  • 41. Data: 2011-10-07 18:22:06
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robertr wrote:

> [...]
    > kilkadziesiąt lat.
    > Jeżeli mamy jego zasoby na 300 lat to czy nie można poczekać z jego
    > eksploatacją jeszcze ze 20 lat ???
    > Francja, Australia zakazała, Niemcy nie chcą słyszeć podobnie Canada
    > już sie wycofuje. Polska jedno z najgęściej zaludnionych państw w
    > Europie i na świecie nie ma żadnych przeciwskazań !!!! Tusk już
    > rozdał za to emerytury ! Co z eksportem polskiej ''zdrowej'' żywności
    > w przyszłości np do Niemiec z reputacją jedynego kraju w Europie
    > trującego swoją ziemię na złość Ruskim ?
    > Czy są jakieś partie przeciwne eksploatacji tego gazu - zupełnie nie

    ile ci płaci gazprom?

  • 42. Data: 2011-10-07 18:24:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > a to glosuj na PO, oni są tak umoczeni w ubeckie kontakty ze bedzie
    > rusek bedzie wiedzial jak nacisnąć.

    wszystko jednak wskazuje że to PIS robi to co jest na rekę Rosji, Dzięki
    PISowi ruskie z Niemcami spokojnie zbudowali nordstream bo prezes wciąż miał
    sraczkę

  • 43. Data: 2011-10-07 18:24:56
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 07-10-2011 o 09:18:22 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Ale czym liczyles OZC domu ? Oblicz normalnym Audytorem OZC z Sankomu.
    > Tylko on poda Ci wlasciwe wyniki, cala reszta to zabawki ktorych
    > obliczen bym sie bal uzyc do liczenia swojej chaty :)
    >
    > Ja tymczasem popelnilem rozdzielacz dolnego zrodla PC:
    >
    > http://szyna.civ.pl/rozdzielaczPC/8.jpg
    > http://szyna.civ.pl/rozdzielaczPC/9.jpg
    Ocynk? beee, przeżre Ci :(
    ja bym zgrzewał z PP :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 44. Data: 2011-10-07 21:32:45
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > czyli 20% z prądu 1A przy bezpośrednim nakierowaniu.

    Klepnalem w kolektorku. Dla 45 stopni uzysk z 1m^2 rocznie 519,1kWh/rok,
    przy czym dla stycznia, lutego i marca lacznie 541,4kWh. Dla 60 stopni 468,6
    kWh/rok i odpowiednio styczen, luty i marzec 528 kWh. Roznica dla 5m^2 to
    295kWh. Duzo i malo, jednak na korzysc kolektora 45 stopni. Latem uzyskamy
    wiecej jak zima i nie zawsze mamy tylko nadwyzke. Analogicznie dla lata
    czerwiec, lipiec, sierpien 1081,4 kWh dla 45 stopni i 899,6 kWh dla 60
    stopni. Roznica to 181,8, niby mniej. Ale dla okresu prawie 100% pokrycia
    czyli od kwietnia do konca wrzesnia, dla 45 stopni to jest 2071,1 kWh (u
    mnie w rzeczywistosci wyszlo wiecej, bo ok. 2800) a dla 60 stopni to 1766,5
    kWh. Roniznica to 304,6. Wg. tego programu kat 60 stopni to jednak mniej jak
    45 stopni.

    > Mnie śnieg na dachu nie przeszkadza. Tam sobie może leżeć i stanowić
    > dodatkowe ocieplenie. Moje solary są jak wiesz w ogrodzie.
    > A co do słonecznych dni to co jak co ale akurat miesiące styczeń i luty
    > obfitują ostatnio w srogie mroźne dni ale za to w pełni słoneczne bo bo to
    > idzie w parze.

    Wlasnie tego roku u mnie slonce ujzalem chyba dopiero w marcu. Pisalem o tym
    na poczatku roku zdaje sie.

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2011-10-08 08:29:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 7 Paź, 20:24, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > Ocynk? beee, przeżre Ci :(
    >   ja bym zgrzewał z PP :)

    Co ma przezrec :) Bedzie glikol z inhibitorami korozji :)
    PP troche male srednice, zgrzewarke mam do 32 a to ma srednice wew.
    chyba w okolicach 20mm. Z PP to mam rozdzielacz do podlogowki
    zgrzany ;) Tu wolalem cos solidnego :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 46. Data: 2011-10-08 08:38:50
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-10-2011 o 10:29:39 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Co ma przezrec :) Bedzie glikol z inhibitorami korozji :)
    A ty myślisz że tam nie masz wody? inhibitory ok ale jak policzysz
    litry to sporo tego trzeba.

