  • 11. Data: 2016-03-29 23:51:51
    Temat: Re: montaż drzwi wejsciowych
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pierdolisz hamak. Wcieli dziewczyne na kase i jej gowno sprzedali, a wzieli jak za
    tort. Poprzednie drzwi byly wyzsze i nikt belki nie wycinal. Czyli ze sie dalo.
    Oscieznica byla, powinni zdjac stare drzwi z zawiasow i zalozyc na zawiasy nowe
    drzwi. Ale w takiej sytuacji nic by nie zarobili. A tak sprzedali drzwi, oscieznice i
    jeszcze pokazali ile sie trzeba narobic z cieciem, murowaniem.

  • 12. Data: 2016-03-30 00:04:39
    Od: hmk <h...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 marca 2016 23:51:52 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    jeszcze pokazali ile sie trzeba narobic z cieciem, murowaniem.

    Możliwe że hamakowato zrobili dziewczynę.
    Ale drzwi to : skrzydło drzwiowe, ościeżnica i oścież z nadprożem.
    Czyli nie było wymiany drzwi.
    Była zabudowa INNYCH drzwi z naruszeniem konstrukcji budynku.
    I dziewczyna ma prawo do nich.
    Prawo jest jak pajęczyna, nie przeleci muszka, przeleci.........

  • 13. Data: 2016-03-30 00:43:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A powinni wymienic same drzwi. Drzwi to w budownictwie normalia. Znaczy to ze musza
    byc robione tak zeby pasowaly bo sa czescia zamienna. Wykonywane sa w fabrykach w
    okreslonej klasie dokladnosci. Obstawiam ze dla typowych masowo produkowanych drzwi
    pole tolerancji to milimetr. Stawiam pieniadze przeciwko lisciom w parku ze w kazdym
    bloku drzwi z parteru pierwszej klatki pasuja do oscieznicy z ostatniego pietra
    czwartej klatki.

  • 14. Data: 2016-03-30 00:54:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 marca 2016 00:43:58 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    bloku drzwi z parteru pierwszej klatki pasuja do oscieznicy z ostatniego pietra

    No nie zartuj - nowe drzwi maja zupelnie inne oscieznice i zawiasy :)
    Co producent to swoje "knify". Da sie kupic takie pasujace do starych
    oscieznic oczywiscie ale nie zawsze tak jest :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2016-03-30 01:19:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Sytuacja z zycia. Jakis rok temu bratu popsul sie zamek i zdewastowal troche drzwi
    zeby wejsc do mieszkania. Dom wielka plyta, z 40 lat ma budynek. Zmierzyl w starych
    drzwiach chyba wszystko. Poszedl do marketu budowlanego i pyta sprzedawcy czy sie cos
    dobierze zeby chociaz troche pasowalo do futryny i daje kartke z wymiarami.
    Sprzedawca pyta co za budynek. Slyszy ze wielka plyta. Podprowadzil pod drzwi i mowi
    ze odtad dotad beda pasowaly bez zadnych przerobek. Zapakowalismy na parkota. I po
    dowiezieniu zesmy je zalozyli na zawiasy. Pasowaly tak jak by od nowosci budynku tam
    byly. Problem to by mial wlasciciel kamienicy w ktorej mieszkam. Drzwi maja ponad sto
    lat. I jak by z jakiegos powodu musial wymienic to musialy by byc identyczne z tymi
    co sa bo kamienica jest zabytkiem.

  • 16. Data: 2016-03-30 20:03:05
    Temat: Re: montaz drzwi wejsciowych
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Uzytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...
[...]

