  • 81. Data: 2015-09-09 15:31:13
    Temat: Re: imigranci
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > No nie do końca moim zdaniem. Dlatego też oddałem w tym pytaniu głos
    > nieważny, bo chciałbym systemu mieszanego, a takiej opcji do wyboru nie
    > było.

    Pytanie było konkretnie o JOW'y a nie o mieszany. Ja po długim wahaniu
    zagłosowałem na nie. Myślę że jeszcze za wcześnie zbyt wielu głosuje jak im
    "guru" każe niezależnie od nazwiska i poczynań kandydata na liście, więc
    obawiam się że nasze JOW'y zamiast promowania lokalnych polityków byłyby
    trampoliną dla ludzi prezesa: Z wyborów na wybory ciągle w Szczecinie
    wygrywa PO a w Łomży PiS więc to pokusa pewnego zwycięstwa i prezes jednej z
    tych partii może swojego kolegę oddelegować do takiego "pewnego" JOW'u.

    > Tutaj, to w ogóle nie ma o czym mówić. Czy ustawa jest czy nie ma, to po
    > prostu wszelkie sprawy, nie tylko podatkowe, z miejsca powinny być tak
    > rozwiązywanie. Robienie na ten temat referendum, to jest w ogóle jakieś
    > kuriozum.

    No jest, ale jak widać przez naście lat to ludziom nie przeszkadzało na tyle
    by wypłynąć w kampanii więc skoro już wypłynęło i szary Polak się dowiedział
    że biznesmeni mają "pod górkę" to chyba dobrze.

    Referendum powstało ze względu na JOW'y pozostałe pytania były na siłę
    doczepione i dla kosztów przeprowadzenia referendum nie miały znaczenia.

    > Zgadzam się, tak by było najlepiej, bo 100 mln wydane bez sensu to trochę
    > za duża kasa...

    > Osobna kwestia, że ponoć nawet jakby referendum było wiążące, to i tak to
    > nie gwarantuje, że rząd wprowadzi zmiany, o które był naród pytany.

    Oczywiście że nie gwarantuje - bo to nie pytanie o jakąś konkretną rzecz jak
    wejście do UE a o "kierunek". Więc parlament mógłby dowolnie długo
    przeciągać albo wręcz symulować pracę nad odpowiednią ustawą. Ale to by
    oznaczało plucie wprost wyborcom w twarz i myślę że choć kilka procent
    społeczeństwa by się dzięki temu "obudziło".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 82. Data: 2015-09-09 16:22:31
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-09 o 13:43, Ghost pisze:

    > Odpowiedź jest trywialna.

    Ja jednak chętnie poznałbym tę trywialną odpowiedź na pytanie, skąd u
    nich te iphony?

    --
    MN

  • 83. Data: 2015-09-09 16:23:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 września 2015 10:54:51 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Mnie wychowano w miłości do ojczyzny. Z tej miłości wynika troska i
    > zaangażowanie. Nie rozumiem jak można twierdzić że się kocha ojczyznę a
    > jednocześnie nie chcieć uczestniczyć w decydowaniu o jej losie.

    alez oczywiscie ze chcemy uczestniczyc. Ale nie lubimy gdy władza z nas drwi.
    Zauwaz ze gdyby to było normalne referendum frekwencja wyniosłaby tak pi x oko 30 do
    50%. Przyjmijmy ze 40% (gdyby dopisac pytania z referendum dudy to byla szansa na
    ponad 50% czyli wiążące)
    Pozostałe 60% i tak nie pójdzie, a ja nie smiałbym powiedziec ze wszyscy nie są
    patriotami. Pewnie niektórzy rzeczywiscie nie są, inni byli chorzy, jeszcze inni
    widzą ze ich głos nie ma znaczenia - jak nie głosują to te same gemby przy władzy.
    Nawiasem mowiac gdyby teraz pis przegral albo co gorsza zmarnowal czas rzadzenia to i
    ja moze przestane na wybory chodzic. Ale to nie znaczy ze przestane byc patriotą.
    Czyli z tych 40% co zwykle chodzi 3/4 nie poszło. Przestali być patriotami? Skądże.
    Po prostu nie lubią jak sie ich traktuje jak durniów. referendum było głupio
    zarządzone, z niedopracowanymi pytaniami a jeszcze władza w twarz powiedziala
    dwukrotnie obwatelom ze ich głos ma w d.. (2x próba dopisania pytan ktore
    rzeczywiscie obywateli interesowaly - raz poprzez dopisanie do tego, i raz gdy
    utrącono referendum dudy).