    > PP troche male srednice, zgrzewarke mam do 32 a to ma srednice wew.
    > chyba w okolicach 20mm.
    Ja jak kupiłem zgrzewarke na allegro to miałem do 60mm, aż sie
    zastanawiałem po co takie duże, a u Ciebie by były w sam raz :)

    > Z PP to mam rozdzielacz do podlogowki
    > zgrzany ;) Tu wolalem cos solidnego :D
    > pozdr.

    :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 47. Data: 2011-10-08 08:58:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Paź, 10:38, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

    > A ty myślisz że tam nie masz wody? inhibitory ok ale jak policzysz
    > litry to sporo tego trzeba.

    Kolo 4 litrow musze kupic, 50 pln / litr czyli 200 pln trzeba wydac.
    Trudno :-) Oszczedzilem mase kasy na samym glikolu to dwie stowki na
    inhibitory moge wydac ;-) Pozatym bedzie tam niska temperatura (a
    korozji sprzyja wysoka) plus dosc slaby roztwor tego glikolu (30%, do
    -15stC). Mysle ze dobrych parenascie lat to powinno wytrzymac, jak
    przezre to bede kombinowac nad czyms innym :-)

    > Ja jak kupiłem zgrzewarke na allegro to miałem do 60mm, aż sie
    > zastanawiałem po co takie duże, a u Ciebie by były w sam raz :)

    Szczerze mowiac to nie mialbym gdzie takich rur i zlaczek kupic -
    tylko wysylkowo a to dlugie gabaryty :-)
    Ale fakt faktem PP nie byloby takie zle :-) Nie wiem tylko czy
    gabarytowo ten rozdzielacz nie wyszedlby duzo wiekszy, a miejsca mam
    malutko w studzience :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 48. Data: 2011-10-08 17:06:33
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-10-2011 o 10:58:07 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > Ale fakt faktem PP nie byloby takie zle :-) Nie wiem tylko czy
    > gabarytowo ten rozdzielacz nie wyszedlby duzo wiekszy, a miejsca mam
    Tam były mniejsze rozmiary także, ale się zdziwiłem że twój zestaw kończył
    się
    na 32, bo mój na 60 :)
    Co do rozdzielacza, z zasady nie daje się ocynku do CO, ale to wynika z
    tego
    że w instalacji mogły si trafiać inne metale i tworzyć ogniwa, u Ciebie
    chyba
    tego problemu nie będzie :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 49. Data: 2011-10-09 07:38:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 8 Paź, 19:06, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > tego
    > że w instalacji mogły si trafiać inne metale i tworzyć ogniwa, u Ciebie

    Bedzie tylko PE, ten wlasnie rozdzielacz i wymiennik ciepla w samej
    PC. Obawiam sie tylko ze wymiennik jest z miedzi - ale chyba jest
    jakas warstwa pokryty. Musze spytac producenta ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 50. Data: 2011-10-09 09:56:27
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-10-2011 o 09:38:57 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Bedzie tylko PE, ten wlasnie rozdzielacz i wymiennik ciepla w samej
    > PC. Obawiam sie tylko ze wymiennik jest z miedzi -
    Cha czyli jednak będziesz miał ogniwo :(

    > ale chyba jest
    > jakas warstwa pokryty. Musze spytac producenta ;)
    Wątpię, miedzi się nie pokrywa bo to by znacznie zmniejszyło sprawność,
    poza tym miedź się naturalnie pokrywa wodortlankami (zielony nalot)
    który ją chroni przed korozją, ale nie chroni przed elektrolizą jaką
    będzisz miał
    z tym cynkiem na złączkach, może lepiej weź te rozdzielacze zanim masz je
    czyste odłuść acetonem i spryskaj plastik70 od środka.Możesz nawet kilka
    razy,
    do opróżnienia puszki, bo to ci nie zaszkodzi w przepływie a ochroni
    wymiennik.

    --
    Pozdr
    JanuszK