  • 511. Data: 2015-09-28 10:54:11
    Temat: Re: imigranci
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2015 10:41:43 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > To że jest chamem to moja _opinia_. Ta opinia kiedyś była
    > inna i w przyszłości też może być inna.
    A mógłbyś wyrazić Swoją opinię na temat Pani Kopacz a szczególnie na sprawę jej
    wypowiedzi z przed kilku lat że niby uczestniczyła w sekcjach zwłok ofiar katastrofy
    smoleńskiej itp. a później się okazało że pomylone zwłoki , jakieś rękawiczki, pety
    pozaszywane itp.

  • 512. Data: 2015-09-28 11:24:12
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2015 10:41:43 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jego poziom kultury jest niezależny, ale to ile wpadek potrzeba by wyczerpać
    > moją cierpliwość i bym go nazwał chamem zależy już ode mnie. Opinia zawsze
    > jest subiektywna. To że jest chamem to moja _opinia_. Ta opinia kiedyś była
    > inna i w przyszłości też może być inna.

    Mozesz go nazywac jak chcesz - ale zawsze mialem cie za dobrego partnera w dyskusji -
    logicznego i nieodpornego na rzeczowe argumenty. Uporczywie nazywajac kogos chamem i
    kłamcą na podstwie slabiutkich argumentow usilnie pracujesz nad zmianą tym razem
    mojej opinii - o tobie. Tyle w temacie dudy.

    > Jakiej "prawicy"? PiS to nie prawica - to socjaliści. Popierają związkowców,
    > chcą większej ochrony najuboższych, deklarują politykę prorodzinną,
    > obniżenie wieku emerytalnego, zwiększenie pomocy socjalnej itd. Gdzie tu
    > prawicowość?

    no to zdefiniuj pojecia, bo ja nie znam zadnej partii, która nie miałaby w swoim
    programie socjalnych elementów. Wszyskie sa lewicowe? :)

    b.

  • 513. Data: 2015-09-28 13:25:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > katastrofy smoleńskiej itp. a później się okazało że pomylone zwłoki ,
    > jakieś rękawiczki, pety pozaszywane itp.

    Mógłbym, ale po co? Czy jej złe zachowanie wybiela Dudę? "Wszyscy są źli to
    ja też mogę być zły" - to _nie_ jest argument.

    Jeśli koniecznie chcesz abym o niej coś złego napisał - a nie mam z tym
    problemu bo mi z nią "nie po drodze" - to lepiej pytaj o nią jako o premier.
    Bo akurat w czasie tamtych wydarzeń moim zdaniem wykazała się dużą
    cierpliwością ma ujadanie mediów. Natomiast premierem w mojej ocenie jest
    bardzo miernym albo wręcz złym.

    Widzisz nawet Twoja wypowiedź sugeruje jej odpowiedzialność za pomylone
    zwłoki - to nie ona osobiście identyfikowała każda z ofiar! Przypisywanie
    jej odpowiedzialności za błędy specjalistów jest absurdalne - no tak ale ona
    była łatwym celem ataków bo kobieta. Z Tuskiem się nie udało to z niej
    próbowano robić kozła ofiarnego wszelkiego zła.

    P.S.: A tę sprawę pamiętasz:

    http://www.wykop.pl/link/284717/kwiaty-dla-ewy-kopac
    z/

    Kto wtedy chciał abyśmy wydawali niepotrzebnie grubą kasę na szczepionkę i
    robić z polskich obywateli "króliki doświadczalne". A kto wtedy miał "jaja"
    by powiedzieć nie damy się nabrać na naciąganie przez firmę farmaceutyczną.

    Wtedy też niektóre media prześcigały się w ujadaniu na nią.

    Ale czy to cokolwiek zmienia w kwestii tego jaka jest premier - IMO nie -
    była jedną z lepszych minister zdrowia i jest jedną z gorszych premier.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 514. Data: 2015-09-28 13:43:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > nazywajac kogos chamem i kłamcą na podstwie slabiutkich argumentow usilnie
    > pracujesz nad zmianą tym razem mojej opinii - o tobie. Tyle w temacie

    Ależ ja tego nie robię "uporczywie". Chciałeś poznać moje zdanie to je
    napisałem - a długa dyskusja i "uporczywość" wzięła się tylko z tego że nie
    chciałeś tego mojego zdania zaakceptować tylko na siłę próbowałeś mnie
    przekonywać do braku jego winy.

