  • 41. Data: 2010-10-30 23:27:22
    Temat: Re: oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
    Od: k...@v...pl

    > Znając życie to telewizor grzecznie się spali ochraniając to drogie
    > zabezpieczenie ;)
    >
    > --
    > Borys Pogoreło
    > borys(#)leszno,edu,pl
    Im droższy tym chętniej.

  • 42. Data: 2010-10-31 00:40:20
    Temat: Re: oszczędno?ci nr1 by zlotowinfo ;p
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> napisał(a):

    >"Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> wrote in message

    >Słabo znasz życie rąbnęło po sieci telefonicznej i energetycznej, poszły
    >komputery, telefony i masę innych urządzeń spaliy się przewody. Parę dni
    >roboty dla instalatorów i kupa kasy na nowy sprzęt.

    bo jak pieprznie w drut blisko zadne zabezpieczenie nie pomoze,
    szkoda kasy

  • 43. Data: 2010-10-31 01:24:26
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

  • 44. Data: 2010-10-31 01:49:41
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > komputery, telefony i masę innych urządzeń spaliy się przewody. Parę dni
    > roboty dla instalatorów i kupa kasy na nowy sprzęt.

    Niedawno była jatka w której Ty i Ikselka pialiście z zachwytu o urokach życia
    na wsi. Że niby jak wody braknie to sobie można studnie wykopać. Sytuacja którą
    opisałeś nie ma prawa zdarzyć się w mieście. W mieście jednocześnie podłączonych
    jest tak dużo urządzeń posiadających ochronę przed przepięciami że walnięcia (
    ciekawe w co by miało walnąć jak transformatory są w budynkach a linie
    zasilające i telefoniczne pod ziemią) jest zduszone jednocześnie w wielu
    miejscach. Jeśli na wsi jest tak fajnie to czego teraz płaczesz? Jeśli to prawda
    o czym piszesz to uroki życia na wsi kosztowały Cie tyle ile kosztują fajne
    wakacje w egzotycznym kraju. Tak wiem połowa lasek tam mieszkających na AIDS a
    druga połowa gruźlicę. Znam na to sposób. Pukać tylko te co kaszlą.

  • 45. Data: 2010-11-07 09:45:05
    Od: " Janusz" <a...@g...pl>

    zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > potrzebne urządzenie:
    > 1. http://allegro.pl/show_item.php?item=1286656211

    Taka ciekawostka - podobny do wskazanego zegar bierze około 7W (pomiar
    "wtyczkowym" amatorskim miernikiem, jakich dużo na allegro), zegar mechaniczny
    - ten sam miernik nie wykazuje zużycia prądu. Nie wiem, czy metoda pomiaru ma
    tu coś do rzeczy i na ile jest ona porównywalna ze wskazaniami licznika el.
    (bo to jest chyba dla nas najważniejsze, a nie rzeczywiste zużycie prądu :),
    ale trochę się zdziwiłem.
    Z innych ciekawostek:
    - "żarówki" energooszczędne - praktycznie wszystkie w/g deklarowanej przez
    producenta.
    - komputer + LCD 19 + router WiFi linksys - 110W, po uśpieniu komputera - 21W,
    po wyłączeniu - 17W (pracuje tylko router, komputer wył. na listwie)
    - ładowarka do tel. "lekka" - ładowanie - 5-11W, bieg jałowy - 0W
    - ww. transformatorowa - ładowanie - około 8W, bieg jałowy 4-5W
    - lampa halogenowa z czujnikiem ruchu (taka 500W) - bieg jałowy - 6,9W
    (kurcze, mam tego trochę i pracuje 24/dobę...)
    - mikrofalówka (zegar+elektroniczny programator) - 7W (oczywiście jak pracuje
    to duuużo więcej..)
    - kocioł gazowy - bieg jałowy - 10W, praca - 80W

    To tyle, może kogoś to zainteresuje.
    Ja macie jeszcze jakieś propozycje pomiarów - piszcie :)

    Pozdr.
    Janusz

  • 46. Data: 2010-11-08 17:36:01
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik " Janusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > el.
    > (bo to jest chyba dla nas najważniejsze, a nie rzeczywiste zużycie prądu

    Perpetum mobile, miernik z progiem zadziałania, nieliniowy pobór mocy
    silniczka + słaby miernik.

> [...]
    > 21W,
    > po wyłączeniu - 17W (pracuje tylko router, komputer wył. na listwie)

    Po wyłączeniu widocznie ładował się akumulator.

> [...]
    > - kocioł gazowy - bieg jałowy - 10W, praca - 80W
    >
    > To tyle, może kogoś to zainteresuje.
    > Ja macie jeszcze jakieś propozycje pomiarów - piszcie :)

    Pobór mocy pobieranej całej instalacji elektrycznej z wyłączonymi wszystkimi
    odbiornikami.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/