  • 91. Data: 2011-10-30 19:07:43
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    news:j8k3jr$2imd$1@news2.ipartners.pl...

    > sierpień 340kWh
    > wrzesień 498kWh
    > październik (do dzisiaj)325kWh
    >
    > 06.06.2010 do dzisiaj 5,570MWh

    Napewno nic nie pomieszales??

    Pozdro.. TK

  • 92. Data: 2011-10-30 19:11:22
    Temat: Re: op3acalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:j8k6pv$2ea$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Wow, ja za swoj 0kW nie zapacilem nic. :-DD

    10kW Sorry :)

    Marek

  • 93. Data: 2011-10-30 19:24:26
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Napewno nic nie pomieszales??

    Nie. A co ci się nie zgadza? Że sierpień tak słabo wypadł? No tak słabo
    grzali u mnie w sierpniu niestety, też pisałem że testowałem inny sterownik
    przez kilka dni a to akurat przełom lipiec/sierpień był.

    Marek

    Marek

  • 94. Data: 2011-10-30 19:43:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie. A co ci się nie zgadza? Że sierpień tak słabo wypadł? No tak słabo
    > grzali u mnie w sierpniu niestety, też pisałem że testowałem inny
    > sterownik przez kilka dni a to akurat przełom lipiec/sierpień był.

    Przez 16 miesiecy 5570kWh, srednio 348 kWh/miesiac. Skoro w grudniu i
    styczniu nie przekracza 90kWh to ile masz latem? Albo inaczej, jakie
    rejestrujesz moce szczytowe latem i zima??

    Pozdro.. TK

  • 95. Data: 2011-10-30 21:44:09
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Przez 16 miesiecy 5570kWh, srednio 348 kWh/miesiac. Skoro w grudniu i
    > styczniu nie przekracza 90kWh to ile masz latem? Albo inaczej, jakie
    > rejestrujesz moce szczytowe latem i zima??

    Wlecie mam spore nadwyżki bo i do 500kWh się zbliża. W zimie natomiast, to
    taki grudzień czy styczeń to po 90-110kW bywa.
    Od grudnia 2010 uzyski są wyższe gdyż grzeję solarami także podłogówkę a to
    podnosi sprawność. W statystykach widać to gołym okiem, gdzie średnia delta
    T wynosiła dawniej sporo mniej niż obecnier gdy grzeje w układzie mieszanym
    podłoga/CWU. To nic jak tylko dowód, że grzanie podłogi podnosi bardzo
    sprawność, tzn. sprawniejsze wykorzystanie solara.

    A tak nawiasem mówiąc to ten rok był wogóle dziwny.
    Od 20.08.2008 (dzień uruchomienia solarów) do 06.06.2010 było coś około
    6,5MW. Mam na kartce spisane bo resetowałem sterownik, ale mam za to sporo
    zdjęć zrzutów ekranu ze statystyk..

    Poniżej masz garść zdjęć. Zobacz i przekonaj się jak to wygląda ale musisz
    sam sobie linki uzupełnić bo mi się nie chciało już zmieniać.
    W starym układzie opisy czujników: S1-temp kolektor, S2-temp. powrót ze
    zbiornika, S3-temp w zbiorniku na 3/4 wysokości.
    W nowym układzie opisy czujników: S1-temp kolektor, S2-temp powrót ze
    zbiornika, S3-powrót z wymiennika podłogówki.

    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/ba7a0d81/staty
    styka%20sierpien-listopad.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/55fe30fb/staty
    styka%20pazdziernik-styczen.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/9a929014/staty
    styka%20grudzien-luty(marzec%20niepelny)-styczen.jpg
    .html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/32a05ffe/godzi
    na%2010_29.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/f77b403c/godzi
    na%2010_29%20w%20kotlowni%20przed%20wezownica.jpg.ht
    ml
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/93e6f6fc/godzi
    na%209_46.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/a874a7e1/godzi
    na%209_42.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/70b13a25/31_01
    _2009%20pogoda.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/97cd164e/31_01
    _2009%20odczyt_b.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/ba8f5134/28_04
    _2009%20godzina%2016_48.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/ff8c836a/26_04
    _2009%20w%20poludnie.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/74d26ab6/26_04
    _2009%20godzin1%2015_00.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/7f8f3e17/25_04
    _2009.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/a3df4fa9/19_12
    _2010%20poranek%20zamiesc%20miotelka%20solary%20trze
    ba.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/997ab32e/19_12
    _2010%20niebo%20przed%20poludniem.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/9cc18087/19_12
    _2010%20mroz%20-12,5%20tuz%20po%20odsnie%C5%BCeniu%2
    0na%20kolektorze%20jest%20-6st.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/75c4e9a6/19_12
    _2010%20godzina%2013_32%20mroz%20puscil.jpg.html

