    From: <news>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <jnothc$ebr$1@inews.gazeta.pl> <jnov7j$hum$1@inews.gazeta.pl>
    <4fa04f6a$2$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <jnpju5$96u$1@inews.gazeta.pl>
    <4fa15cf9$2$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <jo2daj$clf$1@node2.news.atman.pl>
    <4fa81901$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <jo984p$4d3$1@node2.news.atman.pl>
    <4fa9288d$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <jobs1l$st4$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3VnJHK$16Q@mike.oldfield.org.pl>
    <jodq5c$58h$1@inews.gazeta.pl> <c1.01.3Vnvhz$16Z@mike.oldfield.org.pl>
    <4fab904c$1@news.home.net.pl> <c1.01.3VpWP6$16j@mike.oldfield.org.pl>
    <4facaab5$1@news.home.net.pl> <joiu9a$ipb$1@node2.news.atman.pl>
    <joj394$o4v$1@node2.news.atman.pl> <4...@o...rrr.pl>
    <14564641.3.1336770775488.JavaMail.geo-discussion-forums@vbnj36>
    <josri8$mjo$1@inews.gazeta.pl> <joth4t$6po$1@node2.news.atman.pl>
    <jovokg$7j8$1@inews.gazeta.pl>
    <4fb51565$0$1313$65785112@news.neostrada.pl>
    <jp3f12$qp4$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Date: Thu, 17 May 2012 21:11:22 +0200

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Kolego nie pisz bzdur. To, że twojego kolegę "pieściło" czy "mrowiło",
    > było skutkiem niewłaściwego użytkowania myjki, czyli podłączenia myjki do
    > gniazda bez przewodu/bolca ochronnego. W instrukcji
    > takiego każdego urządzenia jest napisane jak byk, że wolno podłączać tylko
    > i wyłącznie do gniazd posiadających bolec ochronny.

    A kto ci powiedział że myjka została podłączona do gniazda bez bolca
    ochronnego?!?!?
    Myjka została podłączona prawidłowo do prawidłowego gniazda z bolcem
    ochronnym!
    Po prostu przewód ochronny się naderwał, lub nadpalił.

    Więc takich mamy fachowców od norm że zgodnie z prawem może zabić człowieka
    w wyniku uszkodzenia jedynie przewodu ochronnego!!!!
    Do wyobraźni może więcej przemówi fakt że myjka w czasie pracy pryska wodą i
    niczym dziwnym w takiej sytuacji jest że prąd z myjki "wyjdzie" strumieniem
    wody i podłączy człowieka z ziemią pod napięcie!
    Najśmieszniejsze jest to że ten człowiek był w gumiakach, więc nawet jak by
    wsadził palec do gniazdka to nie groziło by mu porażenie, a tutaj bez
    żadnego kontaktu z instalacja i w obuwiu ochronnym mało nie został zabity
    prądem i z powodu sprawnego (zgodnie z normami) urządzenia!

    Chociaż korciło mnie żeby rozebrać myjkę w drobny mak i zobaczyć to
    partactwo na własne oczy ale to był sprzęt markowy i za kilka tysięcy
    złotych, wiec nie żadna chińszczyzna, więc zostaje mi się jedynie domyślać
    że sprawcą pewnie był jakiś filtr powodujący przebicie do PE zgodne z
    normami.
    Takich kwiatków we wszelakich normach jak i w całym prawie jest cała masa i
    każdy kto poza ich czytaniem dysponuje rozumem i wiedzą to o tym wie i nie
    jest takim durniem żeby twierdzić ze normy zapewniają bezpieczeństwo, jest
    wprost przeciwnie!