  • 11. Data: 2009-10-07 18:16:16
    Temat: Re: grubość ocieplenia domu ...
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    news:hahse0$t5k$1@inews.gazeta.pl...

    > Już sama ściana z BK wydaje się być ciepłą.
    > 18cm... niby dużo, ale niedawno ktoś się pytał o kołki,
    > do styropianu 30cm... więc wszystko jest względne.
    >
    > Ale tak jak zasugerował Zbyszek, najlepiej sprawdź z projektem.

    projekt jak sama nazwa mówi to projekt i nie trzeba go traktować jako
    wyroczni.
    To kilkadziesiąt kartek z ktorych do budowy potrzebne jest
    kilka/kilkanaście. Ja w projekcie mialem ytong, zrobilem z suporeksu+12cm
    styro, jedna zima za mną i jest ok.

    Kris
    Nawet nigdzie nie eldowalem ze zmieniam materiał na sciany- co to urzedasów
    obchodzi w sumie

  • 12. Data: 2009-10-07 18:30:49
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Pawel Kowalski" <a...@h...pl.spam.no> napisał w wiadomości

    > Jestem po szczęśliwie zakończonej budowie domu - stan surowy otwarty.
    > Ściany zewnętrzne wybudowane są z solbetu o grubości 30cm.
    > Miałem zamiar jako ocieplenie zewnętrzne dać styropian o grubości około
    > 18 cm, jednak pojawiły się wątpliwości :
    > Każdy z budowlańców z którymi rozmawiam, łapie się za głowę ze słowami
    > "A po co takie grube??".
    > Sugerują mi ocieplenie 8 - max 12 cm - osobiście wydaje się mi że to za
    > mało, ale ... jak już pisałem, dopadły mnie wątpliwości ...
    > Jakie ocieplenie sugerowalibyście przy tej grubości ścian ?

    Tyle ile wychodzi ci z kalkulacji inwestycyjnej. Czyli musimy wiedzieć ile kosztuje
    cię ogrzewanie (jakie paliwo) oraz ile kosztuje cię pieniądz na inwestycję (czy masz
    pieniądze czy je pożyczyłeś).

    Drugą sprawą jest jakość położenia izolacji. IMHO jeśli nie będziesz tego robił sam
    tylko zlecisz "fachowcom" to zdecydowanie warto zastosować styropian frezowany, nawet
    kupująć cieńszy za tę samą cenę.

    > --
    > Kowalski Pawel
    > e-mail/jid argail(na)histeria.pl
    > ".. a oczy jego zrobiły sie duże i patrzyły z niedowierzaniem na innowierców ..."
    > ".. 95% osób twierdzących że cierpią na dysortografię, to po prostu niedouczone
    pierwotniaki .. "

  • 13. Data: 2009-10-07 18:34:10
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > robił sam tylko zlecisz "fachowcom" to zdecydowanie warto zastosować
    > styropian frezowany, nawet kupująć cieńszy za tę samą cenę.

    Praktycznie nie ma już róznic w cenie między frezowanym a nie frezowanym

    Kris

  • 14. Data: 2009-10-07 18:40:12
    Od: "figaro" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > mało, ale ... jak już pisałem, dopadły mnie wątpliwości ...
    > Jakie ocieplenie sugerowalibyście przy tej grubości ścian ?

    Ja mam pustaka Maxa i 20 cm styro. Dlaczego aż 20 a nie np. 15 ?. Bo
    różnica w cenie na cały dom wyniosła raptem 700 zł, a teraz mam współczynnik
    przenikania ciepła ścian K=0,17 W/m2K, co odpowiada już domom
    energooszczędnym. Pod dachówką oprócz pełnego deskowania mam 30 cm
    najlepszej wełny o lambda 0,33, co dało mi współczynnik K-0,11. Piwnice
    ocieplone styrodurem na który zachodzi styropian elewacyjny (zero
    jakichkolwiek mostków termicznych). Dlaczego aż tyle ? - bo zwróci mi się to
    w niedługim czasie, w każdym razie ten wydatek jest bardziej opłacalny niż
    najlepsza lokata bankowa. To jest moje zdanie. Ktoś inny może mieć inne i
    już.

    f.

  • 15. Data: 2009-10-07 19:48:52
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Paź, 19:20, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    To bedzie znowu dlugi watek i burzliwa dyskusja ;)

    > jeśli budujesz dom pasywny to tak dawaj te 18cm.

