  • 1. Data: 2009-03-12 20:33:43
    Temat: panelowanie
    Od: mirekW <w...@o...pl>

    Czy podłogę z paneli laminowanychukładanych w pokoju o wymiarach 8,20m
    x 4,20m wzdłuż dłuższego boku należy zdylatowć? Nie mam na myśli
    dylatacji od ścian.

  • 2. Data: 2009-03-12 21:30:14
    Temat: Re: panelowanie
    Od: "M" <e...@w...pl>

    Użytkownik "mirekW" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    Czy podłogę z paneli laminowanychukładanych w pokoju o wymiarach 8,20m
    x 4,20m wzdłuż dłuższego boku należy zdylatowć? Nie mam na myśli
    dylatacji od ścian.

    a jaką masz na myśli dylatację?????????

  • 3. Data: 2009-03-12 22:24:42
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    M wrote:

    > Czy podłogę z paneli laminowanychukładanych w pokoju o wymiarach 8,20m
    > x 4,20m wzdłuż dłuższego boku należy zdylatowć? Nie mam na myśli
    > dylatacji od ścian.
    >

    > a jaką masz na myśli dylatację?????????

    niektórzy producenci zalecają max długość 7m
    wtedy żeby było zgodnie z ich wytycznymi (i gwarancją) to trzeba dać gdzieś
    przerwę i listwę łączącą...

    ja mam 9x4.5 m (układane prostopadle do 9m ściany) już 3 lata i nic się nie
    dzieje...
    ale dałem dość sporą dylatację przy ścianach

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-03-13 06:02:04
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > Czy podłogę z paneli laminowanychukładanych w pokoju o wymiarach 8,20m
    > x 4,20m wzdłuż dłuższego boku należy zdylatowć? Nie mam na myśli
    > dylatacji od ścian.

    Bez problemu - byś musiał mieć bardzo duże problemy ze zmianami wilgotności
    aby się czegokolwiek obawiać
    Oczywiście dylatacja od ścian wg zaleceń producenta (2 mm na 1mb).
    Pzdr.
    Marcin W.