  • 31. Data: 2010-11-23 17:47:24
    Temat: Re: jak oszczędzić energię CWU z cyrkulacją
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-11-23 15:27, slonko pisze:

    > Pompe podlaczyc do zwyklego gniazdkowego programatora czasowego:
    > opcja 1-sza (dzialajaca u mnie): odpalanie pompki w godzinach 6-7 i
    > 15-18 pn-pt / 7-20 so-niedz.

    Takie funkcje to mi realizuje sterownik pogodowy kotła

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 32. Data: 2010-11-23 17:49:22
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-11-23 16:55, Plumpi pisze:

    > Ten temat tu na grupie poruszany jest przynajmniej 5 razy w miesiącu -
    > wystarczy tylko poszukać w archiwum.

    No to chyba o innej grupie myślisz. Bo czytam ją regularnie od 5 lat...
    No chyba, że temat poruszany jest w którymś z tasiemcowych wątków...
    gdzieś w miejscu w którym piszą i czytają już tylko grupowe trole ;)

  • 33. Data: 2010-11-23 18:07:11
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości
    > Nad czym myślę...
    > Otóż czy nie sensowne było by aby pompa cyrkulacyjna włączała się i w
    > momencie gdy przepompuje w instalacji wodę czyli na jej wyjściu popłynie
    > już cieplutka woda pompa wyłączała by się na jakiś czas.

    nie chce mi sie czytac całgo wątku - zwłaszcza ze zawiera bezsensowne opinie
    (z putnku widzenie zadanego pytania) - moze juz ktos wspomniał -
    rozwiązaniem moze być czujnik ruchu w pomieszczeniach z wodą. Moze i czasem
    przepompuje sie niepotrzebnie - ale nie bedzie pompować cały czas.

    b.

  • 34. Data: 2010-11-23 18:45:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "tarnus" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > W pewnym sensie tak, ale jakaś dziwna moda zapanowała na cyrkulację. Wielu
    > wydaje się że cyrkulacja to jakiś luksus który trzeba miec i już a to
    > tylko poprawa tego czego nie zdołał poprawnie zaprojektować architekt
    > czyli prawidłowego ułożenia pomieszczeń.

    W pewnym sensie ma racje, ale ja nie rozumiem czemu baniak ma byc glownym
    architektem domu? Jak Adam pisal, 10 sekund to chyba nawet rak sie nie myje,
    a przejscie np. na poddasze z piwnicy nawet jezeli jest nad baniakiem to
    jakies 7 - 8m do ujecia. Prawde mowiac mi kotlownia w srodku domu nawet bez
    piwnicy zle sie kojazy, bo to najlepsze miejsce na strefe dzienna
    nieprzedzielona zadnymi naglymi scianami. Ale kazdy ma swoje oczekiwania i
    nie kazdemu to przeszkadza.

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2010-11-23 18:51:54
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > No to chyba o innej grupie myślisz. Bo czytam ją regularnie od 5 lat...
    > No chyba, że temat poruszany jest w którymś z tasiemcowych wątków...
    > gdzieś w miejscu w którym piszą i czytają już tylko grupowe trole ;)

    Twój problem. Mnie się juz nie chce pisać po raz kolejny tego samego.:)

  • 36. Data: 2010-11-23 19:01:09
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Jak widzisz rożnie ludzie rozumieją komfort. Bo niektórzy 10 sekund
    > oczekiwania na ciepłą wode też nazywają komfortem.

    > Rury od CWU mam w podwójnej otulinie... idą po podłodze w warstwie styro.

    > Zwróć uwagę na:
    > W zasobniku masz wode o temperaturze ok 55stopni. I taka woda krąży w
    > instalacji. W jakiej temp. Myjesz ręce? 38? 40? Na pewno nie 55. Więc
    > wychłodzenie wody o kilka stopni nie jest problemem.
    > Cały myk polegał by na tym aby to prawidłowo zestroić. Ile czasu pompa ma
    > chodzić po tym ile czasu ma czekać by znów się włączyć.

    Sa sterowniki z czujnikiem temp. montowanym na powrocie pompy. Pompa chodzi
    do momentu az ciepla woda nie wroci do pompy. Jak ostygnie to znow sie
    zalacza. Wystarczy zaizolowac pompe z czujnikiem by nie stygl zbyt szybko,
    poustawiac okienka czasowe i jazda. Ja mam czujniki ruchu w lazienkach i
    uwazam to za najlepsze rozwiazanie. Do tego zawor mieszajacy na wyjsciu z
    zasobnika obnizajacy temp. cieplej wody i chodzi git. Jedyny problem jaki
    mam to zbyt malo wydajna pompa cyrkulacyjna bo nie przewidzialem tego
    wczesniej, inaczej, nie znalem wydajnosci malej pompy CWU. Sa pompy
    mosiezne do CO i ta byla by git.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2010-11-23 19:04:24
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-11-23 19:51, Plumpi pisze:

    > Twój problem. Mnie się juz nie chce pisać po raz kolejny tego samego.:)

    spoko nie wysilaj się...