    > no to zdefiniuj pojecia, bo ja nie znam zadnej partii, która nie miałaby w
    > swoim programie socjalnych elementów. Wszyskie sa lewicowe? :)

    Po co? Ty wiesz o co chodzi, ja wiem o co chodzi. A czepiam się dla żartu.
    Jak rządziła solidarność (AWS-UW) to też o nich mówiono że to prawica co
    bardzo zabawnie wyglądało w anglojęzycznej prasie. Nie raz w artykułach
    wtedy widziałem ekwilibrystykę z tym że dziennikarz próbował wytłumaczyć
    czytelnikom że zmiana jednych związkowców (OPZZ i ZNP) na drugich (NSZZ) to
    zmiana władzy z lewicy na prawicę.

    Ot taki nasz lokalny folklor że prawica/lewica określa się na podstawie
    stosunku do KK a nie programu gospodarczego.

    A co do tego czy wszystkie partie są lewicowe - to w czasie kampanii
    wyborczej zdecydowanie tak - wszystkie obiecują :-) Ale niektóre obiecują
    bardziej :-)

    A jak już jesteśmy przy prawica/lewica to możemy powrócić do wątku
    uchodźców. UCHODŹCÓW nie IMIGRANTÓW.

    Zaczyna robić się coraz ciekawiej. Najpierw papież zaapelował o ich
    przyjęcie ("każda parafia i każdy zakon jedną rodzinę" czy jakoś tak
    podobnie). Następnie któryś z biskupów a wczoraj od znajomych słyszałem że
    co najmniej dwóch księży na kazaniach też już apeluje o mniej ksenofobii i
    więcej otwartości. Jak tak dalej pójdzie to się znowu nazewnictwo polityczne
    poplącze bo ci co są przeciw imigrantom jednocześnie twierdza że są za KK
    :-)

    Ale i to nic nowego. Było i tak gdy jedna partia przed referendum akcesyjnym
    wołała precz z UE a JP2 mówił do zobaczenia w Europie :-) I ta partia
    twierdziła że jest pro-katolicka :-)

    Jak widzisz bawi mnie to. Ale gdybym był katolikiem to byłbym nieźle
    wkurzony na polityków co wycierają sobie gębę katolicyzmem a głoszą coś
    innego niż papież.

    Ale z drugiej strony wcale nie jest lepiej - politycy wycierają sobie gębę
    tolerancją a ich "tolerancja" to często anty-katolicyzm, anty-rodzina i inne
    anty-coś tam. No i często zamiast walczyć z nietolerancją wobec mniejszości
    nachalnie te mniejszości promują kosztem większości - co nijak tolerancją
    nie jest.

    I tak dalej i tak dalej. Zaprawdę nie ma łatwego życia w Polsce ten kto
    identyfikuje się z jakąś partią. Bo albo musi co chwilę naginać własne
    przekonania albo zmieniać partię.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 515. Data: 2015-09-28 13:47:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2015 13:25:21 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Mógłbym, ale po co? Czy jej złe zachowanie wybiela Dudę? "Wszyscy są źli to
    > ja też mogę być zły" - to _nie_ jest argument.

    nie, nie wybiela - ale pokazuje własciwe proporcje.

> [...]
    > była łatwym celem ataków bo kobieta. Z Tuskiem się nie udało to z niej
    > próbowano robić kozła ofiarnego wszelkiego zła.

    całkiem nie widzisz głębi problemu - kopaczowa była przedstawicielem polskiego rządu.
    Po powrocie zapewniała:
    "Kopacz o udziale polskich lekarzy w sekcji zwłok ofiar powiedziała całkiem wprost w
    TVN24. W połowie maja w "Kropce nad i" zapewniała, że polscy patomorfolodzy pojechali
    do Moskwy. - Tam pojechało naszych 11 lekarzy, patomorfologów, lekarzy sądowych,
    techników kryminalistyki. Ale tam na miejscu była grupa blisko 30 lekarzy. Gdyby nie
    robili sekcji zwłok, to jaka tam byłaby ich rola? - "
    Tego typu zapewnienia zmyliły polską prokuraturę która nie zleciła wykonania
    powtórnych sekcji juz w polsce. Z jednego kłamstwa wyniknęły spore następstwa i
    burdel w ważnym w koncu śledztwie.

    b.

