  • 41. Data: 2012-09-26 14:58:29
    Temat: Re: ogrzewanie podłogowe pod szafkami i inne dylematy
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:k3utrm$3m9$1@usenet.news.interia.pl...

    > Czytam, czytam i jakoś nie łapię o co chodzi. Skoro na kaloryfer będę
    > chciał puścić temperaturę powiedzmy 60 stopni, to kocioł musi pracować z
    > taką temperaturą, nieprawdaż? A do podłogówki puszczę niższą temperaturę,
    > np. 30 stopni.

    No i jak to zrobisz jak na kotle 60C?

    > Czyli wtedy potrzebny specjalny kocioł? Z dwoma obiegami?

    Sterownik do dwoch obiegow.

    Pozdro.. TK

  • 42. Data: 2012-09-26 15:00:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    brunet.wp wrote:

    > A może jednak samemu kupić wszystkie materiały a hydraulikowi
    > zapłacić tylko za robociznę? Pytałem o taką możliwość mojego
    > hydraulika, ale stwierdził, że nie będzie mi się opłacało finansowo,
    > ponieważ będę miał dużo odpadów na rurkach. Czy faktycznie będzie tak
    > dużo odpadów? Rury kupuje się w odcinkach 100 albo 200m czy też można
    > kupić dłuższe? Wtedy ilość odpadów mógłbym zminimalizować.

    poproś go o wycenę materiału który cie interesuje i już.

    wtedy sobie porównasz czy wolisz sam kupować czy zwalić problem na
    hydraulika.

    tak jest najprościej ja zawsze rozbijam wycenę na robociznę i materiały.

    Jednakże jak już klient dostarcza materiały to wtedy on pokrywa koszty
    ewentualnych przestojów gdy nie dowiezie potrzebnych materiałów na czas. :)
    No i musi być na bieżąco dyspozycyjny bo czasem coś trzeba na szybko
    dokupić.

    Jak masz czas zajmować sie zaopatrzeniem to uczciwie zarabiasz tę część
    która by pokryła koszty logistyki instalatora.

  • 43. Data: 2012-09-26 15:04:32
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "mcs" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Brunetowi.wp też nikt nie kazał robić wejścia rury do budynku zaraz przy
    > drzwiach garażowych. Chyba, że miał zapis, że to ma być _najbliższa_
    > pierwsza ściana zewnętrzna ;-)

    Zakładając, że mógłbym zamiast do garażu wejść do kotłowni, to za przyłącze
    zapłaciłbym lekko licząc 800-1000zł więcej. Zamiast 5m rury na swojej
    działce, miałbym 15m. Wolę mieć mniej niż więcej rur na działce...

    Za takie pieniądze to już wolę mieć licznik w garażu, zrobić ocieploną
    szafkę (grosze) i ewentualnie ogrzać wnętrze tej szafki lub rurę. Jest to
    problem, ale uważam, że do rozwiązania.

  • 44. Data: 2012-09-26 15:10:57
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > No i jak to zrobisz jak na kotle 60C?

    Chodzi Ci o uzyskanie 30 stopni?
    Uzyskam to poprzez zmieszanie wody z kotła z wodą zimną? Zastosowanie
    mieszacza?

    > Sterownik do dwoch obiegow.

    Mógłbyś podać przykład takiego sterownika?

  • 45. Data: 2012-09-26 15:17:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:k3uut1$5rf$1@usenet.news.interia.pl...

    > Chodzi Ci o uzyskanie 30 stopni?
    > Uzyskam to poprzez zmieszanie wody z kotła z wodą zimną? Zastosowanie
    > mieszacza?

    Konkretnie z woda powrotna z petli. Mieszacz otwiera sie tyle ile trzeba,
    zeby dodac wody cieplej z kotla. Mniej wiecej podlogowka pracuje na stalej
    temperaturze.

    > Mógłbyś podać przykład takiego sterownika?

