  • 31. Data: 2009-07-04 18:10:05
    Temat: Re: kiki jestes wielki
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > wiesz ja też trafiłem na początku na syfiarzy ale w sumie to sam
    > sobie byłem winny miałem nadzieję że do czegoś uda mi się ich zmusić
    > ale byli nawet za głupi aby posłuchać moich rad jak należy wykonać
    > robotę i dostali kopniaka w dupę.
    > Byli do tego tak głupi że spisali ze mną umowę :) jakbym zył w
    > normalnym kraju to bym ich przeczołgał przed sądem ale u nas to jest
    > zabawa dla prawników a nie dla zwykłych ludzi.

    a tak swoją drogą to mógłbym im zrobić niespodziankę i złożyć pozew o kary
    umowne za niewykonanie prac określonych w umowie w terminie. :) minął
    dopiero rok z kawałkiem :)

  • 32. Data: 2009-07-04 18:12:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciej S. wrote:

    > Jakie uprawnienia? W Polsce jakikolwiek zawód zaufania publicznego
    > (może z wyjątkiem sędziego, bo to resort) ma z tego tytułu tylko
    > obowiązki (wyższa odpowiedzialność), a praw żadnych.
    > Niby jakie lekarz ma prawa w związku ze swoim zawodem?

    uprawnienia nie jest toższame z prawami w znaczeniu przywilejami tylko z
    prawem do czynienia pewnych czynności.

  • 33. Data: 2009-07-04 20:29:20
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > nawet za głupi aby posłuchać moich rad jak należy wykonać robotę i dostali

    dlatego uwazam ze trzeba robic selekcje dosc dobra zanim sie kogos zatrudni,
    ale tak jest wszedzie. widze jakich ludzi przyjmuja do pracy w roznych
    zawodach, ludzi ktorzy maja pracowac umyslowo.... i tez jest dramat.
    pozniej slychac ze ktos komus po znajomosci robote zalatwil, ale firmy wrecz
    zachecaja pracownikow do polecania swoich znajomych na jakies stanowisko bo
    jest zawsze wieksza szansa ze bedzie to ktos odpowiedzialny i znajacy sie na
    swojej pracy. naprawde na rynku pracy nie trudno trafic na partaczy w kazdym
    zawodzie, stad wstepna selekcja jest wskazana :)

    ja zanim kogos zaprosilem do wspolpracy zawsze odpytywalem znajomych kogo
    moga polecic, kto u nich cos robil i sa z niego zadowoleni. dzieki temu nie
    mialem takich przypadkow jak niektorzy na grupie, wiadomo ze czasem i do
    poleconej ekipy mozna miec pecha ale napewno jest to mniej prawdopodobne niz
    jak sie kogos wezmie prosto z ulicy szczegolnie jak ma wolny termin juz od
    jutra:)

    > Byli do tego tak głupi że spisali ze mną umowę :) jakbym zył w normalnym
    > kraju to bym ich przeczołgał przed sądem ale u nas to jest zabawa dla
    > prawników a nie dla zwykłych ludzi.

    przynajmniej masz mozliwosc dochodzenia swoich praw lub chociaz postraszenia
    takiej ekipy. jak ktos wezmie spod budki z piwem "speca" i dogada sie na
    gebe to pozniej moze najwyzej pokrzyczec na grupach jacy to budowlancy to
    oszusci :D
    znajomi sie dogadali kiedys ze "znajoma" ekipa na robote ale nie na kase za
    robote. na zasadzie dogadamy sie na koniec. no i robote swoja
    zrobili(wszystko bylo OK) ale jak powiedzieli kwote za robocizne to znajomi
    sobie az usiedli :) coz, ich wina, tak sie dogadali to trudno :)

    dlatego jak sie podejdzie z glowa do tematu budowy to jest to o wiele
    latwiejsze i mniej stresujace :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 34. Data: 2009-07-04 20:38:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > "HANA" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ja uważam, ze każdy robotnik zwany murarzem jeżeli chce nim być to
    > powinien choćby zdawać sobie sprawę z obciążeń statycznych. Chociaż rok
    > nauki teorii powinien z tego mieć i co roki dostawac podchwytliwe zadania
    > na egzaminie.

