  • 11. Data: 2011-11-29 18:42:23
    Temat: Re: jak dobrać oświetlenie - skąd wiadomo że będzie wystarczająco jasno? :/
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Tue, 29 Nov 2011 00:58:14 -0800 (PST), mal napisał(a):

    Witam,

    > Moc jednej żarówki LED - 4 W. Nie ma chyba porównania do tradycyjnych
    > żarówek jeśli chodzi o oszczędność.

    Takie oświetlenie jest niezdrowe dla oczu. LEDy dają światło o tylko jednej
    długość fali, słońce daje światło, w których są różne długości od
    nadfilotelu do podczerwieni. Najbardziej zbliżone pod tym względem do
    słońca są nadal tradycyjne żarówki. Dołóż tam ze 2 tradycyjne żarówki,
    szkoda oczu dla takich oszczędności.

    Ja mam pomieszane żarówki w jednym pomieszczeniu: jedna tradycyjna, dwie
    kompaktowe i kilka ledowych na ściany. Jest jasno i oczy nie bolą.

    scruffty

  • 12. Data: 2011-11-29 20:03:37
    Od: "Radek B." <r...@w...pl>

    > Takie oświetlenie jest niezdrowe dla oczu. LEDy dają światło o tylko
    > jednej
    > długość fali,

    To co piszesz to bzdura. Jedną dłogość fali to dają ledy kolorowe albo lampy
    sodowe (i to też nie wszystkie) stosowane do oświetlenia ulic. LEDy (te
    dobre, renomowanych producentów) ściecą widmem ciągłym i oddają kolory tak
    samo dobrze jak typowe świetlówki.

    Tylko tanie, chińskie LEDy z marketu albo z bazaru świecą trupim światłem.
    Sprawdź LEDy Osrama, Philipsa, DUTA LAMP to zobaczysz, że technologia jest
    już bardzo zaawansowana, chociaż nadal droga.

    RadekB

  • 13. Data: 2011-11-29 20:06:32
    Od: "Radek B." <r...@w...pl>

    Oprogramowanie do obliczeń oświetlenia to Dialux. Pobierzesz go za darmo ze
    strony www.dial.de
    Jest też wersja polska - łatwo się połapać.
    Jeśli będziesz miał trudności to najlepiej żeby Ci doradził jakis
    oświetleniowiec albo chociaż elektryk

    Pozdrawiam

    RadekB

  • 14. Data: 2011-11-29 20:38:31
    Od: "Zennon" <Z...@U...invalid>

    Użytkownik "jachoska" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przetestowałem sporo żarówek LED. Jedyne jakie mogę zaakceptować to takie
    > których temperatura barwy wynosi maksymalnie 3000K.
    > 6500K daje trupioblade światło. Większość ludzi których prosiłem o opinię
    > ma podobne odczucia w tej kwestii (lub są jeszcze bardziej radykalni).
    > Pozdr.
    > Krzysiek

    To jest złudzenie wzrokowe ;) Jesteśmy przyzwyczajeni, do tego, że w
    pomieszczeniach używało się najpierw świec, a potem żarówek o temperaturze
    barwowej 2800-3200 Kelvinów. Kiedy wstawisz lampę 5400-6500 K, to tak
    naprawdę jest to światło takie, jak na polu w słoneczny dzień! Czyli bardzo
    fajne światło ;) Spóbuj założyć lampy o tej barwie światła i poprzyglądaj
    się spokojnie barwom przedmiotów w pokoju. Będą prawdziwsze i bardziej
    nasycone, a nie żółto-czerwono-brązowe.

    Zennon

  • 15. Data: 2011-11-30 08:13:18
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Przetestowa em sporo ar wek LED. Jedyne jakie mog zaakceptowa to takie
    > kt rych temperatura barwy wynosi maksymalnie 3000K.
    > 6500K daje trupioblade wiat o. Wi kszo ludzi kt rych prosi em o opini ma
    > podobne odczucia w tej kwestii (lub s jeszcze bardziej radykalni).

    Ale po co się bawić z LED ?

    Szczerze mówiąc te niby dające dużo światła i tak żrą sporo mocy ...

    Obecnie świetlówki energooszczędne są w różnych wersjach , także GU10
    i może włożyć je w punkty świetlne ...

    Mojej żonie znudziła się wisząca lampa w kuchni i chce punkty
    świetlne. Halogenów nie zamontuje bo za dużo żrą prądu a dodatkowo za
    dużo dają ciepła , co do LEDów to niestety nie spotkałem jeszcze
    takich które dają choć zbliżone światło do zwykłej żarówki i mają taką
    samą jasność..

    Jak dla mnie świetlówki energooszczędne są tutaj dużo lepszym zakupem.
    Fakt biorę trochę więcej prądu i troszkę więcej zajmuje aż osiągną max
    moc (choć te najnowsze są już dużo lepsze) ale mają jakość światła
    bardzo zbliżoną do zwykłej żarówki a ilość światła te najnowsze mają
    taka samą lub nawet wyższa niż tradycyjna żarówka ...

