  • 11. Data: 2011-11-13 11:22:34
    Temat: Re: ocieplenie od wewnątrz [OT] garaż w bryle
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 12-11-2011 o 21:36:55 scruffty <s...@z...pl> napisał(a):

    > Chcę utrzymywać w garażu i kotłowni temp lekko dodatnią, ale niedużą (z
    > 10-12 st. C). Ew. zrobię jakiś mały grzejnik, ale odkręcany tylko na
    > wypadek kolejnego zlodowacenia.
    >
    > Ścianę między garażem a domem miałem zamiar ocieplić (w garażu)
    > styropianem
    > 10 cm i tyle samo dać dodatkowo na sufit.
    Ja dałem 5, wystarczy a nie zmniejsza drastycznie pow garażu.

    > Pytanie co na styropian? Siatka i tynk (chciałbym na gładko, aby się nie
    > różnił od pozostałych ścian).
    Tak, nie ma za bardzo innych tanich rozwiązań.

    > Myślałem też na sufit dać zamiast styropianu sufit podwieszany (pewnie i
    > tak będzie trzeba ukryć trochę rur itp.) i wtedy zostawić szczelinę,
    > warstwę wełny i płyty GK.
    Można dać, ale ja obkleiłem styro a na instalacje zrobiłem bruzdy.

    > I trzecie pytanie, jak uszczelnić sensownie bramę segmentową (pewnie się
    > nie da). Może są już bramy z "grubszą" warstwą styro w panelach.
    Wątpię, też się zastanawiam ale niewiela się da zrobić, poza tym pomiędzy
    segmentami i tak musi
    być luz aby się otwierała.
    Pozostaje się nam pogodzić z tym że garaż przez bramę będzie zimny, trzeba
    tylko ograniczyć wychładzanie przez niego reszty domu, czyli
    trzeba go dobrze całego ocieplić od środka.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2011-11-13 15:15:44
    Temat: Re: ocieplenie od wewn?trz
    Od: <news>

    Dnia 13-11-2011 "janusz_kk1" napisał(a):
    > Dokładnie, jak nie można wiercić to zamiast wentylacji
    > szczelna membrana, czyli styro przyklejone do ściany
    > na to tynk+siatka i ja bym teraz zamalował całą ścianę
    > folią w płynie taką jak używa się do łazienek aby zrobić
    > membranę paroszczelną i na to dopiero farba. Tyko trzeba pamiętać że do
    > takiej ściany nie wolno wbić
    > ani jednego gwoździa, obrazy kleimy do ściany :)

    dzięki, takie rozwiązanie najlepiej mi pasuje, przylepię klejem cementowym
    5cm styropianu do tynku, zasmaruję folią w płynie i zamaluję, ta ściana
    będzie obstawiona szafami, więc nie będzie potrzeby czegokolwiek w nią
    wbijać,

  • 13. Data: 2011-11-13 15:21:55
    Temat: Re: ocieplenie od wewnątrz
    Od: <news>

    Dnia 13-11-2011 "Adam" napisał(a):
    > Problem polega na tym, ze ocieplajac ta sciane od
    > srodka powodujesz drastyczny spadek jej temperatury.
    > Odcinasz jej cieplo z wewnatrz pomieszczenia materialem
    > izolacyjnym. Sciana niejako zostaje "na zewnatrz", czyli jest
    > chlodna. A na chlodnej scianie przy odpowiednich
    > warunkach wykrapla sie woda. Czyli ta woda u Ciebie moze
    > wykroplic sie miedzy plyta styropianowa, a murem. A jak jest
    > woda i nie ma odpowiedniej wentylacji to wkrotce zacznie
    > tam cos rosnac.

    ja dobrze o tym wiem, tylko zastanawia mnie skąd ta woda pod ten styropian
    miała by się wciągnąć?
    ściana jest z pustaka, więc woda może spokojnie w niego wsiąkać, woda może
    się dostać z pomioeszczenia, ale styropian jej raczej nie przepuści, no
    chyba żeby ta woda byłą wciagana z brzegów?

    może wypowie się ktoś kto coś takiego zrobił, co się pod takim styropianem
    wewnątrz faktycznie dzieje?

