  • 1. Data: 2011-03-26 20:01:34
    Temat: ogrodzenie posesji na wsi
    Od: "Alf123" <s...@i...pl>

    Musze ogrodzic dzialke. Zupelnie nie wiem jak to sie robi.
    Tzn. czy ogrodzeni ustawia sie na granicy dzialki?
    Czy w jakiejs odleglosci od granicy?
    Z jednej strony mam sasiada to wiem ze zrobie z nim wspolne
    ogrodzenie ale od drugiej storny mam droge, a z dwoch innych
    pola uprawne. Poniewaz jest teog grubo ponad 250 mb to
    wolalbym nie zmieniac pozniej jego polozenia :-)

    --
    pozdrowienia
    Alf123

  • 2. Data: 2011-03-26 20:09:58
    Temat: Re: ogrodzenie posesji na wsi
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-26 21:01, Alf123 pisze:
> [...]
    > ale od drugiej storny mam droge, a z dwoch innych pola uprawne. Poniewaz
    > jest teog grubo ponad 250 mb to wolalbym nie zmieniac pozniej jego

    Ogrodzenie od strony drogi robi się na zgłoszenie. Wrzucasz kwita do
    starostwa jak przez miesiąc się nie odezwą to robisz.

    M.

  • 3. Data: 2011-03-26 20:13:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ogrodzenie od strony drogi robi się na zgłoszenie. Wrzucasz kwita do
    > starostwa jak przez miesiąc się nie odezwą to robisz.

    a co do lokalizacji - jak sie dogadasz z sąsiadem stawiasz równo na granicy, jesli
    nie to całość ma sie zmieścić u ciebie. Od drogi -całosc ma być u ciebie - a czasem
    nawet cofnieta o kilka metrów, jesli miejscowe prawo tak stanowi.

    b.

  • 4. Data: 2011-03-26 20:43:58
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-26 21:13, Budyń pisze:
> [...]
    nawet cofnieta o kilka metrów, jesli miejscowe prawo tak stanowi.

    Dlatego trzeba zgłosić w starostwie - wszystko zależy jaka droga, bo
    zapewne starostwo będzie wymagało jakichś warunków. A jak nie zapyszczą
    to robisz tak, jak zgłosiłeś a oni są odpowiedzialni. :-)

    M.

  • 5. Data: 2011-03-26 23:11:40
    Od: "Alf123" <s...@i...pl>

    Użytkownik "M" napisał w wiadomości grup

    >Dlatego trzeba zgłosić w starostwie - wszystko zależy jaka droga, bo
    >zapewne starostwo będzie wymagało jakichś warunków. A jak nie zapyszczą to
    >robisz tak, jak zgłosiłeś a oni są odpowiedzialni. :-)

    A jak to sie zglasza? Trzeba jakis plan u geodety zrobic?
    Czy wystarczy jakos odrecznie narysowac?

    --
    pozdrowienia
    Alf123

  • 6. Data: 2011-03-27 15:24:37
    Od: "HANA" <h...@g...pl>

    Użytkownik "Alf123" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "M" napisał w wiadomości grup

    > A jak to sie zglasza? Trzeba jakis plan u geodety zrobic?
    > Czy wystarczy jakos odrecznie narysowac?

    najlepiej na mapie do celow projektowych wrysowac przebieg ogrodzenia i
    klepnac pieczatka z uprawnieniami budowlanymi.
    mozna tez samemu na mapce jaka tam masz ale moga sie czepnac
    u nas co urzad to inne zasady
    moga naprzykald poprosic o rysunki jak to ogrodzenie bedzie wygladac

    --
    pozdrwiam
    Andrzej

  • 7. Data: 2011-03-27 15:33:03
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > najlepiej na mapie do celow projektowych wrysowac przebieg ogrodzenia i
    > klepnac pieczatka z uprawnieniami budowlanymi.

    proponujsz najdroższe rozwiązanie :-)

    > mozna tez samemu na mapce jaka tam masz ale moga sie czepnac

    nie mogą. Zwykła mapa do celow opiniodawczych i własnoręczny rysunek wystarczą.

    > moga naprzykald poprosic o rysunki jak to ogrodzenie bedzie wygladac

    u nas chcą.

    b.

  • 8. Data: 2011-03-27 15:51:46
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "M"<M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a co do lokalizacji - jak sie dogadasz z sąsiadem stawiasz równo na granicy, jesli
    nie to całość ma sie zmieścić u ciebie.

    Dokładniej - ma pozostać minimum 30 cm wolnego miejsca od granicy
    działki. sąsiad swoje stawia na tych samych warunkach i mamy wymagane
    przepisami przejście konserwacyjne o szerokości nie mniejszej niż 60 cm.

    --
    Darek

  • 9. Data: 2011-03-27 16:06:48
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-03-27 17:24, HANA pisze:
    > Użytkownik "Alf123"<s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > najlepiej na mapie do celow projektowych wrysowac przebieg ogrodzenia i
    > klepnac pieczatka z uprawnieniami budowlanymi.

    Nie wpędzaj gościa w koszty. Zwykła mapka zwykle 1:1000 wystarcza (taka
    ze starostwa). Najlepiej dowiedzieć się w starostwie, czego oczekują.

    > mozna tez samemu na mapce jaka tam masz ale moga sie czepnac
    > u nas co urzad to inne zasady
    > moga naprzykald poprosic o rysunki jak to ogrodzenie bedzie wygladac

    Raczej opis. Mogą być jakieś warunki narzucone przez gminę, np. wysokość
    do 1m, prześwit, etc. Zależy czyja droga.

    Dlatego najlepiej pójść do starostwa, udać głupa, dowiedzieć się a potem
    w razie czego kombinować.

    M.

  • 10. Data: 2011-03-27 16:08:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    >działki. sąsiad swoje stawia na tych samych warunkach i mamy wymagane
    >przepisami przejście konserwacyjne o szerokości nie mniejszej niż 60 cm.

    Skąd ty to wziąłeś? Żadnych przejsc konserwacyjnych nie ma być. Bzdura kompletna!

    b.