  • 38. Data: 2010-11-23 21:39:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie,
    > Tak wiem, że najlepiej było by realizować całą tą zabawę poprzez czujniku
    > ruchu np... jednak to odpada póki co.
    Dlaczego?
    Jeśli nie masz doprowadzonych przewodów to bezprzewodowa czujka zalączajaca
    pompe gdy wchodzisz do kuchni/lazienki
    Chyba najprostsze i najskuteczniejsze rozwiazanie jeśli koniecznie upierasz
    sie przy cyrkulacji. Ja tak rozplanowałem kotłownie, kuchnie i łazienki ze
    cyrkulacja jest u mnie zbedna

  • 39. Data: 2010-11-23 22:23:23
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    i.googlegroups.com...
    On 23 Lis, 12:44, "tarnus" <m...@l...de> wrote:

    > kotłownią. Nigdzie na cieplą wode nie czekam dłużej niż 3-10sekund,

    >Tyle dokladnie zajmuje mi szybkie umycie rak. Bez cyrkulacji robilbym
    >to (i robilem) non stop w zimnej wodzie :) Malo komfortowe i malo
    >higieniczne, nie kazdemu sie chce stac tyle nad kranem :)

    Z higieną nie ma to absolutni enic wspólnego.
    Co do mycia to nie robi i tak nikt tego w zimnej wodzie. Z reguły w ciągu
    dnia jak już się korzysta to raczej cały czas woda ciepła leci od razu gdyż
    nie zdąży ostygnąć. A jak z rana ktoś pierwszy odkręci to jeżeli kilka
    szklanek wody się poleje to nic się nie stanie.
    Cyrkulacja to większe straty i nie przemówisz mi. Znam kolegę który to
    wyłączył całkowicie nawet pompę zdemontował.

    >Pozatym - policz przeplyw w l/min, przemnoz to przez 10 sekund * ilosc

    I wyjdzie tyle co kot napłakał.
    Jak napisałem wcześniej raczej ciepła woda jest w rurach gdy się już w domu
    jest i z niej korzysta.
    Ty zapłacisz i tak więcej za straty z cyrkulacji + koszt prądu na pompkę.
    Nie wierzysz?

    >A od jesieni do wiosny cale cieplo z cyrkulacji nie jest tak znowu
    >tracone w kosmos bo zostaje w domu i ogrzewa go :)

    Ale pompa musi chodzić a to pobiera prąd.
    A w lecie grzejesz ściany nie tylko jedną rurą jak u mnie ale i tą powrotną
    więc masz straty jeszcze większe.
    Cyrkulacyjna pompa która działa 12h/dobę w miesiącu zeżre u ciebie w I
    taryfie w ciągu miesiąca ponad 7zł. a za 7zł to ja mam 2000l wody.
    Uważasz że w miesiącu tyle spuszczam w kanał czekając te kilka razy na
    ciepłą?
    A to dopiero koszt prądu do pompki a gdzie straty ciepła, a gdzie koszt
    inwestycji?

    Marek

  • 40. Data: 2010-11-23 22:41:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 23 Lis, 23:23, "tarnus" <t...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale pompa musi chodzi a to pobiera pr d.
    > A w lecie grzejesz ciany nie tylko jedn rur jak u mnie ale i t powrotn
    > wi c masz straty jeszcze wi ksze.
    > Cyrkulacyjna pompa kt ra dzia a 12h/dob w miesi cu ze re u ciebie w I
    > taryfie w ci gu miesi ca ponad 7z . a za 7z to ja mam 2000l wody.

    Mocno naciagane te wyliczenia ;)
    Jesli jest tak dobrze zaizolowane, to pompke cyrk. wystarczy wlaczac
    rzadko np. 5min co godzine - skad te 7PLN wtedy?
    No i 2000m3 wody za 7PLN? Gdzie jest tak tanio (razem ze sciekami/
    szambem liczone rozumiem?)

    WS

    PS. Czasem bez cyrkulacji sie nie da... ja mam kotlownie w piwnicy,
    ciepla woda do lazienki na pietrze plynie ponad pol minuty bez cyrkul.
    Mam zalozony zawor termostatyczny na CWU + pompe cyrk. z termostatem +
    timer cyrkulacji w sterowniku kotla, starty na oko ;) sa male -
    stosunkowo chlodna woda (czterdziesci kilka stopni), pompka pracuje
    bardzo krotko..., a i tak ~pol roku dziala ogrzewanie, wiec to cieplo
    sie wykorzystuje