  • 71. Data: 2011-10-29 07:12:10
    Temat: Re: opłacalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Paź, 09:08, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > Marek, ja nie wiem jak oni to liczą - wg ich własnych ulotek miało kosztować
    > ponad 6kzł a dzis dostałem warunki przyłaczenia z kwotą do zapłaty 2kzł.
    > Potraktowali moje rurkę jak przyłacze do 15metrów, reszte chyba mam gratis
    > :-)
    > W tej cenie to zadne pompa ciepła mi sie nie skalkuluje...

    W tej cenie to Ci sie nawet ten gaz nie skalkuluje - grzej pradem w II
    taryfie, zmontuj duzy bufor i juz :) Twoja chata ktora nie ma scian
    tylko sama izolacje bedzie pewnie zuzywala energii tyle co nic :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 72. Data: 2011-10-29 07:35:03
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    d.googlegroups.com...
    >W tej cenie to Ci sie nawet ten gaz nie skalkuluje - grzej pradem w II
    >taryfie, zmontuj duzy bufor i juz :) Twoja chata ktora nie ma scian
    >tylko sama izolacje bedzie pewnie zuzywala energii tyle co nic :D

    rozważam i taka opcję. Chociaz cena mnie gazownicy zachęcili.

    A ten bufor to ty jaki masz? Firma, schemat, sie nie znam, pan mnie cos
    opowie :-)

    b.

  • 73. Data: 2011-10-29 07:54:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Paź, 09:35, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > A ten bufor to ty jaki masz? Firma, schemat, sie nie znam, pan mnie cos
    > opowie :-)

    Beczka (walec) 2m wysoka, bodaj 60cm szeroka, 1000l, z dziewiecioma
    kroccami (1 1/4 GW) przylaczeniowymi. Taki prosty klocek - ma w sumie
    osiem wyjsc z boku (na czterech wysokosciach) i jeden z czapki :)
    Zadnych wezownic etc. On ma tylko stac i pelnic role akumulatora i
    sprzegla hydraulicznego. I swietnie to robi ;) Koszt nowego 1,9k pln,
    koszt jakbys sam chcial wykonac i masz spawarke i checi - nawet
    300-400 pln jak znajdziesz odpowiednia rure na zlomie :) Ja kupilem
    nowy bo mi sie nie chcialo bawic. Zywotnosc takiego bufora jest spora
    bo jest w nim stale ta sama, odgazowana po pierwszym podgrzaniu woda.
    Kamien sie wytraci, osiadzie na sciankach i finito - zadne reakcje
    wiecej nie beda zachodzic :) Tyle ze Ty bys sobie musial wziasc wersje
    zeby moznabylo podlaczyc grzalke (u mnie sie nie da bo za kazdym
    otworem sa przyspawane blachy ktore ukierunkowuja strumien wody i
    zwyczajnie sie grzala nie zmiesci) - czyli ta specjalna wersja mialaby
    polegac na nie przyspawaniu jednej blachy za tym otworem ;) Grzalka
    oczywiscie na dole, jakas sensowna rzedu 12-15kW (zalezy jakie tam
    masz przylacze i zapas), im wiecej tym lepiej zeby szybko grzala w
    godzinach taniej taryfy. W 1000l nagrzanych do 90stC, przy uzytkowych
    zalozmy 35stC (podlogowka) zmiescisz 64kWh - jak bedziesz mial
    zapotrzebowanie rzedu 7kW w szczycie to znaczy ze Ci to wystarczy na
    9h grzania. Spokojnie powinienes dawac rade grzac 100% w taniej
    taryfie. No i jaka tania kotlownia - bufor 1,9k plus grzaleczka ze
    300-400 pln i to wszystko ;)

    BTW. Trzeba jednak policzyc dokladnie grzanie CWU bo to przy pradzie
    jest troche wykanczajace. Choc w II taryfie i tak powinno byc taniej
    niz gazem, tylko baniak minimum 300l chyba ze jest Was wiecej niz 4-5
    to jeszcze wiecej :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 74. Data: 2011-10-29 08:47:30
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    >jest troche wykanczajace. Choc w II taryfie i tak powinno byc taniej
    >niz gazem, tylko baniak minimum 300l chyba ze jest Was wiecej niz 4-5

    myslaem ze to powinien jeden baniak załatwić -moze dołożyć jedna wężownice
    dla odbiory CWU -tyle ze ona musiałaby być dosc duża - ale tego też
    (jeszcze) nie umiem policzyć.

    b.

