    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ogrzewanie podlogowe a drewniane podlogi
    Date: Sun, 31 Oct 2010 20:26:02 +0100

    robercik-us wrote:

    > Fajnie to ująłeś :-)
    > Jest jednak pewna grupa ludzi - tu również - którzy próbują lobbować
    > na rzecz słuszności tezy o ty, że deska jest równoważna pod względem
    > przydatności na podłogę z podłogówką jeżeli chodzi o przewodność
    > cieplną i efektywność takiego ogrzewania.

    tja to jest teza którą sobie sam wymyśliłeś. Nikt tak nie twierdzi, każdy ci
    powie, że pod drewno trzeba mieć zaprojektowaną podłogówkę docelowo.

    > Ot i cały dylemat :-)))
    >
    > Jak ktoś założył sobie deski - przewidział wcześniej, że będzie tam
    > deska i dał odpowiednią izolację termiczną pod wylewką, - to teraz mu
    > ta podłogówka działa, bo czemu ma nie działać :-) i broni poglądu, że
    > deska też może być, bo...

    nie w izolacji leży problem tylko w mocy podłogówki, drewna nie można
    przegrzać bo się zacznie rozsychać.

    > No w końcu deska daje wyższy prestiż :-P
    > I nie piszę tego z zazdrości :-DDD jak co niektórzy mi tu próbują
    > imputować.

    "drewno daję prestiż", masz kompleksy jakieś? :)

    drewno jest przyjemne, jest ciepłe z natury, jest piękne i przytulne.

    > Jednak kładzenie na podłogówkę materiału o gorszych parametrach zawsze
    > będzie wiązało się z wystąpieniem innych czynników, co trzeba
    > wcześniej przewidzieć.

    tak trzeba wiedzieć jak ma wyglądać dom zanim sie zacznie robić instalacje.
    90% budujących nie ma pojęcia jak wykończy poszczególne pomieszenia w chwili
    gdy przychodzą instalatorzy i zaczynają swoją robotę. Jeśli trafią na
    zwykłego pana Henia to będą mieli to jakieś coś, jak trafią na
    profesjonalistę to mają szanse na pomoc.