  • 1. Data: 2011-10-06 12:06:53
    Temat: Wrocław, Złotniki ul. Zakopiańska - podłączanie się do kanalizacji
    Od: Instalowanie <i...@g...com>

    Witam jeszcze raz.

    W chodniku jest kanalizacja, muszę się podłączyć. Działka / domek,
    jest nasz. Czy mogę wykopać rów we własnym zakresie, przynajmniej do
    chodnika, czy też najpierw muszę załatwić / zatwierdzić jakiś
    formalny
    projekt? Jakie są wymogi podłączenia się do kanalizacji, co muszę
    załatwić i gdzie?

  • 2. Data: 2011-10-06 12:19:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    U nas właśnie kanalizują cała okolicę i akurat jestem na etapie
    przyłączenia.

    Ma być:
    1. Projekt wykonany przez uprawnionego projektanta. (U mnie to akurat
    zasponsorowała gmina w ramach ogólnego projektu)
    2. Pozwolenie na zajęcie pasa drogowego z zarządu dróg
    3. Opłata za zajęcie pasa drogowego z zarządu dróg
    4. Pozwolenie na budowę
    5. Wytyczenie geodezyjne przez uprawnionego geodetę. (U mnie to akurat
    zasponsorowała gmina w ramach ogólnego projektu)
    6. Wykonanie kanalizacji przez firmę z koncesją (głosuj na Korwina to
    skończą się koncesje i pozwolenia dla wybranych)
    7. Odbiór techniczny przez wodociągi.
    8. Mapa inwentaryzacyjna powykonawcza wykonana przez uprawnionego geodetę.
    9. Zasypanie rowu może być we własnym zakresie jak i posadzenie kwiatków.
    Gdybyś chciał przy okazji odnowić np. kostkę w obszarze pasa drogowego lub
    ogrodzenie to zawiadamiasz
    o tym wydziału architektury oraz zarząd dróg.

  • 3. Data: 2011-10-06 12:28:53
    Od: Instalowanie <i...@g...com>

    On 6 Paź, 14:19, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:
> [...]
    > 5. Wytyczenie geodezyjne przez uprawnionego geodet . (U mnie to akurat
    > zasponsorowa a gmina w ramach og lnego projektu)
    > 6. Wykonanie kanalizacji przez firm z koncesj (g osuj na Korwina to
    > sko cz si koncesje i pozwolenia dla wybranych)
    > 7. Odbi r techniczny przez wodoci gi.
    > 8. Mapa inwentaryzacyjna powykonawcza wykonana przez uprawnionego geodet .
    > 9. Zasypanie rowu mo e by we w asnym zakresie jak i  posadzenie kwiatk w.
    > Gdyby chcia przy okazji  odnowi np. kostk w obszarze pasa drogowego lub
    > ogrodzenie to zawiadamiasz
    > o tym wydzia u architektury oraz zarz d dr g.

    Dziękuję za odpowiedź. Strasznie dużo formalności. Mam nadzieję, że
    nie pociągnie to za sobą mega kosztów.

  • 4. Data: 2011-10-06 13:35:35
    Od: "ATT" <d...@g...pl>

[...]

    Znam takich co po prostu się podłaczyli :)

    Niestety oficjalnie to tak jak napisał kolega wcześniej

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-10-06 13:45:34
    Od: "ATT" <d...@g...pl>

> [...]
    > o tym wydzia u architektury oraz zarz d dr g.

    Dziękuję za odpowiedź. Strasznie dużo formalności. Mam nadzieję, że

    Za projekt mnie skroiła babka kanalizacja + woda + formalnosci sama
    zalatwiala
    wszystko ok 700zł ale potrzebowalem to ekspresowo, robota cięzko powiedziec
    bo robili mnie duzo innych dodatkowych robot.

  • 6. Data: 2011-10-06 20:09:56
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "ATT" <d...@g...pl> napisał

    > projekt? Jakie są wymogi podłączenia się do kanalizacji, co muszę
    > załatwić i gdzie?

    > Znam takich co po prostu się podłaczyli :)
    > Niestety oficjalnie to tak jak napisał kolega wcześniej

    A ja znam takich, którzy wybudowali kanalizację za własne pieniądze a po 20
    latach się okazuje, że przyłączy nie ma na mapie. Wygląda to tak, jakby z 20
    domków tylko 8 się podłączyło a reszta wciąż korzysta z szamba.
    Wodociągi mają więc niepowtarzalną okazję wykonać pomiary szczelności,
    sprawdzić jak bardzo zarośnięta jest rura, itp. oczywiście na koszt
    inwestora. To, że już ktoś kiedyś wziął za to kasę prawdpodobnie nie ma
    znaczenia, bo liczy się przecież tylko ta mapa...

    --
    Maciek.