    Pytanie o jowy - niekonstytucyjne - powinno brzmiec "czy jestes za zmianą konstytucji
    itd". Na dodatek tylko kukiz jest nakręcony ze jowy załatwią wszystkie problemy a to
    bzdura. W okręgu wyborczym liczącym 80000 mieszkanców i tak nie masz szans znać czy
    choćby słyszec o kandydacie. No chyba że ma kase -ale przeciez nie o to chodziło,
    tak? Zatem w jaki sposób zagłosujesz? Ano tak jak partia wskaże. Nic sie nie zmieni -
    powiem wiecej, bedzie znacznie gorzej bo wszystkie małe partie zostaną wycięte w
    pień. Zeby to miało sens okręgi powinny być małe - ale jak to zrobic bez powiekszania
    liczby posłów to ja nie wiem.

    Pytanie o finasowanie partii - sformuowane beznadziejnie, sam wiesz. No i
    populistyczne do szpiku kosci.

    No i ostanie pytanie - niaktualne.

    Naród podazał władzy wielkiego faka. A pozytywne strony referendum i wywalenia
    100mln? Owszem, są. A mianowicie bronek mial opinie nieco gamonia, straznika
    zyradola, taki sobie hohoho prezydent. Ale miał poważna zaletę - był stabilny i
    przewidywalny. A przekreslił to wymyślając referendum w nocy z niedzieli na
    poniedziałek. To wystarczyło zeby stracił pare procent głosów.
    No to akurat warto było wydac kase :-))))

    b.

  • 84. Data: 2015-09-09 16:25:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 9 września 2015 10:54:14 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Gdzie wyczytałeś, że jestem za imigracją? Jestem za miłosierdziem. Tym
    > chrześcijańskim.

    No swietnie - bo ja tez. To jestes zeby ich tu przyjąć czy nie? Bezwarunkowo czy tez
    jakies masz?

    b.

  • 85. Data: 2015-09-09 16:25:12
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    > Trzeba ich przyjmowac bo maja ciekawa terapie leczenia uzaleznien
    https://m.youtube.com/watch?v=CakBzDCCWmA

    Znakomite! Goebbels jest na pewno dumny ze swoich spadkobierców i ich
    uczniów.

    --
    Gregorius

  • 86. Data: 2015-09-09 16:35:45
    Od: Gregoriusx <n...@a...com>

    W dniu 2015-09-09 o 16:22, Marcin N pisze:

    > Ja jednak chętnie poznałbym tę trywialną odpowiedź na pytanie, skąd u
    > nich te iphony?

    Pewnie z allegro :p
    Dziwisz się jak amerykanie gdy się dowiadują, że u nas na ulicach nie
    spacerują niedźwiedzie i mamy w domu telewizory. Syria i Libia to przed
    wojną były może niezbyt bogate, ale normalnie funkcjonujące kraje a nie
    horda dzikusów z dzidami mieszkająca w szałasach i hodująca wielbłądy.
    Smarfton to teraz żaden luksus, mieli to wzięli ze sobą - wbrew pozorom
    na obczyźnie bardzo przydatny sprzęt: mapa, kontakt, tłumacz itp.

    --
    Gregorius

  • 87. Data: 2015-09-09 16:42:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Rzadowe publikatory pokazuja co chca. Tam jest zbiorowisko mlodych facetow o
    skrajnych pogladach religijnych. Ciekawe ile tam dziennie jest morderstw? Informacja
    podana przez tv. Na jakims filmie ktos mowi ze afganczycy leja uchodzcow z innych
    panstw. I na tym sie skonczyly negatywne informacje. Gdyby nie wolny od cenzury net
    gowno bysmy wiedzieli.

  • 88. Data: 2015-09-09 16:43:05
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    .pl...

  • 89. Data: 2015-09-09 16:45:33
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2015-09-09 o 14:49, Ghost pisze:

    >Nie pomnę teraz

    Wiedziałem.

    >A czy ja gdzieś twierdzę coś innego? Ale co to zmienia?

    Zmienia.

  • 90. Data: 2015-09-09 16:47:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > Rzadowe publikatory pokazuja co chca.

    no popatrz jaki ten rząd jest silny. Potrafi wymusić publikację tego
    chce na całym świecie.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?