    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/ec6563f4/19_12
    _2010%20godzina%209_50.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/cf6a28a9/19_12
    _2010%20godzina%209_02.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/ac4e7c02/19_12
    _2010%20godzina%208_52%20temp%20w%20kotlowni%20o%20p
    oranku%2019stc.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/d85a8318/19_12
    _2010%20godzina%208_44%20temp%20powrotu%20z%20zasobn
    ika%20(czujnik%20s2)%2020stc.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/cf8fe48b/19_12
    _2010%20godzina%208_32%20mroz%20nadal%20trzyma%20-12
    ,5stc%20a%20kolektor%20juz%204stc.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/237b5309/16_08
    _2010.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/27fe8fdd/16_08
    _2010%20zbiornik.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/92f5a3cd/16_08
    _2010%20zasilanie.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/8755d732/16_08
    _2010%20czujnik%20s2%20to%20powrot%20a%20s3%20to%20t
    emp%20na%203_4%20wysokosci%20zbiornika.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/6a67f0f3/16_08
    _2010%20cisnienie.jpg.html
    http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-10/21996a1e/16_08
    _2010%20%203_4%20wysokosci%20zbiornika%2091stc%20pow
    rot%2086stc.jpg.html

    Marek

  • 96. Data: 2011-10-30 21:51:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > mieszanym podłoga/CWU. To nic jak tylko dowód, że grzanie podłogi podnosi
    > bardzo sprawność, tzn. sprawniejsze wykorzystanie solara.

    Przejze linki na spokojnie, ale mi chodzilo o moce szczytowe solara tj.
    maksymalna moc jaka zauwazyles, nie uzyski.

    Pozdro.. TK

  • 97. Data: 2011-10-30 22:07:49
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > Przejze linki na spokojnie, ale mi chodzilo o moce szczytowe solara tj.
    > maksymalna moc jaka zauwazyles, nie uzyski.

    180l/minutę, przy 92% prędkości (to jest maksymalna prędkość pompy) zobacz
    zdjęcia to sam się zorientujesz na ile wskazania są rzeczywiste

    Marek.

  • 98. Data: 2011-10-31 07:40:42
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Z wężownicami w zbiorniku dałbym sobie siana bo to będzie słaby punkt.
    > Na początek udałbym się na złom i wytargał z jakiegoś kotła gazowego
    > wymiennik około 24kW. Pompka w obieg i to powinno załatwić sprawę.

    mam to właozyć do bufora CWU ale on ma być w obwodzie solara czy CWU? Tak
    czy inaczej przepływ omywający go w zbiorniku bedzie niewielki chyba bo ona
    jest dosc gęsty - zatem moc znacznie spadnie.

    b.

  • 99. Data: 2011-10-31 07:40:52
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli myślisz o kominku z płaszczem tylko po to aby gdzieś ciepło
    > gromadzić a nie żeby palić w komnkretnym celu to się zastanów.
    > Kiedy to się ma zwrócić? Będziesz palił od rana do wieczora?

    Akurat to ma sie nie zwrócić -kominek ma być elementem
    dekoracyjno-wypoczynkowym, mam sobie przed nim siedzieć z koniakiem w
    ręku...

    >Z kominka bez płaszcza przecież ciepło też idzie na pomieszczenie. Policz
    >ile będzie cię kosztrowało zatrzymanie tego ciepła w buforze bo nie licz na
    >to że

    Jak bedzie za drogo to na razie tego w ogóle nie dam. Rozprowadzać
    powietrzem nie chcę.

    b.

  • 100. Data: 2011-10-31 08:11:00
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Akurat to ma sie nie zwrócić -kominek ma być elementem
    > dekoracyjno-wypoczynkowym, mam sobie przed nim siedzieć z koniakiem w
    > ręku...

    I tak trzymaj.

    > Jak bedzie za drogo to na razie tego w ogóle nie dam. Rozprowadzać
    > powietrzem nie chcę.

    Ależ ja o żadnym rozprowadzaniu nie piszę. Kominek ma po prostu tylko być i
    grzać dla klimatu podczas picia koniaku. Dlatego doszedłem że wystarczy mi
    mały 10kW bo i po co większy skoro kocioł gazowy radzi sobie z całym domem w
    najtęższe mrozy ze zjechaną mocą do 9kW.

    Marek