  • 51. Data: 2010-10-31 19:26:02
    Temat: Re: ogrzewanie podlogowe a drewniane podlogi
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

    > Fajnie to ująłeś :-)
    > Jest jednak pewna grupa ludzi - tu również - którzy próbują lobbować
    > na rzecz słuszności tezy o ty, że deska jest równoważna pod względem
    > przydatności na podłogę z podłogówką jeżeli chodzi o przewodność
    > cieplną i efektywność takiego ogrzewania.

    tja to jest teza którą sobie sam wymyśliłeś. Nikt tak nie twierdzi, każdy ci
    powie, że pod drewno trzeba mieć zaprojektowaną podłogówkę docelowo.

    > Ot i cały dylemat :-)))
    >
    > Jak ktoś założył sobie deski - przewidział wcześniej, że będzie tam
    > deska i dał odpowiednią izolację termiczną pod wylewką, - to teraz mu
    > ta podłogówka działa, bo czemu ma nie działać :-) i broni poglądu, że
    > deska też może być, bo...

    nie w izolacji leży problem tylko w mocy podłogówki, drewna nie można
    przegrzać bo się zacznie rozsychać.

    > No w końcu deska daje wyższy prestiż :-P
    > I nie piszę tego z zazdrości :-DDD jak co niektórzy mi tu próbują
    > imputować.

    "drewno daję prestiż", masz kompleksy jakieś? :)

    drewno jest przyjemne, jest ciepłe z natury, jest piękne i przytulne.

    > Jednak kładzenie na podłogówkę materiału o gorszych parametrach zawsze
    > będzie wiązało się z wystąpieniem innych czynników, co trzeba
    > wcześniej przewidzieć.

    tak trzeba wiedzieć jak ma wyglądać dom zanim sie zacznie robić instalacje.
    90% budujących nie ma pojęcia jak wykończy poszczególne pomieszenia w chwili
    gdy przychodzą instalatorzy i zaczynają swoją robotę. Jeśli trafią na
    zwykłego pana Henia to będą mieli to jakieś coś, jak trafią na
    profesjonalistę to mają szanse na pomoc.

  • 52. Data: 2010-10-31 20:20:52
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-31 18:13, Igus' pisze:

> [...]
    > były jak najmniejsze.
    > Jednorazowo, rzeczywiście podgrzeje więcej, ale też mniej razy będzie
    > musiał podgrzewać.
    > Dodatkowo jak sam sprytnie w poprzednich mailach zauważyłeś, czym wyższa
    > różnica temperatur pomieszczenie podłogówka tym szybciej się nagrzeje.
    > Przy drewnie aby podgrzać ta sama woda musi przelecieć dużo więcej razy
    > i więcej razy się podgrzać.
    > A straty niecelowe są ciągle takie same.

    > To może przedstaw jakieś ?
    > Do tej pory widzę tylko, nie bo nie, a może coś konstruktywnego ?

    W uproszczeniu wygląda to tak:
    Moc grzejnika podłogowego zależy od temperatury powierzchni i
    temperatury powietrza oraz wielkości samej powierzchni (ta jest stała).
    Uzyskanie tej temperatury jest łatwiejsze w przypadku wierzchnich warstw
    o wysokim współczynniku przewodnictwa (wystarczy wtedy niższa
    temperatura wody). Natomiast straty ciepła (przekaz ciepła w dół) zależy
    od temperatury - im wyższa, tym większe straty.

    Dlatego przy podłogach drewnianych (mniejsze przewodnictwo niż cienki
    gres lub kamień) należy odpowiednio zwiększyć warstwę izolacji na dole
    lub liczyć się z większymi stratami. Tyle jakościowo. Ilościowo trzeba
    to przeliczyć w jakimś programie (który oparty jest na prostym modelu).

    Dodatkowym niuansem jest nieodporność standardowych podłóg drewnianych
    na nadmierne wysuszanie. Tutaj mamy do czynienia z odpowiednimi
    materiałami (np. parkiet klejony z dwóch warstw, panele, etc.).

    M.

