  • 11. Data: 2009-01-14 14:26:15
    Temat: Re: kabina prysznicowa bez brodzika.
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    gasper wrote:
    > bez ogrzewania bardzo szybko płytki są zimne co sprzyja grzybowi

    nie mialem ani przez kilka lat w mieszkaniu (OIDW do dzis nie ma tego
    problemu) ani teraz, w nieogrzewanej hacjendzie.

    --
    bartek

  • 12. Data: 2009-01-14 18:10:37
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > --
    >
    > Maniek co ty masz za talent?;)) Większość Twoich postów kończy sie
    > dyskusjami na tematy nie związane z Twoim pytaniem.
    > Zadałes pytanie o brodzik a jest dyskusja o wilgoci.
    > Zadałeś pytanie o płyte indukcyjna/gazowa a wyszła długa dyskusja z
    > kilkoma wątkami na inne tematy. Itp.

    No sorry, ale tak to juz jest. :-)
    Grunt ze rzeczowo i cos tam zawsze madrego z tego wychodzi :-))

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-01-14 18:12:31
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Zastanawiam sie wlasnie, bo mrozy i czas na przemyslenia, czy sa jakies
    > problemy z kabinami prysznicowymi bez brodzika?

    Dziekuje wszystkim za zabranie glosu i konstruktywne uwagi. Chyba jednak
    doloze pare rurek pod brodzik, bo i tak w lazience bedzie podlogowka.

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-01-14 21:15:01
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    [...]
    > Zrobiłem tak w nowym mieszkaniu. Pamiętać trzeba o uszczelnieniu (folia w
    > płynie), trzeba pilnować spadków w kierunku odpływów no i same odpływy też
    > muszą być w odpowiednim miejscu. Ja mam odpływy listwowe. Nawet bez
    > zamontowanych jeszcze drzwi woda nie wycieka do łazienki.

    Jakie masz te listwy? Jeszcze nie jestem na tym etapie, ale juz hydraulik
    mnie postraszyl, że Viega ma takie listwy i kosztuja one chore pieniadze i
    ludzie rezygnuja z listew i robia kratke na srodku. Pamietasz jaki byl rzad
    wielkosci kosztu?

  • 15. Data: 2009-01-14 21:17:49
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message
    [...]
    > Dziekuje wszystkim za zabranie glosu i konstruktywne uwagi. Chyba jednak
    > doloze pare rurek pod brodzik, bo i tak w lazience bedzie podlogowka.

    Dojde do tego samego etapu co Ty za jakis czas, ale juz zdecydowalem, ze pod
    "miejscem na brodzik" tez bedzie ogrzewanie. Nie ma to kompletnie znaczenia
    pod wzgledem kosztow ulozenia tam metra kwadratowego rurek, cieplo i tak
    zostanie w lazience, a moze to podniesc komfort. Wiec czemu nie :).

  • 16. Data: 2009-01-14 22:15:35
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "ygreko" <...@...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > znaczenia pod wzgledem kosztow ulozenia tam metra kwadratowego rurek,
    > cieplo i tak zostanie w lazience, a moze to podniesc komfort. Wiec czemu

    Metr kwadratowy brodzika to ok. 10m biezacych rury, czyli jakies 30zl, minus
    dylatacje, wiec bedzie troche mniej. Drabinka jest znacznie drozsza, a w
    nogi nie grzeje. :-)

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-01-15 08:05:06
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > problemy z kabinami prysznicowymi bez brodzika?
    > Pytanie moze glupie, ale chcial bym wiedziec czy plytki nie odpadaja, jak
    > technicznie nalezy wykonac to poprawnie, oraz jakie sa doswiadczenia
    > uzytkownikow takich rozwiazan. Czy woda nie wylewa sie na pol lazienki i
    > na co zwrocic uwage kupujac sama kabine. Poczatkowo planowalem cala kabine
    > taka z dachem, brodzikiem i panelem, ale jakos bardziej zaczelo mi sie
    > podobac takie rozwiazanie, a poniewaz podlogowke na dole dopiero bede
    > rozkladal, wiec w razie pozytywnych decyzji warto by podlogowke grzana i

