  • 11. Data: 2012-04-05 19:35:08
    Temat: Re: koszty eksploatacji pompy ciepla - prawie koniec sezonu ;)
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ion-forums@vbyj26...
    W dniu czwartek, 5 kwietnia 2012, 09:36:49 UTC+2 użytkownik Amir napisał:

    >Czyli tak jak kiedyś pisałem- ledhy to przy ich obecnych cenach bez sensu.
    >Ja mam wszedzie tradycyjne żarówki i halogeny i za prąd >placę dokaldnie
    >tyle samo.
    >A ledy na start ładnych pare stówek Ciebie kosztowały.

    Tez mam ledy, ale nie wszedzie. Pewnie z innych powodow niz oszczednosci w
    eksploatacji i place jakos podobnie. Mam tez wieksze zuzycie zima, kiedy
    pompy i kociol chodza 24h/dobe.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2012-04-05 19:59:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 kwietnia 2012, 19:35:08 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Tez mam ledy, ale nie wszedzie. Pewnie z innych powodow niz oszczednosci w
    > eksploatacji i place jakos podobnie. Mam tez wieksze zuzycie zima, kiedy
    > pompy i kociol chodza 24h/dobe.
    Kiedys dosyc dokładnie liczylem ile co u mnie zuzywa padu. pompki, lodówka,
    pralka,zmywarka, to mozna policzyc w miarę dokladnie. Telewizor mimo ze dośc
    prądozerny zużywa stosunkowo nieduzo bo u mnie chodzi maks godz dziennie.
    Najgorzej było z oszcowaniem kosztu oświetlenia bo tu nie ma jakiś stałych por
    swiecenia. Ale z wyliczeń wyszło mi że oświetlenie to koszt rzedu 20-30zł miesięcznie
    więc nei bma żadnego sensu wymienaic żarówek na ledy czy swietlówki.

  • 13. Data: 2012-04-05 23:29:30
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >tyle samo.
    >A ledy na start ładnych pare stówek Ciebie kosztowały.

    Bo żarówki LED w 99,9% przypadków są oszukane ...
    Producenci/handlarze w większości oszukują podając nieprawdziwe dane.
    Niemalże zawsze reklamowana przez nich żarówka LED która zużywa np. 4W jest
    odpowiednikiem żarówki 60W lub nawet mocniejszej ...
    Tyle że wystarczy sobie poszukać ile lumen daje taka zwykła żarówka 60W aby
    od razu wyczuć oszustwo , bo w większości te "odpowiedniki" żarówek 60W są
    co najwyżej odpowiednikami żarówek 15-25W a baaardzo sporadycznie żarówek
    40W ...

    Ale lud wierzy w to co jest napisane ...
    Druga rzecz to barwa tonalna. Żarówki oparte na mocnych diodach LED SMD 5050
    nie mają zbyt "przyjemnej" barwy. Dają dużo światła ale dość przeciętnej
    jakości ...
    Są też zwykłe diody które dają ładne światło ale małą one małą wydajność ,
    przez co umieszczenie nawet 80LED w oprawie nie powoduje że mamy dużo
    światła ...

    Następna rzecz to kłamstwo w użycie prądu. Wystarczy sobie czasami policzyć
    ile jest diod , ile każda pobiera prądu i mamy ile teoretycznie zużywa pradu
    żarówka , a to jeszcze nie wszystko bo jest jeszcze przetwornika , która ma
    także swoje straty ... Poźniej okazuje się że mimo że producent napisał że
    jego odpowiednik żarówki 60W zużywa tylko 4.5W okazuje się że zużywa 6-8W

    Ja szczerze mówiąc nie rozumię tego pędu do "oszczędzania" ?
    Co to za oszczędność ?
    Kupić żarówkę LED za 30-40zł która daje tyle światła co żarówka 20-30W ?
    Ile takich więc żarówek musiałbym kupić aby odpowiednio oświetlić pokój ?
    Kilka ? Kilkanaście ?
    Co to za oszczędność ?

    Szczerze mówiąc jak ktoś chce oszczędzać to kupić świetlówki
    energooszczędne. Wiem że nie są na "topie" ani "trendy" ale kosztują kilka
    (naście) złotych , zużywają mało prądu i dają dużo światła i to o ładnej
    barwie ...

