  • 21. Data: 2011-12-01 17:12:03
    Temat: Re: jakie odległości przy wierceniu puszek na gniazda i wyłączniki?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Gru, 18:07, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Podpytam kolege jakie dokladnie mial problemy. U niego skonczylo sie
    > na kombinacji z dodatkowym dyskiem.
    > Jesli musial by wymienic router to jak napisales 120zl w plecy. A to
    > jest koszt dodatkowego okablowania dwu pokoi.

    Laptopa tez podlaczasz do internetu po kabelku ? Gdzie tu sens, gdzie
    logika. Biorac laptopa np na kolana czy do kuchni idziesz z kablem ?
    Tak kabli i przedluzaczy nie lubisz to czemu skretke akceptujesz? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 22. Data: 2011-12-01 17:37:50
    Od: Adam <a...@g...com>

  • 23. Data: 2011-12-01 18:10:45
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 1, 5:14 pm, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > laptop juz ma karte "n") to wyciagniesz nawet kilkaset Mbit - takich
    > materialow Full HD puscisz po tym kilkanascie w tym samym czasie :) Ja
    > mam zrobiona siec po wifi i karty dogaduja sie na 150Mbit i takie
    > realnie predkosci osiagaja. To juz nie te czasy ze sie stawialo router
    > planeta 1950 z automatycznym restarterem (co 3h na kilka sekund zeby
    > go "odblokowac"), a realny transfer 10Mbit byl szczytem mozliwosci :-)
    >
    > Wiec podzielam zdanie Krisa ze do domowych zastosowan porzadne WiFi to
    > az nadto. I mowie to ja, ktory ma pod soba kilkadziesiat serwerow i

    Tu znalazlem troche informacji.
    http://hd.engadget.com/2005/12/15/hdtv-over-wifi-gen
    eral-impressions/
    Nie mam ani dvd ani bluray wiec o swoich doswiadczeniach nie pisze.
    Xbox OIDW nie ma "n".
    U siebie mam NAS-a i wielokrotnie bardziej wole podpiac kabelek niz
    uzywac nawet stabilnego wifi bo jest po prostu szybciej. Kopiowanie
    plikow w momencie kiedy za sciany laptop probuje uzywac internetu
    powoduje ostre spowolnienie. Tamten laptop moze uzywac tylko wifi i
    lacze zestawia sie na 11Mbit.

    I jak wczesniej napisalem. Jesli wifi dziala to fajnie. Ale nie
    kazdemu dziala czy to z powodu scian czy z powodu zaklocen
    http://www.pcpro.co.uk/features/367681/what-can-get-
    in-wi-fis-way

    U siebie mocno probowalem sie przekonac ale okazalo sie ze sie nie da.
    Jak wyobrazilem sobie ze gadzetow czy uzycia sieci bedzie u mnie
    raczej przybywac to odpuscilem wifi. Mam wlaczone ale tylko po to jak
    sie ktos uprze albo chce sciagac cos na telefon...
    Polozony kabel bedzie dzialal zawsze. Do tego zazwyczaj technologia
    kablowa dziala szybciej i stabilniej niz wifi.
    Troche sie u siebie bawilem wifi i stwierdzilem ze wydajnosc jest
    sporo nizsza niz na tym samym sprzecie rpzez kabel.

  • 24. Data: 2011-12-01 18:33:14
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 1, 6:12 pm, Adam <a...@g...com> wrote:

    > Laptopa tez podlaczasz do internetu po kabelku ?
    Tak, bo kabelek potencjalnie dostepny mam blisko z kazdego stolu czy
    kanapy.
    Ale uzywam zazwyczaj w jednym miejscu wiec kabelek (1m) sobie lezy pod
    fotelem.

    > Gdzie tu sens, gdzie
    > logika. Biorac laptopa np na kolana czy do kuchni idziesz z kablem ?
    Jakbym szedl do kuchni to bym sie odpial i przypial w kuchni.

    > Tak kabli i przedluzaczy nie lubisz to czemu skretke akceptujesz? :)

    Bo tu nie chodzi o to ze w pokoju na podlodze lezy mi 10 czy 16 kabli.
    I wszystkie te skretki tylko do sieci uzywam w telewizorze, konsoli,
    odtwarzarce czegos tam, mikserze i rowerze.
    Istota ich ilosci jest to ze sa uzyteczne do wielu innych zastosowan.
    Ostatnio np. w chwile zmontowalem przesylanie obrazu z satelity na
    maly telewizor w kuchni. Po composite. Wystarczylo przylutowac 3
    chinch-e per kabel i zarobic wtyczke rj45 na dwu kablach. I telewizor
    z odzysku moze dalej sluzyc.
    Jak sobie umysle domofon w calym domu to zrobie to bez prucia scian
    czy obawy ze sasiedzi beda mogli mnie podsluchac (jakby mi sie omsklo
    i zmontowal bym cos niezabezpieczonego na radiu).
    Jak by sie komus zachcialo wymienic kociol na fikusny to moge sobie
    latwo jego konsole z piwnicy przeniesc do dowolnego pomieszczenia.
    Jak bym mial fikusny piec to i termometrow moge naklasc zeby
    optymalniej go sterownik traktowal.
    Itd. itp.
    Mozliwosci rozbudowy sa duze a koszt niewielki (rolka kabla cat5).
    Caly czas tlumacze ze nie jest to obowiazkowe. Po prostu koszt jest na
    tyle niewielki w stosunku do mozliwosci ze moim zdaniem warto.
    Oczywiscie ze wiekszosc z tego mozna zrobic na wifi. Pewnie nawet i
    sterownik pieca dalo by sie taki znalezc ale zazwyczaj takie
    rozwiazania kosztuja wiecej niz rozwiazanie kablowe.

