  • 21. Data: 2012-04-06 10:39:41
    Temat: Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Czyli rozumiem że każda Twoja żarówka LED która jest odpowiednikiem
    > tradycyjnej żarówki 60W ma minimum 700 lumen ...
    > Co to za żarówki bo nie spotkałem jeszcze takiej żarówki LED która by
    > miała tyle lumen ...
    >
    > Większość ma 200-300-350lumen max ... a producenci wciskają kit że jest
    > odpowiednikiem żarówki 60W ...

    dokładnie tak jest, zwykły marketing, to też nie spodziewalem się nic
    innego.

  • 22. Data: 2012-04-06 11:27:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.03.2012 22:48, Adam pisze:

    > Luty byl masakryczny (tak jak przewidywalem) - az 610 pln za 29 dni :)
    > Ale ogolnie wyniki za sezon mnie baaaaardzo zadowalaja - jedyne 1850 pln! HA :)

    Cienko... Moi rodzice grzeją się gazem i za luty+marzec zapłacili nieco
    ponad 1000zł (i to był gaz na CO, CW i gotowanie).

    Dom z początku wieku, gazobeton+10cm styropianu, 15cm wełny w dachu
    krytego blachodachówką. Dom około 130m2.

    Z tego co widzę w twoich wyliczeniach za ten sam okres zapłaciłeś nieco
    poniżej 1000zł.

    Teraz pytanie: ile kosztowała ta pompa ciepła?

  • 23. Data: 2012-04-06 12:12:14
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >dokładnie tak jest, zwykły marketing, to też nie spodziewalem się nic
    >innego.

    To powiedz mi jakie sens jest się bawić w LED ?

    8 żarówkek LED każda kosztuje powiedzmy 20-30zł (najtańsze) , każda ma
    powiedzmy po 200-300lumen , czyli odpowiadają żarówkom 15-25W ...

    Czyli Twoje 8 żarówek odpowiada dwóm normalnym żarówkom 60W-75W ...

    Dużo taniej dać jedną - dwie świetlówki energooszczędne i zapłacić za to z
    10zł a nie około 200zł ...

    Dodatkwo 8 żarówek LED zużyje więcej prądu niż 1-2 świetlówki
    energooszczedne ...

    To żaden bizens i oszczędność a jedynie bezsensownie wywalone w błoto
    pieniądze , bo o ŻADNYM oszczędzaniu nie ma mowy ...

  • 24. Data: 2012-04-06 14:07:49
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > To żaden bizens i oszczędność a jedynie bezsensownie wywalone w błoto
    > pieniądze , bo o ŻADNYM oszczędzaniu nie ma mowy ...

    Ale liczą się równiez względy estetyczne, żonie podobało się takie
    oświetlenie to jej zrobiłem :)
    a,że dla mnie nie był to duzy koszt (bo koszt był;)
    więc nie widzę problemu, wstawiając tam halogeny na gwincie e27
    zuzycie jednak jak by nie patrzeć było znacznie wyższe.

    Owszem mozna dac dwie swietlowki ale efekt wizualny będzie nie taki jak byc
    powinien.

    Jak zobaczyłem ceny w sklepac to wolalem sprowadzić z chin robiąc eleketryke
    miałem czasu kilka miesięcy na to,

    sprowadzilem 200szt moze w domu mam 30 reszte sprzedalem.

    W piwnicach, gdzie mam 4 miejsca na światło zamiast dawac zwykle zarowki są
    4 ledowe,
    4x5W.

    a swoją drogą, to ktoś musi to kupować, aby technologia mogła się rozwijać.

  • 25. Data: 2012-04-06 14:18:36
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > więc nie widzę problemu, wstawiając tam halogeny na gwincie e27
    >zuzycie jednak jak by nie patrzeć było znacznie wyższe.

    Tyle że świetlówki energooszczędne to nie tylko gwint e14 i e27 ...

    Mojej żonie też podobało się oświetlenie zamontowane w suficie podwieszanym,
    dlatego demontowałem lampę (z 4 halogenami) i zamontowałem jej w suficie 5
    oczek ...
    Najpierw miały być zamontowane tam LED , ale jak sobie policzyłem ile bym
    musiał zamontować LED aby było tyle samo światła co poprzednio (4x40W
    halogeny) to zrezygnowałem ...
    Okazało się że świetlówki też są do takich opraw , a koszt jednej to około
    10zł ...
    I są to naprawdę małe świetlówki , wystarczy sobie poszukać na Allegro ..

    Obecnie świetlówki energooszczędne są chyba na niemalże każdy gwint ...

    >a swoją drogą, to ktoś musi to kupować, aby technologia mogła się rozwijać.

    Nie chcę obrażać , ale kupują to frajerzy , bo wywalanie 20-40zł na żarówkę
    która daje tyle światła co żarówka 15-25W za cenę 20-40x większa niż
    normalna żarówka to jakaś głupota , a dodatkowo oferuje światło gorszej
    jakości niż zwykła żarowka za 1zł ...

  • 26. Data: 2012-04-06 14:47:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.04.2012 14:18, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > niż normalna żarówka to jakaś głupota , a dodatkowo oferuje światło
    > gorszej jakości niż zwykła żarowka za 1zł ...