  • 75. Data: 2011-10-29 09:15:43
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > W 1000l nagrzanych do 90stC, przy uzytkowych
    > zalozmy 35stC (podlogowka) zmiescisz 64kWh

    Ja się tylko zastanawiam, czy realne jest założenie, że nagrzewasz ten
    baniak cały do 90 stC...
    Jak dla mnie nie bardzo, bo przy tej wysokości na bank się rozwarstwi
    woda na różne temperatury, a tej na samym dole nie nagrzejesz do 90...

    Ja bym temp max przyjął jako 70 stC, bo średnia wyższa nie będzie i od
    tego liczył pojemność bufora... :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 76. Data: 2011-10-29 09:16:05
    Temat: Re: op?acalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-10-2011 o 10:47:30 Budyn <b...@g...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Adam" <a...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    > myslaem ze to powinien jeden baniak za?atwiae -moze do?o?yae jedna
    > we?ownice
    > dla odbiory CWU -tyle ze ona musia?aby byae dosc du?a - ale tego te?
    > (jeszcze) nie umiem policzyae.
    Ale taka wężownica będzie ci się zakamieniać i rdzewieć, aby ją wymienić
    będziesz
    musiał rozbabrać cały baniak, a to wtedy jest bez sensu.
    Baniak to jest bufor instalacji, potrzebny aby grzać np w II taryfie,
    kolektorami
    słonecznymi czy piecem węglowym (kominkiem)co to ładujesz i się cały
    wypala i nadmiar ciepła trzeba
    gdzieś zmagazynowwać, w innych wypadkach raczej ten bufor jest zbędny.
    Ale ty jak masz gaz to się w to nie pakuj, masz dwie opcje piec
    dwufunkcyjny i prostą
    instalację, albo jednofunkcyjny(1F) i zasobnik CWU instalacja trochę
    bardziej skomplikowana
    ale wygodniejsza w użyciu szczególnie CWU i mniejsze straty wody i ciepła
    niż przy
    piecu dwufunkcyjnym, no chyba że kupisz taki wypasiony z zasobnikiem w
    środku to wtedy
    masz porównywalne z 1F i zasobnikiem. Ja mam 1F i zasobnik płaszczowy
    130L, na dodatek mam kominek wodny
    także mogę zasobnik grzać kominkiem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 77. Data: 2011-10-29 09:18:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Paź, 10:47, "Budyń" <b...@g...pl> wrote:

    > myslaem ze to powinien jeden baniak załatwić -moze dołożyć  jedna wężownice
    > dla odbiory CWU -tyle ze ona musiałaby być dosc duża - ale tego też
    > (jeszcze) nie umiem policzyć.

    Odpada - w nocy zagrzejesz, w dzien przyjdzie mroz i wieczorem baniak
    bedzie "pusty" (cieplnie), a wykapac sie trzeba ;)
    Koniecznie zrob dwa zbiorniki :) Nie bawilbym sie w przeplywowe
    ogrzewanie - zwykla beczka za pare stowek :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 78. Data: 2011-10-29 09:19:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 29 Paź, 11:15, Robert G <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Jak dla mnie nie bardzo, bo przy tej wysokości na bank się rozwarstwi
    > woda na różne temperatury, a tej na samym dole nie nagrzejesz do 90...

    Grzejac od samego dolu ?? :) A czajnik gdzie ma grzalke ? ;)

    > Ja bym temp max przyjął jako 70 stC, bo średnia wyższa nie będzie i od
    > tego liczył pojemność bufora... :-)

    Spokojnie da sie nagrzac calutki bufor do 99stC :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 79. Data: 2011-10-29 10:00:06
    Temat: Re: op3acalnosc sorarów - kolejna odslona
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    >Baniak to jest bufor instalacji, potrzebny aby grzać np w II taryfie,
    >kolektorami

    Bufor musze miec bo załozenie podstawowe jest takie ze będą solary. Bedzie
    tez kominek z płaszczem wodnym, nie przewiduję go jako ogrzewanie, ale jak
    juz bedzie sie paliło to ciepło trzeba odzyskać.
    Czyli jak mam zrobić, tak jak adam mówi 2 zbiorniki? To bufor duzy (CO) bede
    mógł miec bez wezownicy ale w małym (CWU) bedzie obieg od solara.
    (układ solara bedzie z wymiennikiem ciepła , wiec za wymiennikiem woda szła
    bedzie wprost do duzego bufora, a do małego za pomocą wymiennika rurowego w
    buforze CWU).

    b.

  • 80. Data: 2011-10-29 10:24:07
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
    > Spokojnie da sie nagrzac calutki bufor do 99stC :-)

    Nie będę się spierał, ale jakoś wątpliwe mi się to wydaje...

    pozdr
    Robert G.