    Jak sam zauwazyles, to pracownik marketu pokazal, które drzwi beda pasowac.
    Inne drzwi z ich oferty nie pasowaly.
    Czesc producentów robi drzwi znormalizowane (wymiary i rozmieszczenie
    zawiasów), czesc produkuje drzwi, w których zgadzaja sie tylko wymiary a
    rozmieszczenie i rodzaj zawiasów juz jest inny. Czesc producentów robi
    drzwi wedlug wlasnego pomyslu i nie podpasujesz nic innego do takiej
    nietypowej oscieznicy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 17. Data: 2016-03-30 20:27:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pan tłumaczy, że nadproże nie pozwoliło na osadzenie nowej ościeżnicy tak
    > wysoko jak była stara.
    > Przyjrzałam się wielu nowo wstawianym drzwiom w moim bloku
    > jak i w innych, ale nigdzie nie widziałam takich jak u mnie.
    >
    > Oznajmiono mi, że jak znajdę fachowców, którzy stwierdzą, że praca
    > ta została wykonana wadliwie, to mogą rozpatrywać moją reklamację.
    > Na razie twierdzą, że wszystko zostało wykonane prawidłowo, zgodzie z
    > zasadami.
    > Dlatego pisze do Was, aby usłyszeć zdanie fachowców, którzy na tę grupę

    Jak wyglądała stara futryna? Czy tak jak w drzwiach do łazienki?
    Taki typ futryny, to praktycznie jest prostokąt zespawany z katownika, który
    wkłada się w otwór w murze. Nowa futryna jest zupełnie innej konstrukcji,
    składa się z elementów o przekroju kwadratowym i dlatego jest grubsza. zeby
    zachować światło przejścia nalezy wkuć się w nadproże, albo zastosować inny
    rodzaj ościeżnicy - analogiczny jak tej starej. Zapewne sąsiedzi zażyczyli
    sobie drzwi z futryną, która nie zmiejsza światła przejścia.

    Przy zamawianiu należało się upewnić co dokładnie zamawiasz i jak to będzie
    wyglądać.
    Fachowiec, który namówił Cię na wymianę drzwi powinien z kolei poinformować
    Cię dokładnie jak to będzie wyglądać po zamontowaniu. Trochę Cię naciągnął
    wciskając drzwi, które nie były Ci potrzebne i znacznie różnią się od tego
    co było.
    Tak więc wina leży po obu stronach. Ty kupiłaś drzwi "w ciemno", nie
    oglądając ich przed zamontowaniem. "Fachowiec" nie poinformował Cię
    dokładnie o właściwościach drzwi, które sprzedaje.

    Podejdź do sąsiadów, którzy mają nowe drzwi niezmniejszające światła
    przejścia i wybadaj jakiej firmy są to drzwi. Potem możesz się powołać na
    to, że inni wykonawcy potrafią dobrze dobrać drzwi do istniejącego otworu.
    A tak w ogóle, to jeśli zamawiałaś drzwi będąc u siebie w domu (a nie w
    siedzibie firmy montującej), to masz chyba 14 dni na zrezygnowanie z zakupu.
    :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 18. Data: 2016-03-30 21:13:53
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 30.03.2016 o 20:27, yabba pisze:
    > Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak wyglądała stara futryna? Czy tak jak w drzwiach do łazienki?

    Tak, jak ta do łazienki.

> [...]
    > zmiejsza światła przejścia.
    >
    > Przy zamawianiu należało się upewnić co dokładnie zamawiasz i jak to

    Nigdzie nie spotkałam drzwi, z taką obniżającą belką, wśród tych które
    widziałam na klatkach schodowych.
    Uważasz, że powinnam przewidzieć coś czego nie widziałam na tych nowych
    drzwiach jakie ludzie sobie powstawiali.

    Widziałam jak wyglądają drzwi na zdjęciu i znałam kolor, bo go wybrałam.
    Natomiast pan obiecywał, że to będą drzwi z nową ościeżnicą,
    ładnie, nowoczesne, szczelne i wyciszające hałasy z klatki schodowej.
    Nie wszystkie warunki są w pełni spełnione.

> [...]
    > poinformować Cię dokładnie jak to będzie wyglądać po zamontowaniu.
    > Trochę Cię naciągnął wciskając drzwi, które nie były Ci potrzebne i

    Realizacja mija się z ofertą słowną i obietnicami jak to będzie
    wszystko ładnie i dobrze zrobione.

    > Tak więc wina leży po obu stronach. Ty kupiłaś drzwi "w ciemno", nie
    > oglądając ich przed zamontowaniem. "Fachowiec" nie poinformował Cię
    > dokładnie o właściwościach drzwi, które sprzedaje.