    Ty chcesz mechaniki uczyc przez rok czasu ludzi po zbrojarzu?? Oni sie tam
    ucza trzy lata i jacy byli tacy sa. Ty bys w miesiac ogarnal te cala nauke
    potrzebna do wykonania prawidlowego zbrojenia stropow na wiekszosci budow.
    To jest taki pokroj ludzi, chocbys im lopata wkladal to i tak gdzies sie
    wysypie. Oni nawet wlasnych narzedzi nie szanuja i poswieconego czasu by cos
    zrobic dobrze. Normalny czlowiek jak lazi przy ciezkiej robocie to nie po to
    by zakryc co sie da, ale po to zeby zrobic to dobrze dla samego siebie, z
    szacunku dla wlasnej pracy i w konsekwencji dla siebie. Niestety prymityw
    rzuca sie w oczy na budowach a reszta cennego srodowiska na tym cierpi.
    Egzaminy i przymusowe wyklady nic tu nie zmienia, tu potrzebny jest
    odpowiedni material, a tego z powolania tam nie wiele. Nie trzeba konczyc
    szkol i kursow by byc wyjatkowym fachowcem, trzeba miec poziom i tyle. Nie
    zapomne wykladow z programowania baz danych z facetem bedacym samoukiem w
    tym temacie. Caly SQL mial w jednym palcu i zaginal jak chcial, ale to byl
    czlowiek z otwartym umyslem a nie z ksiazkowa wiedza. Jak na takiego trafisz
    to budowy mozesz prawie nie pilnowac, tylko traf...

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2009-07-04 20:46:16
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > fotograficzna. Kto? w rz?dzie by busia? ustaliae listy co ma byae
    > fotografowane i by?aby kartka z parafkami taka checklista.

    Taki system masz mniej więcej w USA. Są wydawane przez państwowy urząd normy
    obrazkowe - takie komiksy by zarówno wykonawca jak i odbierający mogli być
    niepiśmienni a oboje wiedzieli jak ma coś być wykonane.

  • 36. Data: 2009-07-04 20:49:01
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > prymityw rzuca sie w oczy na budowach a reszta cennego srodowiska na tym

    i znowu te uogolnienia :)
    ja rozumiem ze tacy tez bywaja, ale to w kazdym zawodzie. moj znajomy
    mechanik mial praktykanta przez 2 lata, nie potrafil przyswoic praktycznie
    zadnej wiedzy, nawet mial problem ze zmiana klockow hamulcowych. no dramat,
    nawet mechanik rozmawial z ojcem ze moze cos ten zawod to nie dla niego, to
    sie nasluchal ze to nie jego sprawa.

    odnosnie zbrojarzy to ja widzialem wielokrotnie prace zbrojarzy na duzych
    budowach i musze powiedziec ze zawsze patrze z podziwem na to jak im ta
    robota idzie :) ja wiem ze to nie wiedza tajemna i najwiecej daje
    doswiadczenie ale naprawde tak jak niektore ekipy zasuwaly ze zbrojeniem to
    zadko widac :) a wychodzilo im wszystko idealnie :)
    jak Ciesle do znajomego przyjechali robic to siedzielismy i patrzylismy
    mocno zdziwieni jak im robota idzie. moze nie byli mgr. inz. ale leb mieli
    niezly i potrafili w praktyce wykorzystac swoje umiejetnosci gdzie my razem
    bysmy z 5 razy dluzej musieli myslec jak cos wykonac :D

    naprawde jest wielu fachowcow co maja niemale doswiadczenie i nie latwo ich
    zastapic kims z ulicy :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 37. Data: 2009-07-04 20:49:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > material, a tego z powolania tam nie wiele. Nie trzeba konczyc szkol
    > i kursow by byc wyjatkowym fachowcem, trzeba miec poziom i tyle.

