  • 61. Data: 2010-11-25 12:29:56
    Temat: Re: jak oszczędzić energię CWU z cyrkulacją
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-11-24 07:48, Kris pisze:

    > Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    > U mnie np metr3 wody to 1,5zł+ ścieki 3,3zł

    fajnie, u mnie 4,44 m3 wody + ścieki 7,49 zł.
    I co?

    --
    Krzysiek

  • 62. Data: 2010-11-25 12:32:29
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 25 Lis, 09:52, "Jarek P." <j...@g...com> wrote:

    > Znaczy, prawdopodobnie masz recyrkulację zrobioną z podstawowym,
    > bardzo często w tym temacie spotykanym błędem: rura recyrkulacji
    > powinna wychodzić z najdalej położonego punktu poboru ciepłej wody i
    > wracać do kotłowni. Błąd zaś polega na dołączaniu tej recyrkulacji w

    A jak ktos ma CWU na rozdzielaczu i do prawie kazdego punktu idzie mu
    osobna rurka? Wtedy nie ma bata - do kazdego punktu musi tez isc
    osobna rurka cyrkulacji :) Zaleta taka ze mozna sobie na zaworach
    rozdzielacza zamknac lub "stlumic" przeplyw w jakims najblizszym
    obwodzie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2010-11-25 12:45:53
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości

    > fajnie, u mnie 4,44 m3 wody + ścieki 7,49 zł.
    > I co?

    I nic. Cisnij nowych radnych aby przyjrzeli sie lokalnemu MPWiK i poszukali
    tam oszczędności

  • 64. Data: 2010-11-25 12:59:19
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 25 Lis, 13:32, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > osobna rurka cyrkulacji :) Zaleta taka ze mozna sobie na zaworach
    > rozdzielacza zamknac lub "stlumic" przeplyw w jakims najblizszym

    Jak ktoś ma CWU na rozdzielaczu i ma czym/może sobie poustawiać
    przepływy, to ok, choć zabawa z tym może być dość spora. Jeśli nawet
    nie jest to na rozdzielaczu, ale w układzie gwiazdowym i każdą
    recyrkulację można przydławić choćby zaworem na jej końcu - też ok.
    Gorzej jednak, jeśli instalacja narysowana na papierze przypomina
    drabinę: rura od kotłowni, od niej co jakiś czas odchodzi przybór, a
    od niego po drugiej stronie odgałęzienie do rury recyrkulacyjnej. Tu
    niestety nie ma bata...

    A co do rozwiązań - ja mam dwa obwody recyrkulacji i po prostu dałem
    dwie pompy. Koszt jednej pompy nie jest znów taki strasznie szokujący,
    a dzięki temu automatyka może mi osobno załączać recyrkulację na
    poddaszu, gdzie ciepła woda jest generalnie potrzebna rano i
    wieczorem, oraz na parterze, gdzie ciepła woda "on demand" przydaje
    się w ciągu dnia.

    J.

  • 65. Data: 2010-11-25 13:13:44
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > drabinę: rura od kotłowni, od niej co jakiś czas odchodzi przybór, a
    > od niego po drugiej stronie odgałęzienie do rury recyrkulacyjnej.

    a ma bata!

    "magistrala" cyrkulacji fi 18 (lub 15 jak "szczebelków" mało)
    a "szczebelki" fi 12 lub mniej (jak znajdziesz)
    bez żadnych zaworów
    i wszystko chodzi prawidłowo...

    no ale potrójny rozdzielacz, zawsze bedzie lepszy... ;-)

  • 66. Data: 2010-11-25 13:43:14
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 25 Lis, 14:13, "qlphon" <q...@p...fm> wrote:

> [...]
    >
    > "magistrala" cyrkulacji fi 18 (lub 15  jak "szczebelków" mało)
    > a "szczebelki" fi 12 lub mniej  (jak znajdziesz)

    Zdefiniuj słowo "prawidłowo":-)

    W formie opisanej przez Ciebie jakoś to będzie chodzić. Jakoś. Woda
    zawsze przede wszystkim popłynie drogą najmniejszego oporu, dlatego
    też pierwszy taki szczebelek się rozgrzeje po np 20 sekundach, kolejny
    po 30, a ostatni po minucie. Podczas gdy wystarczyłoby tych pośrednich
    szczebelków nie robić, cyrkulację zamknąć jedynie na końcu. W ten
    sposób cały wymuszany przez pompę strumień przepompowuje nam wodę w
    całej magistrali w najszybszy możliwy sposób. A odgałęzienia od
    głównej rury "po drodze" wystarczy,że będą w miarę możliwości krótkie.
    Nierecyrkulowana woda z metra czy choćby dwóch metrów półcalowej rurki
    takiego odgałęzienia zejdzie w jakieś śmieszne sekundy.

    J.

  • 67. Data: 2010-11-25 20:38:24
    Temat: Re: jak oszczedzic energie CWU z cyrkulacja
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Co Wy sie tak Werbinskiemu dziwicie - on przeciez promuje mieszkanie w
    > mikro-domach po pare metrow kwadratowych, w ktorych rzeczywiscie
    > zaprojektowanie instalacji nie wymagajacej cyrkulacji jest
    > rzeczywiscie latwe i mozliwe :)

    No fakt zapomnialem. :-)

    Pozdro.. TK

  • 68. Data: 2010-11-25 21:29:30
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]

    A teraz przeczytaj temat wątku.

    Gdzieś już widziałem podobny... Chodziło o opłacalność intalacji LPG w
    Cayenne...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 69. Data: 2010-11-25 22:43:54
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-11-25 22:29, Jan Werbinski pisze:

    > Gdzieś już widziałem podobny... Chodziło o opłacalność intalacji LPG w
    > Cayenne...

    No teraz to poleciałeś :)

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 70. Data: 2010-11-25 23:19:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    >po 30, a ostatni po minucie. Podczas gdy wystarczyłoby tych pośrednich
    >szczebelków nie robić, cyrkulację zamknąć jedynie na końcu.

    Ja na podejsciach najblizszych zalozylem po prostu zawory podtynkowe na
    cyrkulacji ktorymi moge regulowac przeplyw. To praktycznie zadne pieniadze,
    bez rozdzielaczy i do przerobki w kazdej niemal chwili.

    Pozdro.. TK