  • 516. Data: 2015-09-28 14:05:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2015 13:43:37 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > poplącze bo ci co są przeciw imigrantom jednocześnie twierdza że są za KK

    Jest pełny burdel. Lewactwo cieszy sie ze moze sie papiezem podeprzec i wolac - jacy
    wy katolicy jestescie wredni. Katolicy sie bronią bo łatwiej jest nie wpuscic nikogo
    do kraju niz za pare lat miec taki sam burdel z imigrantami jak we francji czy w
    niemczech. Jednczesnie mozemy przyjąć UCHODZCOW, zwłaszcza chrzescijan, tyle ze
    absolutnie nikt ze strony panstwa nie jest w stanie przeprowadzic takiej selekcji - i
    w zaden sposób nie ma mechanizmow wydalania takich którzy nie zachca sie integrowac.
    A rzecznik praw obywatelskich juz gada ze dzielenie po religii jest nieobywatelskie i
    storpeduje wszelkie racjonalne dzialania. Negocjacje w sprawie kwot z unią -
    tragiczne. Grupa wyszechradzka - zdradzona. Cyrk jakich mało :/

    > Jak widzisz bawi mnie to. Ale gdybym był katolikiem to byłbym nieźle
    > wkurzony na polityków co wycierają sobie gębę katolicyzmem a głoszą coś
    > innego niż papież.

    Jak wyzej - to nie jest prosty problem. Przyjmiesz 100, wyruszy następnych 1000 z
    których 20 sie utopi. Przyjmiesz tych - potopi sie juz 200.
    Duzo bardziej sensowny byłyby naciski np wspolnie z grupa wyszechradzką na takie
    dzialanie UE wspolnie z USA na zakonczenie wojny - wiec to ze politycy-katolicy chcą
    pomagac inaczej niz proponuje papiez samo w sobie nie stawia ich poza katolicyzmem.

> [...]
    > nachalnie te mniejszości promują kosztem większości - co nijak tolerancją

    a to bede przytaczał gdy bedzie o konwencji, albo wyborze płci itd :)

    b.

  • 517. Data: 2015-09-28 15:34:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > nie, nie wybiela - ale pokazuje własciwe proporcje.

    Oceniasz wszystkich jednakowymi proporcjami w kwestii kultury?
    Tyle samo oczekujesz od chłopa i od profesora? Ja nie. Owszem z jednej
    strony to "niesprawiedliwe" bo nierówne - ale z drugiej przypomnij sobie
    przypowieść o talentach - komu więcej dano od tego więcej wymagać się
    będzie.

    Od dziecka co ma 10 lat oczekuję więcej niż od tego co ma 5 a od tego więcej
    niż od dwulatka.

> [...]
    > spore
    > następstwa i burdel w ważnym w koncu śledztwie.

    Ale co zmyliło? Brali udział? Brali! Robili wszystko samodzielnie? Nie!

    Czy ktoś kiedyś twierdził że Rosjanie przy tym nie pomagali albo że przy
    sekcjach nie pracowali przede wszystkim Rosjanie? Ja nic takiego sobie nie
    przypominam. Ale pamięć ulotna, więc mogę się mylić, ale z tego co pamiętam
    to właśnie jakiś dziennikarz przekręcił jej wypowiedź i napisał jej
    znaczenie jakoby tam pracowali tylko Polacy a ona osobiście wszystko
    nadzorowała.

