  • 1. Data: 2010-04-06 17:37:18
    Temat: Montaz sedesu
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Musze zamontowac jakis sedes wiszacy myslalem ze koniecznie musi byc
    stelaz, zaczalem ogladac systemy Geberita i oczywiscie zglupialem co
    do czego?
    Moze ktos podpowiedziec co z czym laczyc?
    Sciana grubosci 12 cm na ktorej bedzie sedes jest murowana. Jaki to
    material dokladnie nie wiem ale prawdopodobnie jakies bloczki.
    Sedes oczywiscie wiszacy.
    Pytanie: czy moge mocowac bezposrednio do sciany czy na stelazu? Jaki
    system powinienem wybrac (mysle o Gebericie chyba ze sa jakies inne).

    Pozdrawiam
    Dy

  • 2. Data: 2010-04-06 17:41:44
    Temat: Re: Montaz sedesu
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Dy wrote:
> [...]
    > Pytanie: czy moge mocowac bezposrednio do sciany czy na stelazu? Jaki
    > system powinienem wybrac (mysle o Gebericie chyba ze sa jakies inne).

    Bierz Geberita albo TECE ostatecznie.

    sa zasadniczo da rodzaje, stelaze do zabudowy lekkiej i do obmurowania.

    do lekkiej maja nogi itp stawia sie je na chudziaku i mocuje do sciany,
    potem montuje konstrukcje i oklada plytami GK.

    Do obmurowania przyczepia sie do sciany i obmurowuje cegla czy czym tam sie
    chce.

  • 3. Data: 2010-04-06 18:20:48
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Bierz Geberita albo TECE ostatecznie.

    Tak myslalem. Moze znasz sie na modelach ktory?

    > do lekkiej maja nogi itp stawia sie je na chudziaku i mocuje do sciany,
    > potem montuje konstrukcje i oklada plytami GK.

    No wlasni jest klka rodzajow przegladam i za nic nie moge polapac sie.
    Czym sie roznia szerokoscia, glebokoscia .....?

    > Do obmurowania przyczepia sie do sciany i obmurowuje cegla czy czym tam sie
    > chce.

    Wydaje mi sie, ze z plyt bedzie prosciej nie trzeba tynkowac i bedzie
    rowno pod plytki. Kiedys (nie pamietam przy jakiej okazji) jakis
    poglos slyszalem w takiej zabudowie to chyba jaks wada montazowa byla.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 4. Data: 2010-04-06 18:30:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Dy wrote:

    > Tak myslalem. Moze znasz sie na modelach ktory?

    do lekkiej to Geberit Duofix

    http://catalog.geberit.com/public/chapter.aspx?cat=P
    L_PL-pl_1&ch=10

> [...]
    > rowno pod plytki. Kiedys (nie pamietam przy jakiej okazji) jakis
    > poglos slyszalem w takiej zabudowie to chyba jaks wada montazowa byla.

    wazne jest aby plyty dolegaly dokladnie do powierzchni stelaza :)

    no i stelaz musi byc mocowany solidnie do sciany i podloza

  • 5. Data: 2010-04-06 18:34:12
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > wazne jest aby plyty dolegaly dokladnie do powierzchni stelaza :)
    >
    > no i stelaz musi byc mocowany solidnie do sciany i podloza

    Dzieki mam nadzieje, ze sobie poradze.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2010-04-06 18:43:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Dy wrote:

    > Dzieki mam nadzieje, ze sobie poradze.

    najwaznisza jest sciana bo tam masz sily wyrywajace kolki. trzeba zamontowac
    na zicher.

    acha pamietaj ze geberity sa sprzedawana bez tych elementów montazowych do
    sciany :)

    trzeba je kupic oddzielnie :)

  • 7. Data: 2010-04-06 19:01:32
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > najwaznisza jest sciana bo tam masz sily wyrywajace kolki. trzeba zamontowac
    > na zicher.
    >
    > acha pamietaj ze geberity sa sprzedawana bez tych element w montazowych do
    > sciany :)
    >
    > trzeba je kupic oddzielnie :)

    Dlatego napislaem o scianie, wprawdzie nie do konca wiem z czego jest
    zrobiona ale powinna chyba wytrzymac. Nawet gdyby byla zrobiona z
    jakijs dziurawki - mam nadzieje.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 8. Data: 2010-04-06 20:04:30
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-04-06 20:43, Marek Dyjor pisze:

    > najwaznisza jest sciana bo tam masz sily wyrywajace kolki. trzeba
    > zamontowac na zicher.
    Bez przesady...
    Powiesiłem jeden powiesiłem i drugi.Testowałem na sucho.Siły tak sie rozkładają,ze
    kołki wytrzymaja
    spokojnie.
    Wazniejsze,żeby dobrze je osadził w np. dziurawce czy innych pustkach

  • 9. Data: 2010-04-06 20:45:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:

    > Bez przesady...
    > Powiesiłem jeden powiesiłem i drugi.Testowałem na sucho.Siły tak sie
    > rozkładają,ze kołki wytrzymaja spokojnie.
    > Wazniejsze,żeby dobrze je osadził w np. dziurawce czy innych pustkach

    no to piszę że trzeba zamontowac dobrymi kołkami. jak ci sie zacznie kiedyś
    luzowac mocowanie to nie bedzie zabawnie :)

  • 10. Data: 2010-04-07 05:43:35
    Od: "Art" <s...@o...pl>

    > do lekkiej to Geberit Duofix
    >
    > http://catalog.geberit.com/public/chapter.aspx?cat=P
    L_PL-pl_1&ch=10

    Geberity jeszcze miesiac temu byly w LeRoy Merlin po 485 zl
    w tych sklepach mozesz zlozyc zamówienie jezeli nie maja tego na stanie.