    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ogrzewanie podlogowe a drewniane podlogi
    Date: Sun, 31 Oct 2010 22:01:51 +0100

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iai5cs$jhn$1@news.onet.pl...

    > Każdy układ grzewczy ma jakieś straty i nie zależy to od ilości styropianu
    > etc. zawsze jakieś straty wystąpią.
    > Zgadza się ?
    > Ilość straty są proporcjonalne do ilości ciepła w układzie, tzn im więcej
    > układ ma ciepła tym ilościowo straty są większe (jakby straty wynosiły 5%,
    > to 5% od 1000 jest więcej niż 5% od 100).
    > Też się pewnie zgadzasz ?

    Zgadzam sie, tylko Ty blednie uznales, ze koszty ogrzewania beda wyzsze
    wylacznie z powodu samej deski jako gorszego przewodnika z czym niestety
    zgodzic sie nie moge. Jezeli mowa o stratach, to pisalismy juz o tym, ze
    deske trzeba przewidziec na etapie projektu i dowiedziec sie w ogole czy tak
    wykonczona podloga mozna bedzie ogrzac pomieszczenie, bo to tu jest
    najwiekszy problem a nie w stratach instalacji na ktore co by nie mowic
    wplyw mamy.

    > Jeśli to wszystko co napisałem na górze jest prawdą to jeśli aby ogrzać
    > pomieszczenie z deską na podłodze trzeba dać więcej ciepła (wynika to z 3
    > pkt) to zgodzisz się też , że straty ilościowo będą większe (to wynika pkt
    > 5).
    > Czyli im więcej energii dostarczamy tym większe mamy straty.
    > QED

    Jezeli potraktujemy wykonawczo uklad z deska tak samo jak z plytka czy golym
    betonem to tak moze byc, ale to blad na poczatku i tego w ogole nie biore
    pod uwage.

    > Tu nie ma , żadnych czarów, możesz oczywiście dostarczać mniej ciepła, ale
    > wtedy w pomieszczeniu będzie zimno.

    Jedyny problem to moc grzejnika przy ograniczeniu temp. posadzki, potrzebna
    do ogrzania pomieszczenia przy najwiekszych mrozach. Innych problemow nie
    ma.

    Pozdro.. TK