  • 53. Data: 2010-10-31 21:01:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Każdy układ grzewczy ma jakieś straty i nie zależy to od ilości styropianu
    > etc. zawsze jakieś straty wystąpią.
    > Zgadza się ?
    > Ilość straty są proporcjonalne do ilości ciepła w układzie, tzn im więcej
    > układ ma ciepła tym ilościowo straty są większe (jakby straty wynosiły 5%,
    > to 5% od 1000 jest więcej niż 5% od 100).
    > Też się pewnie zgadzasz ?

    Zgadzam sie, tylko Ty blednie uznales, ze koszty ogrzewania beda wyzsze
    wylacznie z powodu samej deski jako gorszego przewodnika z czym niestety
    zgodzic sie nie moge. Jezeli mowa o stratach, to pisalismy juz o tym, ze
    deske trzeba przewidziec na etapie projektu i dowiedziec sie w ogole czy tak
    wykonczona podloga mozna bedzie ogrzac pomieszczenie, bo to tu jest
    najwiekszy problem a nie w stratach instalacji na ktore co by nie mowic
    wplyw mamy.

    > Jeśli to wszystko co napisałem na górze jest prawdą to jeśli aby ogrzać
    > pomieszczenie z deską na podłodze trzeba dać więcej ciepła (wynika to z 3
    > pkt) to zgodzisz się też , że straty ilościowo będą większe (to wynika pkt
    > 5).
    > Czyli im więcej energii dostarczamy tym większe mamy straty.
    > QED

    Jezeli potraktujemy wykonawczo uklad z deska tak samo jak z plytka czy golym
    betonem to tak moze byc, ale to blad na poczatku i tego w ogole nie biore
    pod uwage.

    > Tu nie ma , żadnych czarów, możesz oczywiście dostarczać mniej ciepła, ale
    > wtedy w pomieszczeniu będzie zimno.

    Jedyny problem to moc grzejnika przy ograniczeniu temp. posadzki, potrzebna
    do ogrzania pomieszczenia przy najwiekszych mrozach. Innych problemow nie
    ma.

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2010-10-31 21:13:23
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie nie jest, choć odpowiednie uczelnie ukończył :o)
    >
    > Tak po prostu amatorsko z ciemnotą fizyczną walczę :o)

    Ze co????? :-DDDDDD
    Przytoczenie kilku wzorow bez ladu i skladu bez zrozumienia i zdefiniowania
    problemu nazywasz walka z ciemnota fizyczna??
    Wiekszej hipokryzji dawno tu nie czytalem i powiem Ci szczerze, ze do
    wyliczen mozemy przejsc choc ja tu nie bardzo lubie, ale dopiero jak sobie
    wyjasnimy co, jak i dla czego. Inaczej wychodza jakies cuda czego przykladem
    jest Twoja edukacja nas ciemniakow fizycznych.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2010-10-31 21:23:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > Załóżmy, że aktualna temp pomieszczenia 15C. Zaczynamy grzać.
    > Kocioł podgrzewa wodę i część tej o temp 50C trafia do mieszacza, reszta

    Tam termostaty zamkna obieg. Temperatura powrotu wzrosnie i kociol zmniejszy
    moc lub zacznie sie wylaczac.

> [...]
    > taki sam).
    > Odpowiedź: z gresem.
    > Czyli przy gresie na podłodze, kocioł chodzi krócej, czyli mniej spali.

    Nie prawda. Podobnie jak z grzejnikami, wolniejsza wymiana energii spowoduje
    wzrost temp. powrotu do kotla.

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2010-10-31 21:28:15
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > To może przedstaw jakieś ?
    > Do tej pory widzę tylko, nie bo nie, a może coś konstruktywnego ?

    Cos konstruktywnego to to, ze na poczatku udowadniales matematycznie, ze
    ogrzewanie bedzie drozsze wylacznie z powodu wolniejszego przekazywania
    energii do pomieszczenia bo temp. wody musi byc wyzsza. Teraz kupy sie to
    nie trzyma i wsadzasz tu jakies straty na rozdzielaczach choc sa w
    pomieszczeniach i na styropianie w dol, choc powinien byc grubszy. Jak pisze
    Ci sie logicznie co sie stanie z woda przy obu rodzajach wykonczenia to jak
    mi sie zdaje w ogole tego nie lapiesz i rzadasz jakichs konkretow choc je
    dostajesz. Albo jestes ignorantem, albo rzeczywiscie nic z tego nie
    rozumiesz.