    Nie widzę tu mojej winy.
    Nie to, że są niedobre drzwi. Są tylko źle osadzone z powodu źle
    zamontowanej ościeżnicy lub nieodpowiedniej do tych warunków ościeżnicy.
    Facet był w mieszkaniu, bo brał pomiary do wymiany okien, i widział
    dokładnie jakie są warunki w mieszkaniu i jak wygląda miejsce,
    w które będzie trzeba wstawić nową ościeżnice z drzwiami.
    Nie zająknął się o jakichkolwiek trudnościach.

> [...]
    > A tak w ogóle, to jeśli zamawiałaś drzwi będąc u siebie w domu (a nie w
    > siedzibie firmy montującej), to masz chyba 14 dni na zrezygnowanie z

    Właśnie złożyłam pisemną reklamację. To nie są buty, które mogę
    zapakować i odesłać
    Wymagam naprawienia, czyli wymiany drzwi.

    Krycha.

  • 19. Data: 2016-03-30 21:37:40
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Tak, jak ta do łazienki.

    Czyli takie standardowe drzwi do wielkiej płyty - jak pisał Zenek
    Kapelinder.

    > Nigdzie nie spotkałam drzwi, z taką obniżającą belką, wśród tych które
    > widziałam na klatkach schodowych.

    Sprzedali Ci inny rodzaj drzwi i ościeżnicy niż mają sąsiedzi.

    > Uważasz, że powinnam przewidzieć coś czego nie widziałam na tych nowych
    > drzwiach jakie ludzie sobie powstawiali.

    Niestety tak. Należy trzy razy sprawdzić co się kupuje, ponieważ sprzedający
    wciskają wszystko jak leci, bez troski o zadowolenia klienta.
    Powinnaś się upewnić, że zamawiasz drzwi wyglądające jak te u sąsiadów.

    > Widziałam jak wyglądają drzwi na zdjęciu i znałam kolor, bo go wybrałam.
    > Natomiast pan obiecywał, że to będą drzwi z nową ościeżnicą,
    > ładnie, nowoczesne, szczelne i wyciszające hałasy z klatki schodowej.

    Czy widziałaś też zdjęcie ościeznicy?

    > Nie wszystkie warunki są w pełni spełnione.

    Jakie nie są spełnione? Nie są ładne, nowoczesne, szczelne czy wyciszające
    hałasy?

    > Realizacja mija się z ofertą słowną i obietnicami jak to będzie
    > wszystko ładnie i dobrze zrobione.

    Jest ładnie i dobrze zrobione, ale wygląda inaczej niż byś sobie życzyła.

> [...]
    > w które będzie trzeba wstawić nową ościeżnice z drzwiami.
    > Nie zająknął się o jakichkolwiek trudnościach.

    Węcej winy jest po jego stronie, ponieważ nie uprzedził Cię o tym, że drzwi
    będą niższe.
    Czy widziałaś zdjęcie drzwi z ościeżnicą czy samych drzwi?

    > Właśnie złożyłam pisemną reklamację. To nie są buty, które mogę zapakować
    > i odesłać
    > Wymagam naprawienia, czyli wymiany drzwi.

    Drzwi są dobre i dobrze zamontowane. Są jednak inne od tych, które chciałaś
    kupić.
    Może spróbuj z przepisu o niezgodności towaru z umową?

    Mogę Cię pocieszyć, że mnie też kiedyś "wkręcili" w drzwi. Facet przy
    pomiarach pomylił się o 2 cm i futryna okazała się za wąska. Dało się to
    jednak zamaskować i jest do przyjęcia.
    Teraz wszystko sprawdzam 3 razy, ale i tak czasem coś nie pasuje.

    Budowlanka to taka dziwna dziedzina działalności człowieka, że jak można coś
    źle zrobić, to na pewno zostanie to źle zrobione. :))

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 20. Data: 2016-03-31 18:02:31
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
> [...]
    bloku drzwi z parteru pierwszej klatki pasuja do oscieznicy z ostatniego pietra

    Nie bądź taki pewny. To zależy kto ościeżnicę osadzał...