    Ja mam podobnie zrobioną kabinę. Tyle, że nie kupowałem kabiny lecz
    postawiłem ją z cegieł.
    Wejście do kabiny oddzielone jest od pozostałej części przegrodą utworzoną z
    warstwy cegieł ułożonych na płasko (razem z płytkami ok. 7cm wysokości).
    W wejściu do tej kabiny zamontowane są drzwi uchylne.
    Nie chciałem brodzika, ponieważ lubię dużą przestrzeń, a tak utworzona
    kabina może mieć dowolne wymiary - u mnie jest to ok. 2m x 1,5m.
    W kabinie utworzyłem siedzisko, które umożliwia mi w wygodny sposób mycie
    stóp oraz zrelaksowanie się :)
    Oczywiście podłoga także i w kabinie posiada ogrzewanie podłogowe - ma to
    znaczenie wtedy, kiedy się wchodzi pod prysznic boso. Oczywiście jeżeli
    położysz na podłogę jakąś kratkę to ogrzewanie nie będzie mieć takiego
    znaczenia. Kolejną zaletą ogrzewania podłogowego jest szybsze wysychanie
    podłogi.
    Kratkę ściekową umieściłem pod siedziskiem i jest to zwykła, najzwyklejsza i
    najtańsza kratka.
    Oczywiście trzeba było utworzyć odpowiednie spady, aby woda spływała w
    kierunku tej kratki.
    Przed położeniem kafelek wszystkie narożniki zostały uszczelnione specjalną
    taśmą uszczelniającą i całość pokryta folią w płynie, a w miejscach gdzie
    pojawia się woda dodatkową warstwą zaprawy uszczelniającej. Co do płytek to
    Ci nie powiem na jaki klej i jaką fugę, bo się na tym nie znam. Kafelki
    kładł fachowiec. Wiem tylko, że klej oraz fuga musiały być jakieś specjalne
    wodoodporne i bardzo elastyczne, o ile się nie mylę to były kupowane chyba
    firmy Mapei, ale tego pewien nie jestem, bo kupowałem różne materiały,
    różnych firm i nie pamiętam co do czego.
    Wszystkie narożniki zamiast normalnej fugi uszczelnione są silikonem.

    W przyszłości będę robił drugą kabinę podobną do tej, ale trochę większą, w
    której dodatkowo będzie zrobiona sauna.
    Myślałem, aby w tej drugiej kabinie na ścianę dać 5cm styropianu, a na
    styropian rurę Alu-PEX z zasilaniem wprost z kotła (spoza mieszacza).
    W ten sposób chcę utrzymać temperaturę. Oczywiście gdzieś w rogu jeszcze
    elektryczny piec z kamieniami.
    Zastanawiam się tylko jak to rozwiązać konstrukcyjnie. Może ktoś ma jakiś
    pomysł ? :)

  • 18. Data: 2009-01-15 08:39:45
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > mnie postraszyl, że Viega ma takie listwy i kosztuja one chore pieniadze i
    > ludzie rezygnuja z listew i robia kratke na srodku. Pamietasz jaki byl

    Takie długości 70 cm z kołnierzem 900 zł, 100 cm z kołnierzem 1030 zł.

  • 19. Data: 2009-01-15 08:52:23
    Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl>

    ygreko pisze:

> [...]
    > pieniadze i ludzie rezygnuja z listew i robia kratke na srodku.
    > Pamietasz jaki byl rzad wielkosci kosztu?

    Ja mam ACO Showerdrain. Kupowałem gdzieś na Bartyckiej, chyba nawet
    taniej niż tu:
    http://www.allegro.pl/item510755937_aco_showerdrine_
    odplyw_liniowy_l_985_mm.html

    --
    richo

  • 20. Data: 2009-01-15 08:59:13
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    wiadomości news:496ef660$0$29459

    > Takie długości 70 cm z kołnierzem 900 zł, 100 cm z kołnierzem 1030 zł.

    Matko, skad oni te ceny biora??

    Pozdro.. TK