    Do tego absurdalny pośpiech spowodowany też przez nagonkę dziennikarzy.
    Rozmawiałem kiedyś z ratownikiem (nie w tej akcji udziału nie brał, ale miał
    szeroką wiedzę) opowiadał jak wygląda teren po takiej masakrze - szczątki
    ludzkie są w dziesiątkach kawałków część z nich nadpalona, część zmieszana z
    ziemią. Aby zidentyfikować każdy kawałek i włożyć do odpowiedniej trumny
    potrzeba by _lat_. Dlatego identyfikuje się tylko większe fragmenty i do
    nich dokłada to co znaleziono w pobliżu, ale nawet to wymaga wielu dni.
    Tymczasem tzw. opinia publiczna oczekiwała że ciała wrócą jak najszybciej.
    Ci ludzie na miejscu pracowali po 20 godzin na dobę i w takich warunkach
    jest czymś oczywistym że mogą się zdarzyć pomyłki.

    Tymczasem przeciętny kowalski oczekuje prostej odpowiedzi czy w tej trumnie
    jest mój ojciec? Powiedz mi szczerze jakiej odpowiedzi byś dostarczył?

    Prawdy: - w tej trumnie znajduje się spory kawałek pańskiego ojca i
    dziesiątki innych szczątków oraz na dziesiątki drobniejszych szczątków
    pańskiego ojca znajdują się wraz z innymi ciałami w innych trumnach.

    Czy może jednak nieprawdy: tak w tej trumnie jest ciało pańskiego ojca.

    Mam nadzieję że nie będę musiał nigdy odpowiadać na takie pytanie i nie
    podejmuję się oceny moralnej tego kto miał odwagę na nie odpowiedzieć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 518. Data: 2015-09-28 15:52:05
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Jest pełny burdel. Lewactwo cieszy sie ze moze sie papiezem podeprzec i
    > wolac - jacy wy katolicy jestescie wredni.

    Tak? Jakoś nigdzie tego nie widzę. Miller milczy, Palikot milczy, Biedroń
    coś tam gada ale nic o papieżu. Ja tak sobie myślę że w polsce tych
    uchodźców to tak naprawdę nie chce ani lewica ani prawica :-)

> [...]
    > selekcji - i w zaden sposób nie ma mechanizmow wydalania takich którzy nie

    Ależ selekcja wykona się sama - imigranci ekonomiczni pojadą do Niemiec czy
    dalej na zachód a uchodźcy pozostaną.

    Czy w przypadku Czeczenów ktoś robił selekcję? Przyjechali, po kilku latach
    większość wróciła do siebie.

    > A rzecznik praw obywatelskich juz gada ze dzielenie po religii jest
    > nieobywatelskie

    Bo jest! Sugerowanie że każdy muzułmanin jest gorszy od chrześcijanina jest
    prymitywne.

    > Jak wyzej - to nie jest prosty problem. Przyjmiesz 100, wyruszy następnych
    > 1000 z których 20 sie utopi.
    > Przyjmiesz tych - potopi sie juz 200.

    Ale Ty piszesz o imigrantach a nie o uchodźcach. Uchodźcy w większości mają
    kasę i stać ich na bezpieczny transport do Europy.

> [...]
    > takie dzialanie UE wspolnie z USA na zakonczenie wojny - wiec to ze
    > politycy-katolicy chcą pomagac inaczej niz proponuje papiez samo w sobie

    Wiesz mnie nic do tego, ale dlaczego zamiast? Zakończenie wojny ok, ale to
    potrwa a tymczasem ci ludzie potrzebują pomocy.

    Wiesz jak ja widzę głodnego to nie powiem mu nie dam ci chleba ale za to
    załatwię byś za miesiąc miał pracę. On tego miesiąca bez mojego chleba może
    nie przeżyć. Tak więc działania na rzecz zakończenia wojny jak najbardziej
    OK - ale tymczasem trzeba tych ludzi gdzieś ugościć.

    Jakąś godzinę temu rozmawiałem z pewnym franciszkaninem - pytam go o
    uchodźców i zagaduję że jakoś nie widzę parafii które realizują wezwanie
    papieża, a on mi na to: jakby nie parafianie to już dawno by to orędzie
    realizowano. Dla niego oczywistym jest że należy przyjąć uchodźców bo jak
    powiada Maryja z Józefem i małym dzieciątkiem tez byli uchodźcami w Egipcie.
    Ale jakby proboszcz ogłosił że u nich w klasztorze drzwi są otwarte to
    parafianie by ich "zjedli". Dlatego czekają w jaką stronę będą się zmieniały
    nastroje społeczne.

