  • 1. Data: 2009-03-12 20:23:18
    Temat: jaki beton na podmurowke
    Od: "arecki" <a...@w...pl>

    Jaki beton dalibyscie na podmurowke pod ogrodzenie ze slupkow stalowych i
    siatki? bede chcial rozrabiac beton w kastrze 45 lub 90 litrow,czy ktos moze
    podac mi proporcje cement/zwir/woda.

  • 2. Data: 2009-03-13 08:17:48
    Temat: Re: jaki beton na podmurowke
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Jaki beton dalibyscie na podmurowke pod ogrodzenie ze slupkow stalowych i
    > siatki? bede chcial rozrabiac beton w kastrze 45 lub 90 litrow,czy ktos
    > moze podac mi proporcje cement/zwir/woda.

    Klasyka:
    http://www.muratordom.pl/budowa-i-remont/sciany-zewn
    etrzne/przepis-na-beton,6325_4790.htm

    Pamietaj, ze same proporcje to nie wszytko. Dobrze jest dopilnować, żeby
    przed dodaniem
    wody składniki były wymieszane w betoniarce na sucho, a wody dawac malo,
    najmniej
    jak to mozliwe. Zaprawe do dolkow trzeba klasc, a nie wlewac.
    No i pielegnacja!

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-03-13 08:23:23
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    A czytaliscie tutaj ?

    http://www.polskibeton.pl/beton.html

    <cyt>Spotykane są jeszcze oznaczenia betonu
    zgodne z nieaktualną i nieobowiązującą normą.
    Według już nieaktualnej normy, stosowano
    oznaczenia - np. beton B 20 - to beton o gwarantowanej wytrzymałości
    20 MPa. Norma PN-B-03264:2002 została w 2004r.
    uzupełniona poprawką, zgodnie z którą np.
    beton oznaczony jako B-20 jest odpowiednikiem betonu klasy C16/20.
    Używanie historycznych już oznaczeń np. B-20
    jest nieprawidłowe i sprzeczne z obowiązującym stanem prawnym.
    <cyt>

    jak ktos jeszcze raz powie 'B20' to pojdzie siedziec :)

    pozdraiwam
    pluton