    From: Plumpi <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Date: Thu, 17 May 2012 22:32:31 +0200
    <4fac1e57$1$1314$65785112@news.neostrada.pl>
    <joha0b$6sf$1@inews.gazeta.pl>
    <4fad6c64$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <jp07m7$jeq$1@inews.gazeta.pl>
    <4fb51564$1$1313$65785112@news.neostrada.pl>
    <jp3f5q$qp4$2@inews.gazeta.pl>
    <4fb54cbf$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2012-05-17 21:15, news pisze:

    > Odpowiedziałem ci na twoje podobno trudne pytanie jakie miałeś na
    > egzaminie, odpowiedź można tutaj przeczytać, więc nie wypieraj się i nie
    > kłam w żywe oczy jak zwykle.
    > Natomiast pewne jest że ty nie znasz norm nakazujących coroczne
    > wzorcowanie mierników, można się więc domyślać że wcale ich nie znasz!

    Ale to nie było pytaniem z mojej strony, a tym bardziej kierowanym do
    Ciebie, lecz opisem pytania, które ja dostałem na egzaminie.
    Wcale cię nie prosiłem, abyś na nie odpowiadał.

    Cały czas czekam na odpowiedzi na pytania, które zadałem na początku
    tego wątku:

    "Skoro tak uważasz, że to takie proste to zadam kilka pytań na temat tylko i
    wyłącznie układania przewodów:
    1. Którędy nie wolno prowadzić przewodów elektrycznych?
    2. Czy prowadzenie po skosie ściany jest dopuszczalne?
    3. W jaki sposób należy mocować przewody do ściany?
    4. Jak głęboko pod tynkiem muszą się znajdować przewody?
    5. Czy normy zezwalają na układanie przewodów bez peszla?
    6. Czy układanie na wylewce jest dopuszczalne?
    7. Jak należy zabezpieczyć przewód w miejscach dylatacji?
    8. Ile maksymalnie gniazd może być podłączone do jednego obwodu?
    9. Czy gniazdo pralki (planowanej w kuchni - ostatnio modne) może być
    podłączone do wspólnego obwodu, do którego podłączona jest lodówka?
    Uzasadnij dlaczego TAK lub dlaczego NIE.
    10. Czy gniazdko zamontowane w łazience 50cm nad umywalką (do podłączenia
    golarki czy lokówki) może być podłączone na tym samym obwodzie co
    oświetlenie lusterka znajdującego się ponad tą samą umywalką? Zakładamy, że
    odległość gniazda od puszki tego oświetlenia będzie w odległości nie
    większej jak 20-30cm, a obok gniazda będzie się znajdował wyłacznik tego
    oświetlenia.
    11. Jakie należy wykonać połączenia w przypadku pomieszczeń takich jak
    łazienka czy kuchnia i jak powinno to być wykonane fizycznie?
    12. Czy wolno łączyć przewód PE z innymi uziemieniami, poza uziemionym GSW?
    13. Czy baterie zlewozmywakowe w kuchni muszą być objęte połączeniem
    wyrównawczym?
    14. Jaki przewód należy zastosować do zasilania 1-fazowego pieca
    elektrycznego sauny o mocy 3,5kW, wiedząc, że przewód ten musi przebiegać po
    wewętrznej stronie ściany tej sauny, w której maksymalna temparatura będzie
    osiągała 70stC?
    15. Czy wolno jest układać przewody elektryczne w ociepleniu styropianowym?

    Pomyśl teraz, że na etapie decyzji o układaniu przewodów musisz znać
    odpowiedzi na powyższe pytania, a to tylko skromna część tych pytań.
    Ciekaw jestem na ile z nich jesteś w stanie odpowiedzieć poprawnie? :)"

    Na co ty mi odpowiedziałeś:
    "A po co mam ci odpowiadać? ja nawet nie mam ochoty cokolwiek ci
    udowadniać ..."

    Co prawda były pierwotnie skierowane do SkiMira, ale skoro już się
    wpier....łeś pomiędzy nas ze swoimi "mundrościami", to ja poprosiłem
    ciebie, abyś odpowiedział na te pytania, skoro tak się wymądrzasz.
    Jestem pewien, że nie znasz odpowiedzi na te pytania.
    Skoro ty nie masz ochoty odpowiadać na moje pytania to dlaczego ja muszę
    odpowiadać na twoje?

    Ty kłamco.