    Pozdro.. TK

  • 57. Data: 2010-10-31 21:35:30
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A czujnik, tj wyłącznik masz w całym domu, czy w jakimś konkretnym miejscu
    > ?

    Ci co znaja temat to nie uzywaja czujnikow temp. wewnetrznych do sterowania
    podlogowka a dla czego to powinienes wiedzec lub spytac szanowne ciemne
    fizycznie grono ktore to probujesz edukowac. :-DD

    Pozdro.. TK

  • 58. Data: 2010-10-31 21:35:42
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > "drewno daję prestiż", masz kompleksy jakieś? :)

    psychiatra domorosły czy co...?
    aleś się mnie uczepił... znowu...?

    > drewno jest przyjemne, jest ciepłe z natury, jest piękne i przytulne.

    A czy ja zaprzeczam...?

> [...]
    > robotę. Jeśli trafią na zwykłego pana Henia to będą mieli to jakieś coś,
    > jak trafią na profesjonalistę to mają szanse na pomoc.

    No to wychodzi na to, że ja jestem wśród tych 10 proc...
    A tak w ogóle to nie mam pojęcia o co się tak rzucasz...?

    Przecież napisałem to, co teraz powtórzyłeś - jak się przewidzi deskę na
    podłogówce na etapie układania instalacji, to problemu nie będzie, bo da
    się odpowiednią ilość izolacji temicznej i odpowiednio tę podłogówkę
    przygotuje. Co nie zmienia faktu, że deska gorzej przewodzi ciepło od
    ceramiki, czy kamienia :-)

    I co? dalej będziesz udowadniał, że to Ty masz kompleksy, po
    ponaigrywałem się parę razy z egzotycznego drewna?

  • 59. Data: 2010-10-31 22:05:09
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    W dniu 2010-10-29 23:51, Marek K pisze:

    > Na pewno wiecej od zera i wiecej niz gdyby opor pokrycia byl mniejszy

    Niewątpliwie prawda, ale nie jest odpowiedź na pytanie "o ile więcej". A
    tylko w ten sposób można określić czy jest sens kłaść drewno na
    podłogówkę czy nie (przypominam, że takie było oryginalne zagadnienie).

    > Dopiero teraz napisales o jakichs obliczeniach i wnioskach z nich, a
    > masz pretensje o zwrocenie uwagi za podawanie stwierdzen do wierzenia.

    Czyżbyś był zdziwiony, że ktoś swoje stanowisko może opierać na czymś
    więcej niż tylko Głębokie Wewnętrzne Przekonanie?

    Uważam, że drewno na podłogówce nie przeszkadza jej w skutecznym i
    ekonomicznym działaniu (niech to będzie nasza poszukiwana "sensowność").
    W tym wątku podałem już całkiem konkretne dane na uzasadnienie mojej
    opinii. Zwolennicy odmiennego poglądu nie zaprezentowali dotąd _żadnych_
    szczegółów.

    Owszem, gdybym zamiast desek miał płytki, ogrzewanie byłoby jeszcze
    tańsze, ale byłaby to niewielka oszczędność kosztem drastycznego
    obniżenia komfortu. (płytki w salonie? brrrrr!)

    --
    Jacek Midura

  • 60. Data: 2010-10-31 23:08:09
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    W dniu 2010-10-31 23:05, Jacek Midura pisze:

> [...]

    Te bzdury wynikaly z Twojej wypowiedzi, niczego nie trzeba bylo
    przypisywac. ("Nie twierdzisz chyba, że wyprodukowane ciepło pod drewnem
    gdzieś znika? Albo że ucieka w dół, przez 10cm czy ile tam kto ma
    styropianu? " - to Twoj tekst)

    > Czyżbyś był zdziwiony, że ktoś swoje stanowisko może opierać na czymś
    > więcej niż tylko Głębokie Wewnętrzne Przekonanie?

    To raczej ty jestes zdziwiony, ze nie wykazalem sie telepatia i nie
    odczytalem w Twoich myslach toku obliczen i ich wyniku ;)

    Moze przedstaw te obliczenia zamiast liczyc na zjawiska paranormalne.

    M.