    Ja wlasnie daje dokladnie 18cm :-)

    > ale pytam sie:
    >
    > jakie okna dajesz?  jaki współczynnik zakładam, że co najwyżej 0.8 no i
    > oczywiście montaż ze wszelkimi szykanami (taśmy membrany itp?

    Nie ma to zbyt wiele wspolnego jakie da okna (o czym pewnie dobrze
    wiesz) tylko gdzie je umiesci. Ja mam stosunek okien (nie liczac
    dachowych) do scian zew. - 120m2 (sciana) i 30m2 (okna) - mam duze
    wykusze, ktore by sie zdawalo do domu energooszczednego sie wogole nie
    nadaja. Ale wszystko jest od strony poludniowej i zachodniej. I teraz
    bilans wyglada o tak:

    Straty:
    - Ściana zewnętrzna - 4103 kWh - 15%
    - Okno (świetlik) zewnętrzne - 4804 - 18%

    Aaalleeee, Zyski:
    - Zyski od słońca - 4876 kWh - 67%

    Przy czym wszedzie zalozylem okna o wspolczynniku U -> 1,6, a niektore
    (szczegolnie te wieksze) maja u mnie ok 1,2 - 1,3. Takze jak widac -
    co z tego ze jest tyle okien, skoro one daja wiecej zyskow niz
    strat :)

    Jestem wlasnie na etapie robienia podlogowki wiec w koncu mam
    *solidnie* (co do kazdego cm) przeliczona moja chalupe, na faktycznych
    danych (bo w stosunku do projektu jakiestam zmiany byly;) wiec kto
    chce to moge na szybko wprowadzac rozne kombinacje ze zmiana
    ocieplenia etc :)

    W tej chwili roznica miedzy 8cm styro na scianach (a jak pisalem mam
    ich stosunkowo niewiele - 120m2) do 18cm to:

    - 18cm: Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania Q!-h!=: 19518
    kWh/rok
    - 8cm: Roczne zapotrzebowanie na ciepło do ogrzewania Q!-h!=: 22391
    kWh/rok

    Roznica to 2873kWh -> ogrzewajac gazem, zakladajac te srednie 0,15
    pln / kWh to mamy oszczednosc rzedu 430 pln / rok.
    10cm grubszy styro na 120m2 to 12m3, ktore obecnie kosztuje mnie 1200
    pln. Jak widac - po 3 latach nam sie to zwraca :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2009-10-07 21:43:16
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    figaro <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > najlepsza lokata bankowa. To jest moje zdanie. Ktoś inny może mieć inne i

    Kiki zaspał??

  • 17. Data: 2009-10-07 21:47:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Paź, 23:43, "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    >       Kiki  zaspał??

    Jego juz tu dawno nie ma - od pol roku sie nie oddzywa. Ktorys
    wykonawca go w koncu chyba ubil ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2009-10-07 21:52:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

    > Jego juz tu dawno nie ma - od pol roku sie nie oddzywa. Ktorys
    > wykonawca go w koncu chyba ubil ;)

    albo w końcu zaczął sie leczyć ;-)

  • 19. Data: 2009-10-07 22:21:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > albo w końcu zaczął sie leczyć ;-)

    Mam trzeciego gresiarza, przyjezdza z pomocnikiem do tej samej posadzki
    (ciagle). Referencje rewelacyjne, inteligentna twarz, wie co robi i co mowi.
    Potrafi budowac zdania, ma sprzet profesjonalny, nic ode mnie nie chce,
    robota bez zarzutu. Dzis wieczorem zawiozlem po piwku i postawilem w progu.
    Jak myslicie, pytam Was bo nie ma Kikiego, dobrze zrobilem??
    Koles pali, czy zgodnie z radami Kikiego powinienem im kazac wychodzic za
    plot na faja??

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2009-10-08 06:52:40
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Oct 7, 12:59 pm, Pawel Kowalski <a...@h...pl.spam.no> wrote:

    > Niestety, zdaję sobie z tego sprawę....

    > W projekcie ściany są z Ytong 34cm a ocieplenie z wełny 8cm ...
    > Chciałbym po prostu dobrze dobrać grubość styropianu, tak aby nie
    > wywalić bez sensu kasy oraz nie wyziębić domu.

    To niech ten co Ci wyliczył zmianę ściany nośnej wyliczy również
    zmianę ocieplenia.
    Dlaczego chcesz robić cudzą robotę, na dokładkę nie znając się na
    niej?

    --
    ZZ@private