  • Data: 2009-01-22 19:50:42
    Temat: kominek - obudowa ciepla/akumulacyjna
    Od: "Kane" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Robil kto kominek w wersji cieplej tzn obudowe murowaną i nieizolowaną ?
    Jak to sie sprawuje ?
    Wykonawca sufitow o ktorych pisze nizej namawia mnie na taka, sam ma w
    domu - mowi ze sprawuje sie bardzo fajnie. Zostalo mi sporo cegly
    silikatowej po budowie i kombinuje coby to wykorzystac.

    Problemy widze takie (wynikajace z niewiedzy):

    - czym kleic tą cegłe - jakas specjalna zaprawa czy zwykly klej do silikatu
    sie nada ?
    - czy taka scianke musze jakos zazbroic/przewiazac z inną ? Bylaby wysoka na
    okolo 120cm bo tyle planowalbym tego wymurowac (konczyloby sie to półeczą a
    wyzej leciala by zabudowa g/k o mniejszej powierzchni i ta zabudowa bylaby
    juz normalnie izolowana albo z tych specjalnych płyt kominkowych).

    Koncepcja polega na tym by z jednej strony wykorzystac cegly ktore mam (i
    zwiekszyc akumulacyjnosc calosci) a z drugiej strony chcialem zrobic cos w
    stylu hmm piekarnika tj nad kominkiem jeszcze w tej murowanej czesci zrobic
    slot w ktorym mozna cos podgrzac/wysuszyc (grzyby, owoce)/zachowac wysoka
    temperature (kubek grzańca na kwadrans). Jeszcze nie rozrysowalem jakby to
    mialo wygladac.
    Mam tez nieco cegly szamotowej z rozbiorki w firmie z ktorej chcialbym
    postawic wewnetrzna warstwe (drugą) przy wymurowanej sciance - takze w celu
    akumulacji.

    Obudowa oczywiscie bylaby standardowo wentylowana (kratki z regulacja).

    Jesli to istotne: wklad bedzie uzywany rekreacyjnie, nie jest glownym
    zrodlem ciepla w domu, nie ma DGP.

    Ponownie, za wszelkie opinie bede wdzieczny

    Pozdrawiam

    Kane