  • 14. Data: 2011-11-13 15:38:14
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Lis, 16:21, <news> wrote:

    > ja dobrze o tym wiem, tylko zastanawia mnie sk d ta woda pod ten styropian
    > mia a by si wci gn ?

    Nie woda, a para! Para to takie licho co wszedzie wlezie. Nawet przez
    gruba folie paroszczelna przejdzie - zauwaz ze kazdy material (nawet
    gruba folia) ma parametr przepuszczania pary. Tak naprawde nie ma
    materialu ktory nie przepusci pary - one wszystkie tylko mocno ten
    proces opozniaja :) Dlatego podstawa to bardzo dokladne wykonanie
    izolacji paroszczelnej od wewnatrz pomieszczenia. Materialy musza byc
    elastyczne - jak zrobisz na twardo i gdzies pojawi sie szczelinka,
    pekniecie (na stutek chocby pracy budynku) to juz jest droga dla
    pary :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2011-11-13 17:20:50
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

> [...]
    > 5cm styropianu do tynku, zasmaruję folią w płynie i zamaluję, ta ściana
    > będzie obstawiona szafami, więc nie będzie potrzeby czegokolwiek w nią

    no i tyle z dobrych rad, koles sie uparł, ze piana nie działa, zrobi po
    swojemu a potem sie bedzie dziwil ze mu na grupie doradzili a jednak nie
    dziala. Szkoda gadania....

    b.

  • 16. Data: 2011-11-13 17:30:36
    Temat: Re: ocieplenie od wewnatrz
    Od: <news>

    Dnia 13-11-2011 "Adam" napisal(a):
> [...]
    > elastyczne - jak zrobisz na twardo i gdzies pojawi sie szczelinka,
    > pekniecie (na stutek chocby pracy budynku) to juz jest droga dla

    ok, ale skoro ta para miala by przenikac przez ta folie to przeciez sciana i
    tynk te zdziebko wody bez problemu wchlonie, bo ma znacznie wieksza
    przepuszczalnosc od foli, zeby pod tym styropianem zrobil sie grzyb to
    wilgoc musi byc spora, wiec albo ona bedzie jakos mocno zasysana na
    obrzezach z wnetrza budynku, albo bedzie przenikac z zewnatrz przez mur i
    wykraplac sie na styropianie?

    jak by co to jeszcze ten tynk przed polozeniem styropianu pomaluje wapnem
    zeby tego grzyba tepilo profilaktycznie.

  • 17. Data: 2011-11-13 21:32:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Lis, 18:30, <news> wrote:

> [...]
    > wilgoc musi byc spora, wiec albo ona bedzie jakos mocno zasysana na
    > obrzezach z wnetrza budynku, albo bedzie przenikac z zewnatrz przez mur i

    Na styropianie sie nie wykropli. Wykropli sie na zimnym murze. Wogole
    chlodne powietrze z zewnatrz sie raczej nie wykropli bo ma bardzo mala
    wilgotnosc. Tu chodzi glownie o cieple i wilgotne powietrze ze srodka
    pomieszczen. Zrobi sie szczelinka, para sie przedostanie i bedzie sie
    wykraplac na chlodnym murze. Wtedy zacznie rosnac grzybek :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-11-13 22:54:33
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > pomieszczen. Zrobi sie szczelinka, para sie przedostanie i bedzie sie
    > wykraplac na chlodnym murze. Wtedy zacznie rosnac grzybek :)