    To co mówiłem musi sie zmienić stosunek polaków do pracy fizycznej.

> [...]
    > samoukiem w tym temacie. Caly SQL mial w jednym palcu i zaginal jak
    > chcial, ale to byl czlowiek z otwartym umyslem a nie z ksiazkowa

    a potem widzisz program Płatnika i sie zastanawiasz jakie bezmózgi to
    zaprojektowały i napisały.

  • 38. Data: 2009-07-04 21:16:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

    > naprawde jest wielu fachowcow co maja niemale doswiadczenie i nie latwo
    > ich zastapic kims z ulicy :)

    Dla tego napisalem ze prymityw rzuca sie w oczy, a ludzie z powolania na tym
    cierpia, jak wszedzie tylko tu jakos ich dostatek. Budowlanka to taki
    konglomerat ludzi wybitnych, bo dzisiejsza specjalistyczna budowlanka to nie
    bulka z maslem i miejsce przenikania sie wielu nauk i wielu doswiadczen.
    Wiekszosc jednak jaka widzimy to niestety ci ktorych przyklady mozna znalezc
    tu, w powtarzajacych sie postach. To z pewnoscia skutek tego, ze budowa to w
    wiekszosci dosc malo skomplikowane zajecie i debile lgna tam jak muchy, bo
    do lopaty nie trzeba myslicieli. Okazuje sie jednak, ze to nie takie proste
    dla kazdego i prawdziwy fachowiec jest na wage zlota, no ale ta reszta dalej
    to robi zalewajac swoja niekompetencje swiezutkim betonem.
    A zbrojarza moze troche naduzylem, bo jak wszedzie i tu tez ceni sie
    fachowcow.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2009-07-04 21:37:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > a potem widzisz program Płatnika i sie zastanawiasz jakie bezmózgi to
    > zaprojektowały i napisały.

    Czlowiek o ktorym wspomnialem jest oficerem wojsk lotniczych i pewnie nie
    pisze nic dla ZUSu jak sadze. Brak jest pewnie tych co sluchali jego
    wykladow skoro ten platnik taki kiepski. :-)
    Zejde troche z tematu, ale to byl/jest czlowiek, ktorego mozna bylo sluchac
    z zapartym tchem. Bazy danych mial w jednym palcu. Jak tworzyl projekty
    rekordow i pol, relacji midzy nimi to naprawde dech zapieralo jak kogos to
    interesuje rzecz jasna. Czlowiek z ogromnym doswiadczeniem i sztuka
    dostrzegania oczywistych zdarzen. Do tego zapytania SQL, muzyka po prostu.
    Zebys Ty slyszal jak opowiadal o Unixie i korzysciach z warstwowej struktury
    systemu. Czlowiek w tamtych czasach ogarniajacy w znacznie ponad standardowy
    sposob MS DOS w wersji 6.x czul sie dosc maly. Dostrzegalo sie roznice
    miedzy wiedziec cos i myslec ze sie wie i wiedziec cos i widziec jak duzo
    jeszcze sie nie wie. To sa ci fachowcy otwierajacy szerzej oczy nie
    potrzebujacy ksiazek i panstwowych przymusowych kursow by robic cos
    najlepiej jak potrafia. Sa i w budowlance, tyle ze gina w gaszczu tego
    lgnacego tam tlumu ludziopodobnego.

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2009-07-04 23:05:16
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote in message

> [...]
    > normy obrazkowe - takie komiksy by zarówno wykonawca jak i odbierający
    > mogli być niepiśmienni a oboje wiedzieli jak ma coś być wykonane.

    O widzisz i to jedno zdanie załatwia już połowę problemu. Potrzeba odgórnego
    czegoś takiego. Druga sprawa to egzaminy zanim zarejestrują im działalność
    gospodarczą.