    > a to bede przytaczał gdy bedzie o konwencji, albo wyborze płci itd :)

    Czyżbyś wyczytał coś nowego? Ja nic nowego nie napisałem :-)
    Nie raz i nie dwa pisałem o tym że polska lewica nie jest ateistyczna tylko
    anty-katolicka a i o błędnie rozumianej tolerancji jako promocji inności
    nieraz piałem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 519. Data: 2015-09-28 15:58:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2015 13:25:21 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Mógłbym, ale po co? Czy jej złe zachowanie wybiela Dudę? "Wszyscy są źli to
    > ja też mogę być zły" - to _nie_ jest argument.
    A ja cos o Dudzie wspomniałem?

    > Jeśli koniecznie chcesz abym o niej coś złego napisał
    A ja napisałem że masz napisac coś złego? Poprosiłem tylko o Twoja opinię.
> [...]
    > była łatwym celem ataków bo kobieta. Z Tuskiem się nie udało to z niej
    > próbowano robić kozła ofiarnego wszelkiego zła.
    W końcu była tam jako przedstawiciel strony polskiej.
    A Twoim tokiem myślenia to winnego zróbmy jakiegoś "fizycznego" który umieszczał
    zwłoki w trumnach czy tam co.
    Za podsłuchy przy ośmiorniczkach oczywiście tez odpowiadają kelnerzy a nikt z rządu
    czy podległych rządowi służb winny nie jest.
    Ktoś nie tak dawno powiedział że ludzie podlegli Pani Kopacz dwóch kelnerów nie
    upilnowali a Pani Kopacz twierdzi że bez problemów terrorystów czy innych
    niepożądanych wśród emigrantów wyłapią(chyba w tej dyskusji faceboka czy inna naszą
    klase do tego ktoś proponował w tym celu użyć;))

> [...]
    > by powiedzieć nie damy się nabrać na naciąganie przez firmę farmaceutyczną.
    > Wtedy też niektóre media prześcigały się w ujadaniu na nią.
    Nie znam szczegółów ale pewnie tu zachował się prawidłowo- medal się za to nie należy
    bo w końcu za coś kasę bierze i do czegoś się zobowiązała.
    Jak mawia mój kolega-"zatrudniłeś się jako pies to szczekaj"

    > Ale czy to cokolwiek zmienia w kwestii tego jaka jest premier - IMO nie -
    > była jedną z lepszych minister zdrowia i jest jedną z gorszych premier.
    Ja takich opinii wygłaszał nie będe bo polityka mnie średnio interesuje- nie znam się
    po prostu.

  • 520. Data: 2015-09-28 16:11:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 28 września 2015 15:34:46 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Oceniasz wszystkich jednakowymi proporcjami w kwestii kultury?
    > Tyle samo oczekujesz od chłopa i od profesora? Ja nie.

    Zgoda - mnie chodzi o różne stopnie niewłasciwego zachowania. Różnica miedzy
    nieprawidłowym trzmaniem widelca, a celową obelgą - te sprawy.
    Jeslibys przykładowo uznał ze dany człowiek wykazuje sie brakiem kultury mówiąc komus
    "ty ch..." i umiescił to na skali na pozycji 10 (czyli max), to nieprzepuszczenie w
    drzwiach to bedzie powiedzmy 2.
    Zatem jesli taki od 10ki to cham, to jak nazwac takiego od 2?

    > Ale co zmyliło? Brali udział? Brali! Robili wszystko samodzielnie? Nie!

    no własnie po latach wyszło, ze nie brali udzialu w sekcjach, zresztą wyszło ze
    zadnych porządnych sekcji nie było. Gdyby to kopaczowa powiedziala, a nie zmyslała
    jakies dyrdymały, to bysmy te sekcje zrobili sami, i moze nieco bardziej powaznie to
    sledztwo potraktowali.

    b.