  • 21. Data: 2011-06-06 09:54:44
    Temat: Re: izolacja ław fundamentowych - chyba jest zła
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-05 16:01, Adam pisze:

    > Mam wrazenie ze kikiego betoniarnia oszukala z tymi jego pierwszymi
    > lawami i zamiast B25 zrobili B1 ktory mu 2 dni wiazal. Beton jaki ja
    > lalem w lawy i stropy byl twardy po max 12h i wtedy moznabylo juz po
    > nim chodzic i lac ostrym strumieniem ze szlaucha - nic juz sie nie
    > wyplukiwalo :) A z twardego betonu zadne mleczko nie ma prawa
    > wyplynac :)

    Kiki ma rację- jednak to nie 'mleczko' a po prostu woda w formie pary.
    Jesli na jej drodze wykonamy raczej słabą izolacje z dysperbitu to para
    bedzie mocniejsza i znajdzie sobie miejsce, by przecisnąc sie na
    zewnątrz (beton zawsze jest wykonywany i pielęgnowany przy nadmiarze
    wody i jej cześć musi odparować). Jednak demolka izolacji nie bedzie
    totalna lecz tylko punktowa, zresztą izolacja w tym miejscu nie jest
    czyms krytycznym. (co nie znaczy, że nalezy ją partolic).
    To tak prostymi słowmi....

    michał

  • 22. Data: 2011-06-06 09:58:25
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-03 14:25, kiki pisze:

> [...]
    > ma być. Jak bedzie jakieś referendum to bedę głosował przeciw.
    > Wątpię w to, że będzie dobrze wykonana.
    > Po pierwsze będzie generalny wykonawca, który zatrudni 100 małych
    > firemek jako swoich podwykonawców tylko w celu takim żeby nie zatrudniać
    > ludzi na umowę o pracę. Tutaj jest już pierwszy problem.
    > Te małe firemki wam zazbroją, zawibrują i uszczelnią ten reaktor. Inne
    > wam pospawają rury, a jeszcze inne to odbiorą :-)
    >
    > Życzę szczęścia z korzystania z energii jądrowej :-)
    >
    > Autostrady nie mogą zbudować, stadionu, czy kowalskiemu wylać ław - i ci

    jesli tą elektrownię bedzie budował wykonawca wyłoniony na drodze
    Ustawyu o zamów publicznych to masz 200% racji....
    Jak to działa na A2 i wiekszości nowych dróg - starych (zniszczonych) od
    nowości... ;(

    michał

  • 23. Data: 2011-06-06 12:12:43
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "MichałG" <g...@w...pl> wrote in message

    >totalna lecz tylko punktowa, zresztą izolacja w tym miejscu nie jest czyms
    >krytycznym. (co nie znaczy, że nalezy ją partolic).
    >To tak prostymi słowmi....

    Od początku pisałem, żeby przez 3-4 dni polewał beton po czym po tygodniu
    jak wyschnie żeby się wziął za izolację.
    malowanie na mokre lub niewyschniete zwykle kończy się zmarnowaniem
    materiału.
    Przecież nic nie szkodziło poczekać.

  • 24. Data: 2011-06-06 20:27:42
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 06-06-2011 o 11:48:02 MichałG <g...@w...pl> napisał(a):

    > oba materiały przeżyją wieeeele lat. Jednak folię trudniej połączyć z
    > innymi materiałami ew. dalszym ciagiem izolacji - np. podpodłogowej.
    > Trudniej - nie znaczy że sie nie da.....
    Ale po co łączyć? jak on nie ma piwnicy? a na chudziaku na górze lepiej
    dać folię
    bo jak dasz pape i na to styropian to ci rozpuszczalniki z papy 'zjedzą'
    styropian.
    Pod mury na chudziak dajesz 1mm folię a na chudziak 0,3mm a na to styro,
    wilgoci z 'dołu'
    nie pociągnie. Co innego piwnica, tam jak się ma kiepskie warunki wodne
    trzeba
    zrobić 'wannę' i wtedy klejenie papy spod ławy z papą pod wylewką jest
    konieczne.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2011-06-07 07:33:46
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-06 22:27, janusz_kk1 pisze:

    > Ale po co łączyć? jak on nie ma piwnicy? a na chudziaku na górze lepiej
    > dać folię
    > bo jak dasz pape i na to styropian to ci rozpuszczalniki z papy 'zjedzą'
    > styropian.

    legenda.... pisze o papie modyfikowanej (zgrzewalnej)

    > Pod mury na chudziak dajesz 1mm folię a na chudziak 0,3mm a na to styro,
    > wilgoci z 'dołu'
    > nie pociągnie.
    ale pociągnie z boku tak samo skutecznie jak z dołu. A jak wyglądają
    izolacje pionowe to Ci kiki opowie.... ;)

    Michał