  • 51. Data: 2012-09-27 11:36:07
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe pod szafkami i inne dylematy
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Pod szafkami kuchennymi też masz? Pod lodówką, zmywarką, kuchenką?

    Niestety nie wiem ...
    Nie było mnie jak była kładzona podłogówka ...

    Na pewno nie zaszkodzi to meblom , bo podłogówka jest przecież
    niskotemperaturowa ...
    Temperatura nawet 40-50 stopni nie robi wrażenia na meblach , a przecież w
    większości temp. na podłogówce jest niższa ...

    Ale masz rację. Jeśli rozstaw rurek będzie niezbyt mały i pozostawienie
    wolnej przestrzeni pod zabudowę kuchni nie spowoduje powstanie zimnych stref
    to nie ma sensu dawać tam rurek.

    >Ale w sytuacji gdy grzejniki będą jeynym źródłem ciepła w danym
    >pomieszczeniu.

    No tak.

    Są 2 wyjścia.

    1. Zrobić grzejniki aby działały na takiej samej temperaturze jak
    podłogówka. Wtedy piec działa z taką temperaturą jak potrzebna do podłogówki
    (np. 30 stopni)
    2. Zrobić drugi tor grzewczy i na grzejniki dać np. 60 stopni a na
    podłogówkę powiedzmy 30 stopni (za pomocą mieszacza) , ale wtedy i tak piec
    musi działać na 60 stopni ...

    U mnie miałem podłączony grzejniki do toru podłogówki i uważam to za błąd.
    Miałem tak podłączony grzejniki w łazience i go nie używałem bo przy temp.
    zasilania 30stopni generował on delikatnie mówiąc mało ciepła :)
    Nie posłuchałem rok temu hydraulika który chciał mi zrobić osobny tor dla
    tego grzejnika z dodatkową pompą i itd i nie tak dawno miałem przerabianą
    instalację i zapłaciłem za moją "oszczędność" ;)
    Dlatego uważam że zrobić osobny tor dla grzejników , z własną pompą i itd ,
    tak aby na grzejnikach była wyższa temperatura niż na podłogówce.

  • 52. Data: 2012-09-27 11:40:47
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 26.09.2012 14:12, /// Kaszpir /// wrote:

    > Będzie dużo ...
    Nie do konca prawda. Liczac podlogowke wiesz dokladnie jakie beda
    dlugosci petli.
    Mi wychodzily z kregu 200mb zazwyczaj 3 petle. Zostawaly kawalki po
    kilka metrow w sam raz potrzebne do rozprowadzenia cwu.

    Ale to trzeba miec projekt i policzone.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 53. Data: 2012-09-27 11:46:06
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Tutaj jest dużo takich dla których wszystko jest proste , łatwe i
    > przyjemne i każdy to może zrobić za flaszkę wódki :)
    > A że większość to teoretycy to później takie porady ...
    Z tego co pamietam to wiele osob Tobie podczas Twojej budowy naprawde
    pomoglo. Zdarzaly sie oczywiscie szalone pomysly, jednak wiekszosc byla ok.
    Skoro jestes taki sparzony do porad PMB to moze ich nie do konca
    zastosowales albo zbytnio zmodyfikowales podczas wdrazania?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 54. Data: 2012-09-27 11:49:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 września 2012 14:12:45 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
    > A że większość to teoretycy to później takie porady ...

    Wiesz co- siedzę na tej grupie juz kilka lat, pamięc mam dobra, pamietyam równiezż
    prawie wszystkie dyskusje z Twoim udziałem, udzielane Tobie rady itp. Ki jesli dobrze
    pamietam dzieki poradom grupowiczów sporo rzeczy zrobiłes inaczej jak proponował Twój
    "developer" I raczej in plus to wyszło dla Ciebie.

  • 55. Data: 2012-09-27 11:57:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup

    > Będzie dużo ...