  • 25. Data: 2011-12-01 20:16:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Gru, 19:10, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Tu znalazlem troche informacji.http://hd.engadget.com/2005/12/15/hdtv-ov
    er-wifi-general-impressions/
    > Nie mam ani dvd ani bluray wiec o swoich doswiadczeniach nie pisze.
    > Xbox OIDW nie ma "n".

    Ło rany tekst z 2005 roku - 6 lat temu to wifi raczkowalo ;)

> [...]
    > plikow w momencie kiedy za sciany laptop probuje uzywac internetu
    > powoduje ostre spowolnienie. Tamten laptop moze uzywac tylko wifi i

    Kup lepszy router, najlepiej taki w ktorym mozna podkrecic moc przez
    wymiane softu. Bedzie dzialal nawet w piwnicy.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 26. Data: 2011-12-01 20:28:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Gru, 19:33, ptoki <s...@g...com> wrote:

> [...]
    > sterownik pieca dalo by sie taki znalezc ale zazwyczaj takie
    > rozwiazania kosztuja wiecej niz rozwiazanie kablowe.

    Mi tego nie tlumacz - mam 1km skretki UTP w domu - do kazdego
    wylacznika idzie mi oddzielna skretka wiec tez moge realizowac co chce
    i jak chce ;) Ja sie tylko odnosze do sieci LAN - u siebie mam w calym
    domu chyba tylko piec gniazd RJ45 typowo zeby podpiac kompa. Cala
    reszta dziala doskonale na wifi, niezawodnie. I zeby bylo smieszniej -
    z zadnego gniazda kablowego nie korzystam :D

    Jednak wiekszosc zastosowan o jakich piszesz nigdy sie nie przyda -
    glosniki na takim cienkim kabelku? To jakies bzyczki - muzyki wole
    sluchac w salonie, a sprobuj przeslac chociaz 100W takim kabelkiem do
    glosnikow to predzej sie spali niz uslyszysz jakakolwiek muzyke :) Do
    frontow i suba trzeba minimum 2x2,5mm2 miedzi. Telefon? Stacjonarny na
    kablu!? Przypuszczalnie wiekszosc obecnych nawet gimnazjalistow nie
    wie co to. Naprawde masz telefon na kablu? ;) W dobie telefonow
    "stacjonarnych" dzialajacych w oparciu o przekazniki GSM ? Czujki
    temperatury.. OK - ale do tego wystarczy JEDEN kabel dwuzylowy na caly
    dom, a nie 16 skretek = 64 par. Mam obecnie 16 czujek (ds1820)
    temperatur ktore monitoruje - wszystkie na JEDNYM kablu dwuzylowym :)

    Domofon w calym domu? Po co ? Ja nie mam nawet dzwonka przy bramie -
    listonosz wrzuca listy do skrzynki, znajomi i rodzina znaja kod do
    zamka szyfrowego i wchodza sami, a kurierzy i tak wczesniej dzwonia i
    sie umawiaja. Mam spokoj z nieproszonymi goscmi i akwizytorami :-)
    Szczerze to mimo ze mam cala instalacje przygotowana i kable wystaja
    jakos nie mam ochoty go montowac ;) Moj dom moja twierdza, a krola nie
    moze niepokoic jakis sprzedawca jajek do ch**a! ;))) Musi sie
    wczesniej umowic ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 27. Data: 2011-12-01 20:32:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 1 Gru, 19:10, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Xbox OIDW nie ma "n".

    http://www.high-tech.banzaj.pl/Nowy-adapter-WiFi-N-d
    la-konsoli-Xbox-360-3212.html

    Od dwoch lat juz jest dostepny :) Jak pisalem - helooooł zyjesz w
    poprzedniej epoce ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 28. Data: 2011-12-02 08:36:18
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    8g2000yqk.googlegroups.com...

    >W surowym drewnie tez robisz?
    >Boazerie zrobisz na konfirmatach?

    Boazerii nie robię. Ktoś jeszcze robi boazerie?

    >Bo nie probowales grac materialow HD z dysku po WIFI do xbox-a i dalej
    >do telewizora albo dwu.

    Próbowałem. Z dysku do xboxa a z x boxa do TV(ale tu juz kablem co
    oczywiste)
    W tym samym czasie żona z córką cos tam na laptopach oglądały i nie było
    problemów.

    >Zreszta uparles sie ze ci dziala i nie chcesz przyjac do wiadomosci ze
    >jednak nie kazdemu.

