  • 21. Data: 2011-11-13 06:55:33
    Temat: Re: jaką pompę ciepła byście wybrali?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 13 Lis, 00:10, Adam <a...@g...com> wrote:
    > punkt rosy. A to trudne. I ryzykowne. Moim zdaniem nie warto. W tak
    > dobrze izolowanym domu nie trzeba nic wiecej niz najwyzej "powietrzne"
    > chlodzenie w postaci GWC.

    Ja nie wiem jak on to robi, może tylko puszcza nieco chłodniejsze
    mieszając? W każdym razie jakoś mieszka więc pewnie jakiś sposób ma.
    Może chłodzi jak ludzi nie ma w domu np? Jeżeli w duże upały gwc nie
    wydoli...

    L.

  • 22. Data: 2011-11-13 09:07:18
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-11-13 07:55, Lisciasty pisze:

> [...]
    > mieszając? W każdym razie jakoś mieszka więc pewnie jakiś sposób ma.
    > Może chłodzi jak ludzi nie ma w domu np? Jeżeli w duże upały gwc nie

    No pewnie że tak. Nikt nie daje +8 w podłogę. No co wy? :) Schładza się
    czynnik tylko nieznacznie do zadanej temperatury jaką sobie ustawisz.

    A wy od razu o punktach rosy.. przecież poniżej jakichś 20 stopni nikt
    takiej temperatury nie ustawi bo wykończyłby całą rodzinę :)

    --
    PW

  • 23. Data: 2011-11-13 12:51:15
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 13 Lis, 10:07, PiWa <p...@p...onet.pl> wrote:
    > A wy od razu o punktach rosy.. przecież poniżej jakichś 20 stopni nikt
    > takiej temperatury nie ustawi bo wykończyłby całą rodzinę :)

    Może to nie jest wcale głupi pomysł... Teściowa zasiedziała się po
    Wielkanocy? Wpuszczasz w podłogę +8 i dajesz reku na pełen cug :>

    L.

  • 24. Data: 2011-11-13 13:17:03
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    > A wy od razu o punktach rosy.. przecież poniżej jakichś 20 stopni nikt
    > takiej temperatury nie ustawi bo wykończyłby całą rodzinę :)

    Po dwoch latach mieszkania w domu o bardzo duzej akumulacji i dobrej
    izolacji stwierdzam ze klima, czy chlodzenie pasywne/aktywne w PC mi
    do niczego nie potrzebne! Bedzie tylko wodne GWC w reku i nic wiecej.
    W domach mniej akumulacyjnych - mozna pomyslec. Przewidzialbym to jako
    opcje i sprawdzil jak w praktyce dom bedzie sie zachowywal w lato :)
    Inna sprawa ze te dwa ostatnie lata byly rzeczywiscie mizerne ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 25. Data: 2011-11-13 20:11:44
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "PiWa" napisał w wiadomości grup

    >Rzecz w tym że ja nie chcę aby to wyglądało steampunk'owo z masą
    >miedzianych rurek i dupereli na wierzchu. Cena nie jest dla mnie
    >najważniejsza, liczy się jakość i kompaktowy wygląd coś jak nibe-biawar,
    >vikersonn, itp.

    >Podoba mi się np. coś w takim stylu: http://tnij.org/pompa_ciepla

    Na prawdę jesteś w stanie wydać kilka/kilkanaście tysięcy więcej za wygląd
    urządzenia montowanego w tzw. kotłowni?