą. Można wtedy regulować temperaturę w każdym
    pokoju oddzielnie.

    Natomiast czy elektroniczne głowice dadzą jakiś zysk? Niby jest
    możliwość ustawiania czasowego jednak przy domu o dużej bezwładności
    cieplnej może to być trudne.

    M.