    Bo przy dzisiejszej technologii WIFI to by chyba i w bunkrze działało.
    Potestuj jakiś przyzwoity router to zobaczysz różnice

    >Hmmm jak ladowarki wisza to wlansie sie kable nie placza, ale u mnie
    >grawitacja jest zawsze w jedna strone.

    Nie wiem gdzie mieszkasz ale myślę że w stronę podłogi masz grawitację,
    czylic mówiąc po ludzku te kable gdzieś po podłodze się walają

    >Mozna po prostu wpiac telefon i niech wisi. Mozna miec poleczke nad
    >gniazdkamii tam odlozyc telefon/palmtopa/gps czy co tam jeszcze sie
    >czasem uzywa.

    Można. Wszystko można i półeczkę i wyłącznik pry każdym gniazdku itp. Tylko
    nie każdy tak chce.

    >czy 12 zl za sztuke.Mniej wiecej takie:
    >http://allegro.pl/puszka-natynkowe-rj45-8p8c-kat-5e
    -lsa-podwojne-i1952089002.html

    Kwestia gustu. Żona by mnie pogoniła jakbym 4 takie puchy na każdej ścianie
    zamontował.
    No i gdzies tam piszesz że z kabel sieciowy jeszcze w każdej puszcze jest
    włożony dobrze rozumiem?

    >Niestety, Twoja zlosliwosc jest nie na miejscu. Puszki sa nisko po
    >jednaj (rzadko dwie) na sciane. Jak ktos przychodzi do mnie z laptopem
    >to tylko schyla sie pod fotel i tam kabelek z siecia juz czeka.
    >Jak kabelek jest niepotrzebny albo zawadza czy kluje w oczy to jeden
    >ruch i odpiety trafia do pudelka.

    Czyli używasz laptopa przy stoliku to wpinasz się do puszki przy stoliku,
    jak chcesz sobie laptopa na fotelu używać to odłączasz jeden kabel i
    podłączasz się do drugiej puszki?

    > Ja tak nie mam ale to dosyć popularne rozwiązanie i moim zdaniem dosyć
    > rozsądne.
    >Skwapliwie zignorowales pytanie.
    >Oswiece cie:
    >Peszel jest ok zeby przez niego przeciagnac albo wiotki kabel albo
    >sztywny ale przez niewiele zakretow.
    >Do tego jesli masz juz w nim kabel taki jak 3x2,5 to juz za bardzo z
    >nim nie zamanipulujesz jesli na dowolnym koncu nie masz tych 5-10cm
    >zapasu.

    A czemu zakładasz że nie ma zapasu? Przecież w każdej sąsiedniej puszce nie
    jest problemem zrobić 10 cm zapasu, czyli z lewej strony 10cm z prawej 10cm
    i przy ofdrobinier wprawy dodatkowe gniazdko założysz.. Tylko puszki
    głębokie trzeba wszędzie dawać ale praktycznie tylko takie się stosuje
    teraz.

    >Uparles sie na wersje umiarkowana. OK, twoj wybor/gust.
    >Ale moim zdaniem koszt dodatkowego osprzetu jest na tyle niewysoki ze
    >warto go rozwazyc bo pozytki jednak są.

    Każdy robi jak uważa. Przyzwoity router wifi to koszt niewiele ponad 100 zł.
    W Twojej wersji też routera potrzebujesz, dodatkowo rolka kabla, dodatkowo
    kilkadziesiąt puszek natynkowych które darmowe nie sa dodatkowo kable
    sieciowe, jakieś wyłączniki przy gniazdkach itp. Kilkadziesiąt więcej
    gniazdek, pół biedy jeśli zrobiłeś samemu bo jeśli zlecisz i policzą Tobie
    za tzw punkt to sporo droższa robocizna. No i użytkowo jakby nie patrzeć
    dużo mniej wygodne o plączących się kablach sieciowych i ładowarkach
    wystających z gniazdek i puszkach natynkowych na ścianach nie wspomnę. Ale
    nic mi do tego, tak chciałeś , tak masz i tak Tobie pasuje i to
    najważniejsze. Chciałbym jednak zauważyć że takie rozwiązania jakie Ty
    proponujesz i u Siebie to są raczej już nie stosowane teraz w budownictwie.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 29. Data: 2011-12-02 08:39:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    5g2000yqn.googlegroups.com...

    >Tu znalazlem troche informacji.
    >http://hd.engadget.com/2005/12/15/hdtv-over-wifi-ge
    neral-impressions/

    Troszkę nieaktualne te informacje, spójrz na datę.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 30. Data: 2011-12-02 08:46:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    5g2000yqn.googlegroups.com...

    >Nie mam ani dvd ani bluray wiec o swoich doswiadczeniach nie pisze.
    >Xbox OIDW nie ma "n".

    Od dosyć dawna ma.
    http://www.ceneo.pl/7802817s

    Aż sprawdziłem u siebie: konsola kupiona w maju tego roku ma wifi n w
    standardzie.

    -- Pozdrawiam

    Kris

    .