    To sa dedykowane rozwiazania do kazdego kotla. Sterownik dba o dobranie
    mocy, pewne rzeczy wyprzedza i takie tam...
    Poszukaj wg. swojego kotla w katalogach sterownika do dwoch niezaleznych
    obiegow.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2012-09-26 15:30:05
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:k3uuh0$519$1@usenet.news.interia.pl...
> [...]
    >
    > Za takie pieniądze to już wolę mieć licznik w garażu, zrobić ocieploną
    > szafkę (grosze) i ewentualnie ogrzać wnętrze tej szafki lub rurę. Jest to

    Zawsze jest coś za coś.
    Teraz możesz od razu położyć pexa do owinięcia rury.

    pozdrawiam

    mcs

  • 47. Data: 2012-09-26 16:13:38
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Zasada generalna projektowania podłogówek to nie robienie pętli pod cięzkimi
    > zabudowami, meble na nogach OK meble zabudowane nie. Oczywiście podłogówce sie
    > nic nei stanie ale już nie koniecznie meblom :) podgrzewane soilidnie meble
    > moga sie rozsychać chociażby. :)

    Od 30 stopni miałby się rozsychać ? eee ...

    ... jedyne co do mnie przemawia, to ta lodówka ;)))

  • 48. Data: 2012-09-26 19:01:32
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > mocy, pewne rzeczy wyprzedza i takie tam...
    > Poszukaj wg. swojego kotla w katalogach sterownika do dwoch niezaleznych

    Nie mam jeszcze wybranego kotła. Prawdopodobnie będzie to kocioł
    dwufunkcyjny z wbudowanym zasobnikiem. Ewentualnie jednofunkcyjny plus
    zewnętrzny zasobnik.

  • 49. Data: 2012-09-26 22:21:46
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "brunet.wp"
> [...]

    troszkę upraszczasz...

    podłogówka musi mieć zawór trójdrogowy + własna pompą a automatyka w kotle
    musi mieć funkcję sterowania takim zestawem.

  • 50. Data: 2012-09-27 11:20:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Będzie dużo ...
    >
    > Rur się nie powinno łączyć. Niestety powoduje to olbrzymie straty
    > materiału.

    E tam olbrzymie...
    Mi zostalo moze ze trzy kawalki po kilkanascie metrow z 1500m biezacych
    rury.

    > Dodatkowo kupując sam materiał hydraulik nie da ci gwarancji , bo możesz
    > kupić materiały których on nie zna i nie ma do nich pewności ...

    Co za problem kupic to co sugeruje hydraulik?
    Chyba tez Cie omotali...

    > Osobiście uważam że masz naprawdę dobrego hydraulika. Niestety dobrzy
    > hydraulicy nie są tani ...
    > Mój który mi robił instalkę ma terminy zajęte do końca roku a wcale tani
    > nie jest (a powiem że drogi).
    >
    > Osobiście uważam że powienieneś traktować porady "fachowców" z forum z
    > przymróżeniem oka. Nie mam możliwości sprawdzenia wiarygodności tutaj się
    > wypowiadających ani ich kwalifikacji.
    >
    > Tutaj jest dużo takich dla których wszystko jest proste , łatwe i
    > przyjemne i każdy to może zrobić za flaszkę wódki :)
    > A że większość to teoretycy to później takie porady ...

    Jako, ze sie odezwalem tu ze dwa razy, chcial bym wiedziec jakie masz uwagi
    do porad?
    Jezeli masz inne zdanie to powiedz co sie nie zgadza, podyskutujemy i do
    czegos dojdziemy. Mnie w tej konkretnej sprawie zastanawiaja pewne rzeczy.
    Skad wilgoc w miejscach nieogrzewanych podlogowka, skoro grzanie
    kaloryferami takiego zjawiska nie powoduje. Po co montowac podlogowke pod
    szafkami w kuchni, jak taka podlogowka wogole grzac nie bedzie? W jaki
    sposob regulowac oddzielnie temp. podlogowki i grzejnikami, kiedy to
    wszystko podlaczy sie do jednej rury?
    Wg. Ciebie te pomysly daja sie bronic?

    Pozdro.. TK