    From: "Janusz" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: komin, jak go się wykańcza?
    Date: Wed, 25 Mar 2009 20:46:31 +0100

    Witam wszystkich,
    zgłębiam temat wykończenia komina klinkierem i nie mogę znaleźć prawidłowego
    (najlepszego, najtańszego, najrozsądniejszego)rozwiązania, mianowicie:
    planuję komin systemowy uniwersalny umożliwiający ogrzewanie paliwami
    stałymi lub gazem np. Schiedel Rondo Plus lub IBF Uniwersal.
    Wybór jest bardzo wielki więc nie będe tu się nad tym rozwodził.
    Chodzi mi o to jaka powianna być wysokość komina systemowego (całkowitą mam
    z projektu)?
    1/ Na stronie jednego z producentów podają że mniej więcej na styku komina
    z dachem robi się płytę wspornikową (oferują taką w ramach systemu) i od
    tego momentu komin "obudowuje" się klinkierem.
    2/ Z kolei mój majster proponuje mi na tym etepie (styk komin-dach)
    zakończenie komina systemowego, wykonanie zbrojonej płyty i dalsze
    pociągnięcie komina z samego klinieru.
    Jakie rowiązanie jest prawidłowe? Jak w 2 przypadku będzie działać
    prawidłowo wentylacja komina, wkład przecież jest ocieplony?!
    A może w 2 przypadku od płyty wspornikowej prowadzić sam wkład ceramiczny i
    obudowa z klinkieru?
    Poradzcie coś, albo dajcie znać jak to u was wygląda.

    Janusz

    p.s.
    płytkę klinkierową wykluczam