  • 81. Data: 2011-02-03 05:19:10
    Temat: Re: mit odzysku ciepła z wentylacji
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jan Werbinski wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Finke" <t...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości

    > Przyjął poprawne założenia jeśli chodzi o tlen.
    >
    > Człowiek zużywa spoczynkowo 1 litr tlenu lub 20 litrów powietrza na
    > minutę. W wydychanym powietrzu jest 16% tlenu. Daje to 1,2m3/h.
    > Podczas treningu zużycie jest 3-5 razy większe. W nocy o połowę
    > mniejsze. Zatem rodzina 5 osobowa potrzebuje średnio 144 m3 powietrza
    > na dobę.

    dostarczanego maska prosto do twarzy...

  • 82. Data: 2011-02-03 12:47:25
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

  • 83. Data: 2011-02-03 21:40:58
    Od: "Pspso Smurfo" <....@k...pl>

    Órzytkownik "Jan Werbinski" napisał:
> [...]
    > Podczas treningu zużycie jest 3-5 razy większe. W nocy o połowę mniejsze.
    > Zatem rodzina 5 osobowa potrzebuje średnio 144 m3 powietrza na dobę.

    no pewnie że założenia są poprawne, 5cio osobowa rodzina potszebuje jedynie
    144m^3 na dobę, czyli 6m^3 na godzinę, czyli jak dasz wentylację 5-10 razy
    większą to spokojnie uwzględni parę wodną, kuchenkę gazową, suszenie i
    bonki, czyli dla takeij rodzinki wentylacja 30-60m^3 na godzinę dla człego
    domku w zupełności wystarczy (w praktyce znacznie mniej, bo nigdy ta cała
    rodzina nie pszebywa w domu 24h na dobę), więcej to jusz tylko luksus
    wywalania nadmiaru kasy w błoto, ale niekturych na to stać, zwłaszcza
    lekarzy czujących potszebę pomagania ludziom na grupach dyskusyjnych,
    zwłaszcza budowlanych bo oni ogom sobie na ten luksus pozzwolić:O)

    p.s. kurna mam kaszel i gorączke ale strach iść do lekarza bo żeby pszeżyć
    tyle godzin w kolejce to tszeba być zdrowym jak byk, więc jak będę zdrowy to
    może pujde, ale po co, może po ten paracetamol dla zony na bul głowy:O)