  • 14. Data: 2012-04-06 09:21:03
    Od: adamm <a...@g...tam>

    W dniu 2012-04-05 23:29, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > aby od razu wyczuć oszustwo , bo w większości te "odpowiedniki" żarówek
    > 60W są co najwyżej odpowiednikami żarówek 15-25W a baaardzo sporadycznie
    No i jeszcze jedna, czasami zapominana sprawa.
    W przypadku żarówki zwykłej źródła podają, że 95% energii idzie w
    ciepło, i to zaliczają do strat. Ale: jeśli jest to zima (wiosna,
    jesień), to po prostu dogrzewamy się dodatkowo prądem poprzez żarówkę.
    Drogo, bo drogo ale dwa w jednym.
    Więc nie do końca jest to strata ;-)

    pozdrawiam i życzę spokojnych najbliższych, świątecznych dni......

    adamm

  • 15. Data: 2012-04-06 09:32:24
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    samo.
    A ledy na start ładnych pare stówek Ciebie kosztowały.

    Masz rację, ale z chin sciągnałem wiec w zasadzie kosztowały mnie tyle
    co zwykłe energooszczedne :)

    W kuchni mam ich 8 sztuk i powiedzmy, ze jest OK:) odpowiedniki 60W żarówek
    i to LED SMD.
    więc zdanie mam podobne

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2012-04-06 09:39:22
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > (naście) złotych , zużywają mało prądu i dają dużo światła i to o ładnej

    Potwierdzam, jak miałby kupować po 30zł nie zrobiłbym tego, ale
    sproadzając z chin samemu kosztowały ponizej 15zł/szt, reszta poszła do
    klientów i ogolnie
    mnie nic nie kosztowały biorąc pod uwagę zysk z upłynnienia.

    Natomiast w piwnicy na klatce gdzie mam 4 źrodła światła (polpietro, piwnica
    hol), czesto się swieci
    i tam akurat się przydają, bo nie potrzeba mocnego światła w innych
    miejscach, aby było jasno przewidzialem, ze
    bedzie trzeba bardzooo duzo tych ledów :)

    jak wczesniej pisalem w kuchni jest 8szt (8x5W) + i tak jedna nad stołem
    energooszczedna.

    pozdrawiam
    AT

  • 17. Data: 2012-04-06 09:49:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2012 09:21:03 UTC+2 użytkownik adamm napisał:
> [...]
    > ciepło, i to zaliczają do strat. Ale: jeśli jest to zima (wiosna,
    > jesień), to po prostu dogrzewamy się dodatkowo prądem poprzez żarówkę.

    Odnośnie grzania- jak to włascicwie jest z tymi ledami że podobno sa takie
    energooszczędna a przeciez grzeją się dosyć mocna. Wiec również sporo energi traca na
    grzanie.

  • 18. Data: 2012-04-06 09:53:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 6 kwietnia 2012 09:39:22 UTC+2 użytkownik Amir napisał:
> [...]
    > klientów i ogolnie
    > mnie nic nie kosztowały biorąc pod uwagę zysk z upłynnienia.

    Jakbys jeszcze upłynił te które Sobie zostawiłeś to miałbys zarówki/świetlówki za
    darmo i jeszcze jakąs kase na ołaty za oświetlenie na kilka lat do przodu;)

> [...]
    > miejscach, aby było jasno przewidzialem, ze
    > bedzie trzeba bardzooo duzo tych ledów :)
    Czyli dodatkowe koszty(oprawy, kable, robocizna itp)

  • 19. Data: 2012-04-06 09:57:05
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Masz rację, ale z chin sci?gnałem wiec w zasadzie kosztowały mnie tyle
    >co zwykłe energooszczedne :)

    Czyli 3-5zł za szukę za odpowiednik żarówki 60-100W ?
    Bo po tyle można kupić żarówki "importowane" ;-) na Allegro ...

    >W kuchni mam ich 8 sztuk i powiedzmy, ze jest OK:) odpowiedniki 60W żarówek
    >i to LED SMD.
    >więc zdanie mam podobne

    Czyli rozumiem że każda Twoja żarówka LED która jest odpowiednikiem
    tradycyjnej żarówki 60W ma minimum 700 lumen ...
    Co to za żarówki bo nie spotkałem jeszcze takiej żarówki LED która by miała
    tyle lumen ...

    Większość ma 200-300-350lumen max ... a producenci wciskają kit że jest
    odpowiednikiem żarówki 60W ...

  • 20. Data: 2012-04-06 10:37:54
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > miejscach, aby było jasno przewidzialem, ze
    > bedzie trzeba bardzooo duzo tych ledów :)
    Czyli dodatkowe koszty(oprawy, kable, robocizna itp)

    to rozrywka moja :) hobby budowlanka :)
    9zł w castoramie oprawa kosztowała, ale i tak chciałem dać montowane w
    suficie bo podobaha sie nam.