  • 1. Data: 2009-06-02 19:24:57
    Temat: odległość od granicy działki
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Witam, temat pewnie nie raz juz był omawiany.....
    od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem działki budowlanej;-), na
    początku chyba zacznę od postawienia jakiejś "szopki". Planuję z płyt
    betonowych 6x4m w rogu działki w granicy, dach ze spadem na moją działkę. i
    pytanie: czy muszę prosić o zgodę sąsiadów? budynek będzie bez fundamentów,
    bez okien itp, czy dla tego typu budowli obowiązują równiez przepisy 3m od
    granicy z sąsiadem?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-02 21:34:34
    Temat: Re: odległość od granicy działki
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Marcin pisze:
> [...]
    > bez okien itp, czy dla tego typu budowli obowiązują równiez przepisy 3m od

    To budynek czy budowla? ;) To różnica - polecam lekturę Prawa
    budowlanego bo wg definicji tam zawartych należałoby się poruszać.

    Niby zmiana warunków technicznych, które niby mają obowiązywać niby od
    7 lipca
    dopuszcza "sytuowanie budynku gospodarczego i garażu o długości
    mniejszej niż 5,5 m i o wysokości mniejszej niż 3 m bezpośrednio
    przy granicy z sąsiednią działką budowlana lub w odległości nie
    mniejszej niż 1,5 m ściana bez otworów okiennych lub drzwiowych."

  • 3. Data: 2009-06-03 18:14:09
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    no właśnie, taka "szopka" to budynek czy budowla? dzięki za informację,
    poczytam to prawo budowlane....;-) ale ten przepis ma wejść w życie 7 lipca
    tego roku? czy już obowiązuje?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-06-03 21:59:57
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Marcin pisze:
    > no właśnie, taka "szopka" to budynek czy budowla? dzięki za informację,
    > poczytam to prawo budowlane....;-) ale ten przepis ma wejść w życie 7 lipca
    > tego roku? czy już obowiązuje?

    no niby ma wejść

  • 5. Data: 2009-06-06 19:06:28
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i pytanie: czy muszę prosić o zgodę sąsiadów? budynek będzie bez
    > fundamentów, bez okien itp, czy dla tego typu budowli obowiązują równiez

    Niestety musisz prosić ... ministra. Zgoda sąsiadów nie wystarczy. Prawo
    budowlane w Polsce jest chore. Próby zmiany (nowa ustawa Palikota) są z
    miejsca torpedowane (prezydent uznał rację lobby projektantów i
    architektów).

  • 6. Data: 2009-06-06 21:29:49
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    William Bonawentura pisze:
    > Próby zmiany (nowa ustawa Palikota) są z
    > miejsca torpedowane (prezydent uznał rację lobby projektantów i
    > architektów).

    Pogubiłem się w tych projektach, czekam na opublikowanie w Dz. U. ;).
    Co do zmian polecam www.gunb.gov.pl
    Zakładka: Media -> Sprostowania
    IMHO to zaostrzenie przepisów i korekta nazewnictwa, nie będzie
    "pozwoleń na budowę" z nazwy oczywiście, oprócz wymienionych tam
    przypadków. W tym się pewnie orientujesz
    http://www.prezydent.pl/x.node?id=1011848&eventId=28
    528063
    legalizacja ma być tak łatwa, niby tych obiektów ze starej ustawy z
    1974 r., czyli wybudowanych samowolnie przed 1995 r., zobaczymy,
    ciekawe co np. ze spełnieniem wymogów ppoż. po ostatniej tragedii.
    Niech nadzór przyklepie to będzie ich wina ;). Podejrzewam, że narazi
    się taki "inwestor" na postępowanie z art. 66 Prawa budowlanego i
    znowu będzie płacz w nadzorze, że czubki się czepiają i chcą żeby
    doprowadził obiekt do stanu zgodnego z prawem tzn. żeby spełniał
    warunki techniczne określone w rozporządzeniu.

  • 7. Data: 2009-06-07 07:53:15
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > przypadków. W tym się pewnie orientujesz
    > http://www.prezydent.pl/x.node?id=1011848&eventId=28
    528063

    Czytałem. Straszne. Typowe sowiecko - bolszewickie myślenie. To, że nie mogę
    wybudować na WŁASNEJ działce tego czego chcę jakoś urzednikom nie wydaje się
    niezgodne z konstytucją. To, że sąsiad może - już tak. "Termin 30-dniowy na
    wypowiedzenie się przez organ administracji jest - jak pokazuje praktyka -
    zbyt krótki, a to oznacza, że wiele nielegalnych budów będzie mogło zostać
    uznane za legalne - powiedziała Góralczuk." - w czym ta pani ma problem ? Że
    ktoś kto zbudował dom za własne pieniądze tylko nie dał zarobić mafii będzie
    mógł w nim legalnie mieszkać ?