    Czy jesteś pewny tego co napisałeś i czy w sytuacji kiedy musiałbyś ocieplić
    ścianę a byłbyś bez szans żeby to zrobić z zewnątrz to byś tak zrobił jak
    wynika z Twojego opisu?. A wynika z niego że jak zrobić ścianę od wewnątrz
    żeby nie przepuszczała wilgoci to można ją potem ocieplić od wewnątrz na
    przykład styropianem. Pytam bo mam taką ścianę. Bez szans na ocieplenie z
    zewnątrz. Oczywiście nie używał bym wynalazków z zakresu budownictwa a wziął
    farbę epoksydową. Pomalował ścianę z trzy razy i w ten sposób uzyskał bym stu
    procentową barierę dla wody i wilgoci pomiędzy ciepłym i wilgotnym powietrzem
    wewnątrz a ścianą. Ze styropianem też bym nie szalał i dał ze dwa centymetry.
    A na to płytę gipsową. Jak to widzisz?

  • 19. Data: 2011-11-14 07:41:46
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 12.11.2011 12:05, news pisze:
> [...]
    > się nie robi, że ocieplenie powonno być na zewnątrz, to wszystko wiem,
    > ale muszę jedną małą ścianę ocieplić od wewnątrz,
    > ocieplenie w postaci 5cm styropianu będzie klejone do otynkowanej ściany,
    > dlatego interesuje mnie co się konkretnie będzie dziło niedobrego pod
    > tym styropianem, czy będzie się tam gromaziła woda, będzie rósł grzyb,
    > czy co tam jeszcze i w jaki sposób zminimalizować te zjawiska?
    > ktoś robił takie ocieplenie to niech sioę podzieli doświadczeniami.
    >
    > czym najlepiej kleić styropan do tynku?
    > wszelakie pienki rozprężne raczj się nie danają.

    Kiedyś moi rodzice zrobili taki numer, że okleili jedną ścianę
    styropianem z rolki, grubości ~5mm, coś takiego jak się za kaloryfer
    dawało tyle że bez tej foli odbijającej.
    Wydawać by się mogło że te 5mm to nic nie da, a jednak w pokoju zrobiło
    się znacznie przyjemniej, ściana była bardzo ciepła w dotyku.
    Paradoksalnie, te tylko 5mm uratowało ten kawałek ściany od grzyba, bo
    ściana jednak coś się tam nagrzewała..

    Lecz po niedługim czasie wyszedł problem, pojawił się grzyb, z tym że
    nie na tym kawałku gdzie był przyklejony styropian, a dookoła niego, na
    suficie i na ścianach prostopadłych. Widać tam ściana była ochłodzona i
    miała ciągły dostęp do wilgotnego powietrza z mieszkania.

    Styropian był przyklejony chyba na kleju do tapet, a na styropianie była
    tapeta.

  • 20. Data: 2011-11-14 07:43:25
    Od: robertr <e...@o...pl>

> [...]
    > pomieszczen. Zrobi sie szczelinka, para sie przedostanie i bedzie sie
    > wykraplac na chlodnym murze. Wtedy zacznie rosnac grzybek :)

    Żeby powstał grzybek to mimo wszystko pary wodnej/ wody musi trochę
    być, musi być też odpowiednia ilość tlenu w powietrzu. Przez
    styropian będą przenikać naprawdę minimalne ilości pary wodnej (mikro)
    które będą wchłaniane przez mur -zupełnie niezauważalnie, suchy mur
    to wchłonie- ciepłym latem odparują te mikroilości. Jeżeli styropian
    będzie przyklejony bez szczeliny to para nie będzie miała się gdzie
    pomieścić (1 m3 powietrza to góra 20 gramów wody w 20 C). Przecież
    systemy domów styropianowych (gotowe zalewane kształtki ) To nic
    innego jak ocieplanie domu od środka.
    Jedyny problem widzę w miejscach zakończenia ocieplenia po wewnętrznej
    stronie domu - tu będzie kontakt zimnego muru z powietrzem i
    wykraplanie się wody. Chyba jakąś farbą nieprzepuszczającą wilgoci
    trzeba to pomalować.