    Ja będe montował punkty świetlne i użyję tam zapewne świetlówek na
    gwint GX53 lub GU10 ...

    PS. Jak ktoś wydał kilka stów na LEDy to raczej ich nie wywali ...
    Za duży wydatek i zapewne "przyzwyczai" się do tego ...

    Chyba najlepiej było by kupić takie żarówki LED z OBI czy innym
    markecie i dogadac się że jak nie będą pasowały to się odda , tyle że
    producenci też nie są głupi i na takie rozwiązania sa przygotowani i
    pakują żarówki z blister aby po rozpakowaniu nie dało się ich ponownie
    włożyć do opakowania bez uszkodzenia opakowania ...

    Jak dla mnie jak ktoś chce LED to najpierw kupić kilka takich żarówek
    z możliwością zwrotu ...

  • 16. Data: 2011-11-30 22:11:42
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2011-11-29 13:50, shaman pisze:

    > Czyli zwykłe odpowiedniki halogenów z trzonkiem GU10.. spodziewałem
    > się jakichś cudacznych wynalazków, bo jeszcze nie spotkałem opinii
    > zadowolonego posiadacza oświetlenia LEDowego. Jesteś pierwsza :)
    >
    > PZDR
    > Shaman

    Witam,

    Można trafić na naprawdę fajne żarówki LED...
    Kupowałem w sumie 4-5 rodzajów.
    Pierwsze miały świetne światło, przyjemne dla oka, temp. ok. 3800K.
    Niestety - pierwsza partia żyła miesiąc, dopiero potem wpadłem na to,
    aby zasilać je napięciem 190V - te co zostały świecą ponad rok.
    Za pierwszą partię przepalonych było kilka halogenów, szybko
    zastąpionych przez kilka sztuk niby ciepło białych LEDów... okropieństwo
    - nie dało się na to patrzeć...
    Teraz trafiłem na przyzwoite żarówki z diodami SMD - mają przyjemne
    światło i tylko jedną wadę - brak kierunkowości.

    W sumie mamy w domu ok. 30 LEDów, m.in. w łazience, kuchni, przedpokoju
    i salonie. Na łazienkę wystarczają 3 żarówki, w kuchni są 4. Dają radę -
    nie ma problemów z czytaniem ;)

    Niestety - trzeba się naszukać udanych modeli, te najtańsze (a i wiele
    droższych) są do kitu. W przypadku halogenów nie ma takiego rozrzutu
    jakości.

    Yarecky.

  • 17. Data: 2012-09-14 09:56:49
    Od: n...@g...com

    W dniu środa, 30 listopada 2011 23:11:42 UTC+1 użytkownik yarecky napisał:

> [...]
    >

    > Niestety - trzeba się naszukać udanych modeli, te najtańsze (a i wiele
    >
    > droższych) są do kitu. W przypadku halogenów nie ma takiego rozrzutu

    Tez kupiłem SMD i jestem zadowolony! Polecam wszystkim zakup właśnie tego typu LEDów.
    Ja kupowałem na www.sklep.ledsgroup.pl

  • 18. Data: 2013-03-11 14:50:02
    Temat: Re: jak dobrać oświetlenie - skąd wiadomo że będzie
    Od: księżyc <księżyc@naszmajster.pl>

    Wyciągniecie kabli w odpowiednich miejscach pod oświetlenie graniczy z cudem. Trzeba
    by wiedzieć od samego początku jakie meble, jaka wanna jaki zlew, jaki kominek.
    Niestety nie wiemy tego na etapie zakładania elektryki. Sama przez to przeszłam i
    dopiero gdy położyłam płytki okazało się, że
    [url=http://www.olampa.pl/kategoria-oswietlenie-do-l
    azienki-364.html]oświetlenie do łazienki[/url] trzeba było wyprowadzić w paru
    miejscach.

  • 19. Data: 2013-03-11 14:54:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 14:50:02 UTC+1 użytkownik księA 1/4 yc napisał:
> [...]
    >[url=http://www.olampa.pl/kategoria-oswietlenie-do-
    lazienki-364.html]oświetlenie >do łazienki[/url] trzeba było wyprowadzić w paru

    Nawet spamowac trzeba umieć;)

  • 20. Data: 2013-03-12 19:37:35
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 11 marca 2013 14:54:53 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    >przeszłam i dopiero gdy położyłam płytki okazało się, że

    lazienki-364.html]oświetlenie >do łazienki[/url] trzeba było wyprowadzić w paru

    Lepiej na spamerów działa tekst że kupowałem tam. Obsługa fatalna. Wyroby niskiej
    jakości. Duże problemy ze zwrotem i gwarancją. Nie polecam.