    Aż z ciekawości sprawdziłem w projekcie który miałem pod ręką (nie mój - ja
    ma grzejniki). Odczytałem długości pętli i uszeregowałem według długości:

    128, 125, 107, 89, 69, 63, 50, 49, 43, 41, 27, 24, 23

    No to teraz przeprowadźmy prosty eksperyment matematyczny. Znając długości
    zwojów - 100 i 200 m.b. spróbujmy zoptymalizować zużycie rur:

    128 + 43 + 27 = 200m - 2m ścinek
    125 + 63 = 200m - 2m ścinek
    107 + 69 + 24 = 200m - 0m ścinek
    89 + 50 + 49 = 200m - 12m ścinek

    Pozostaje jeszcze:
    41 + 23 = 100m - 36m ścinek

    Czyli musimy zamówić 4 zwoje 200m i jeden zwój 100m i zostanie nam:
    - dwa kawałki po 2m
    - jeden kawałek 12m
    - jeden kawałek 36m

    Ten ostatni nie musi nam zostać bo możemy zamówić na metry 75 metrów rurki
    zamiast całego zwoju.

    Rozumiem, że ktoś może mieć inny projekt i tych ścinków może być _trochę_
    więcej ale nijak nie wiem, jak miałoby ich być "dużo".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 56. Data: 2012-09-27 11:58:54
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > przerabianą instalację i zapłaciłem za moją "oszczędność" ;)
    > Dlatego uważam że zrobić osobny tor dla grzejników , z własną pompą i
    > itd , tak aby na grzejnikach była wyższa temperatura niż na podłogówce.

    Tak sie zwykle robi - czyli mieszacz i/lub pogodowka przy rozdzielaczu.
    Jednak przy kotle gazowym kondensacyjnym probujemy uzyskac jak najnizsze
    temperatury,
    aby na max wykorzystac kondensacji i oszczedzic PLNy. Przy zasilaniu
    kotla 30st drugi obieg grzewczy nic nie pomoze.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 57. Data: 2012-09-27 13:47:25
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2. Zrobić drugi tor grzewczy i na grzejniki dać np. 60 stopni a na
    > podłogówkę powiedzmy 30 stopni (za pomocą mieszacza) , ale wtedy i tak

    Zdradz mi tajemnice, bo jakos nie rozumiem. Jakim cudem w pierwszym
    przypadku grzejniki maja dzialac dobrze na temperaturze podlogowki, a w
    drugim ma byc gorzej?

    Wreszcie...

    Pozdro.. TK

  • 58. Data: 2012-09-27 13:49:31
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > aby na max wykorzystac kondensacji i oszczedzic PLNy. Przy zasilaniu kotla
    > 30st drugi obieg grzewczy nic nie pomoze.

    Sorry panowie, nic nie rozumiem.
    Podlaczenie grzejnikow do podlogowki sprawi, ze kociol bedzie kondensowal,
    tak?
    A rozdzielenie dwoch obiegow sprawi, ze nie bedzie kondensowal, dobrze
    rozumiem?

    Pozdro.. TK

  • 59. Data: 2012-09-27 14:52:14
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >Skoro jestes taki sparzony do porad PMB to moze ich nie do konca
    >zastosowales albo zbytnio zmodyfikowales podczas wdrazania?

    Oczywiście były porady które pomogły i z którym skorzystałem i jestem za to
    wdzięczny , ale były też wypowiedzi , rady i "pomysły" które mogły by mnie
    kosztować mnóstwo pieniędzy , nerwów i nic by nie dały poza dodatkowymi
    problemami ...
    Niestety tak wyglądają grupy i anonimowość. Tutaj każdy moze doradzać i
    udawać kogoś kim nie jest i należy o tym pamiętać i informacje tutaj
    "zasłyszane" potwierdzać i uzgadniać z innymi "realnymi" fachowcami ...

  • 60. Data: 2012-09-27 14:55:04
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >itp. Ki jesli dobrze >amietam dzieki poradom grupowiczów sporo rzeczy
    >zrobiłes inaczej jak proponował Twój "developer" I raczej in plus to wyszło

    Spokojnie ...

    Ja jestem wdzięczny za pomoc i za niektóre rady z którym części
    skorzystałem.

    Jednakże uważam że nie należy traktować forum jako "wyroczni" i bezwzględnie
    ufać i wierzyć w to co mówią wypowiadający się ludzie ...
    Niestety ze względu na anonimowość nie wiadomo czy ktoś kto podaje się za
    kogoś faktycznie nim jest , a takie "zaufanie" może później kosztować nas
    mnóstwo pieniedzy i nerwów ...

    Po prostu zweryfikować wypowiedzi i rady z innymi fachowcami ...