    Częściowo może faktycznie frajerzy, ale - nie chcę obrażać - nie biorąc
    pod uwagę innych aspektów niż cena zakupu i wydajność świecenia
    wykazujesz dość ograniczoną wyobraźnię.

    Ja np. świadomie kupiłem reflektory LEDowe za 100zł zamiast zwykłych
    halogenowych za 5zł i podejmując tę decyzję nie brałem pod uwagę
    niższych kosztów oświetlenia.

    Brałem pod uwagę stabilność świecenia - te za 100zł (a i słabsze za
    50zł) są dostosowane do zasilania napięciem od 100 do 250V i nie mają
    tego wkurzającego przygasania/rozjaśniania przy każdej większej zmianie
    obciążenia w okolicy. A światło ma bardzo ładne spektrum i nie męczy mi
    wzroku.

    Inną ważną kwestią było dla mnie też to, że po wymianie halogenów na
    diody, wymianą zwykłych żarówek oświetlenia zewnętrznego na świetlówki
    kompaktowe i pozostawienie 3 halogenowych żarówek do oświetlenia
    zewnętrznego włączanego czujnikami ruchu mogłem całe oświetlenie z dużym
    zapasem zasilić ze standardowego niedużego UPSa.

    Dzięki czemu w razie awarii zasilania nie zabijam się w ciemnościach,
    tylko mam spokojnie kilkanaście minut (przy pełnym oświetleniu i dość
    starych akumulatorach) na odpalenie agregatu lub doczekanie do
    pojawienia się prądu na nowo (przy nowych akumulatorach miałem jakąś
    godzinę). Ba, często nawet nie muszę się fatygować z agregatem, bo
    zasilanie wraca po paru minutach.

    Reszta (czyli mniejsze marnowanie energii na grzanie) to dla mnie tylko
    bonus. Swoją drogą trwałość też jest miła - w trakcie wykańczania miałem
    halogeny i co najmniej 3 z nich szlag trafił, w tym jeden eksplodował.

  • 27. Data: 2012-04-06 15:33:05
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > która daje tyle światła co żarówka 15-25W za cenę 20-40x większa niż
    > normalna żarówka to jakaś głupota , a dodatkowo oferuje światło gorszej

    Zgadza sie jak mialbym placic za to tyle to nie byłoby mowy nawet o ledach.
    Ale, ze koszt brutto niecale 15zł, był po sprowadzeniu, zamawialem tylko po
    to aby w domu sobie
    je zamontowac od producenta z chin, a ze sprzedalem to co zostało bo n
    iestetety jest minimum logistyczne
    to sprzedalem to tanio, i jeszcze zarobiłem na tym :)

  • 28. Data: 2012-04-06 16:26:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2012 11:27:03 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    > krytego blachodachówką. Dom około 130m2.
    >
    > Z tego co widzę w twoich wyliczeniach za ten sam okres zapłaciłeś nieco

    Lepiej napisz ile wyszedl ich caly sezon to pogadamy czy cienko czy nie. PS. Ja
    grzeje 2 x wieksza powierzchnie.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 29. Data: 2012-04-06 19:43:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.04.2012 16:26, Adam pisze:

    > Lepiej napisz ile wyszedl ich caly sezon to pogadamy czy cienko czy nie.

    Dlaczego miałoby wyjść inaczej, niż dla dwóch miesięcy, hmm?

    > PS. Ja grzeje 2 x wieksza powierzchnie.

    Primo: to wtedy wyjdzie oszczędność rzędu 50% sezonowych kosztów na
    sezon. No, niech będzie 60%. Czyli po jakim czasie się zwróci? Ile
    kosztowała ta instalacja?

    Secundo: pompą ciepła nie usmażysz kotletów ;)

    Tertio: powierzchnie powyżej 150m2 ogrzewanej powierzchni na standardową
    rodzinę należy zaliczyć do luksusu, więc w przypadku ludzi którzy muszą
    liczyć koszta eksploatacji oszczędności należy liczyć dla ogrzewania
    nieco ponad połowy twojej powierzchni, a pompa cieplna ma dość wysokie
    koszty stałe niezależne od ogrzewanej powierzchni.

  • 30. Data: 2012-04-06 23:29:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Okazało się że świetlówki też są do takich opraw , a koszt jednej to około
    > 10zł ...
    > I są to naprawdę małe świetlówki , wystarczy sobie poszukać na Allegro ..

    I co, pomontowales sobie cos takiego w wiatrolapie, lazience i holu np.?
    Super efekt, wlaczyc swiatlo i wylaczyc zanim sie rozpali i jaka oszczednosc
    pradu...

> [...]
    > niż normalna żarówka to jakaś głupota , a dodatkowo oferuje światło
    > gorszej jakości niż zwykła żarowka za 1zł ...

    Dla mnie frajerzy robia oswietlenie rodem z polowy zeszlego stulecia. Jedna
    zarowka na cale pomieszczenie, najlepiej z 500W zeby i dzialki przed domem
    nie trzeba bylo oswietlac. Szczyt estetyki naprawde, ale nie chce obrazac
    gdyby co. :-)

    Pozdro.. TK