  • 1. Data: 2010-04-06 07:24:28
    Temat: odwrotnie działająca wentylacja grawitacyjna
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Wiem że w blokach to mozliwe bo są wspólne kominy i różnie ludzie kombinują
    z wiatrakami itd.
    W nowym domu mam w każdym wentylowanym pomieszczeniu osobny kanał
    wentylacyjne i mimo to wszędzie mi wieje zamiast wyciągać. Czy może
    przyczyną jest to że w kominach na dachu mam z boku dziury kwadratowe i
    trzeba je czymś przytkać? jakieś kratki itp?

  • 2. Data: 2010-04-06 07:37:57
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyczyną jest to że w kominach na dachu mam z boku dziury kwadratowe i
    > trzeba je czymś przytkać? jakieś kratki itp?

    Powietrze powinno być dostarczane do pokoi (poza łazienką i kuchnią) poprzez
    nawietrzaki w oknach. Drzwi wewnętrzne w mieszkaniu powinny mieć szczelinę
    wentylacyjną aby powietrze nawiewane przez nawietrzaki mogło sobie swobodnie
    przemieszczać się przez mieszkanie aż do lazienki i kuchni, w ktorych to
    pomieszczeniach będzie wywiewane na zewnątrz poprzez kanały wywiewne np w
    kominach wentylacyjnych.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 3. Data: 2010-04-06 08:18:14
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > przyczyną jest to że w kominach na dachu mam z boku dziury kwadratowe i
    > trzeba je czymś przytkać? jakieś kratki itp?
    a te otwory boczne są na przestrzał?

  • 4. Data: 2010-04-06 08:55:41
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    wiadomościnews:hpenjg$e3b$1@inews.gazeta.pl...> Wiem że w blokach to mozliwe bo są
    wspólne kominy i różnie ludzie

    Zdaje sie, ze z wentylacja grawitacyjna jest generalnie problem.
    Kierunek przeplywu powietrza zalezy od cisnienia i temperatury wiec i
    wentylatory nie wiele pomoga jesli roznice sa duze. Podobno na rynku
    mozna kupic takie kratki, ktore zamykaja sie w przypadku nawiewu a
    otwieraja przy wyciaganiu powietrza.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 5. Data: 2010-04-06 08:58:12
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 6 Kwi, 09:24, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
> [...]
    > przyczyną jest to że w kominach na dachu mam z boku dziury kwadratowe i
    > trzeba je czymś przytkać? jakieś kratki itp?

    zidentyfikuj ktore kanaly sa nawiewem a ktore wyciagiem.

    Problem lezy w naturze wentylacji grawitacyjnej i przy szcelnych
    oknach i drzwiach nie unikniesz tego problemu. Dlatego jest wentylacja
    mechaniczna.

  • 6. Data: 2010-04-06 11:18:01
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > zidentyfikuj ktore kanaly sa nawiewem a ktore wyciagiem.

    Nigdy w bloku nie spotkalem kanalow nawiwowych i wyciagowych, zawsze
    byl jeden w kuchni i jeden lazience. Oba teoretycznie sluzyly do tego
    samego.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 7. Data: 2010-04-06 11:36:21
    Temat: Re: odwrotnie dzialajaca wentylacja grawitacyjna
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

    > Nigdy w bloku nie spotkalem kanalow nawiwowych i wyciagowych, zawsze
    > byl jeden w kuchni i jeden lazience. Oba teoretycznie sluzyly do tego
    > samego.

    Kiedys stolarka byla na tyle nieszczelna, ze nie powietrze naplywalo do
    pomieszczen bez problemu.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2010-04-06 11:47:31
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    tak otwory są na dwie strony

    co do nawietrzaków w oknach to w jednym otworzyłem i miałem śnieg w domu na
    oknie :)

  • 9. Data: 2010-04-06 12:24:16
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > co do nawietrzaków w oknach to w jednym otworzyłem i miałem śnieg w domu na
    > oknie :)

    niestety, powietrze musi którędyś wejść, żeby mogło potem wyjść.
    U ciebie prawdopodobnie jedne kratki robią za nawiew, drugie za
    wywiew, spowodowane to jest różnicą w wysokości kratek (parter -
    piętro) i różnicą temperatur
    Niestety jeśli chcesz żeby działało to jak trzeba, to nawietrzaki
    muszą być otwarte, jak się szroni (znaczy dobrze wieje :-)), to może
    zamontuj zamiast nich coś takiego:
    http://www.odzyskciepla.pl/?orderBy=&page=katalog&ca
    tID=115,
    BTW jeśli masz kominek, albo piec z otwartą komora spalania, to on na
    pewno robi za niezły "wentylator" wyciągowy, wtedy może naprawdę ostro
    ciągnąć z kratek, na to jedna rada: osobny kanał powietrzny do
    paleniska

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2010-04-06 16:30:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Rafał" <a...@c...nospam.pl> writes:

> [...]
    > przyczyną jest to że w kominach na dachu mam z boku dziury kwadratowe i
    > trzeba je czymś przytkać? jakieś kratki itp?

    Przyczyna sa (za dobrze) zamkniete okna...

    MJ