  • 31. Data: 2009-01-23 23:12:04
    Temat: Re: panele lub deska na ogrzewaniu podłogowym (fotki Paszka)
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 21:39:57 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > tylko do diabła nie na piance tylko na tekturze, do grzewania podłogowego
    > nie daje sie żadnych pianek, Albo klej albo tektura.

    Aj tam. W markietach nawet jest specjalna pianka, niebieska, na ogrzewanie
    podłogowe :))) (oczywiście nie różni się od zwykłej niczym, oprócz ceny)

    --
    best regards,
    scream

  • 32. Data: 2009-01-23 23:17:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 22:34:33 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

    > To o klejeniu paneli do podloza slyszalem wczoraj od czlowieka,
    > ktory zajmuje sie podlogami (plytki, deski, panele)

    Zwykłych paneli się nie klei.

    > Ja patrzac na te fotki Paszka
    > wypietrzenia tlumaczylbym niepozostawieniem dylatacji pod scianami

    Dylatacje raczej napewno jakieś są, chyba nikt nie układa paneli od samej
    ściany...

    > A tak przy ukladzie jak ponizej
    > http://trawki.pl/images/dom/projekt3.jpg
    > jaki przyjalbys uklad paneli dla kuchnio-jadalnio-pokoju
    > Ja zakladam, ze poprzecznie do tej sciany elewacyjnej
    > aby swiatlo najmniej rzucalo cien na szczelinach

    Układając wzdłuż do okna wydłużysz optycznie całe pomieszczenie. Szczerze
    mówiąc, ja bym układał właśnie wzdłuż okna, nawet za cene tych widocznych
    szczelin, ale to tylko kwestia Twojej estetyki.

    > Kombinuje aby naciac w poziomie na odpowiedniej wysokosci cegly
    > i wsunac w szczeline koncowki.

    Moze jednak jakas giętka listwa przypodlogowa albo delikatnie wystający
    cokół pod którym schowasz panele?

    --
    best regards,
    scream

  • 33. Data: 2009-01-23 23:56:16
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    scream pisze:

    > Zwykłych paneli się nie klei.
    :)
    a sa jakies specjalne?
    :)

    > Dylatacje raczej napewno jakieś są, chyba nikt nie układa paneli od samej
    > ściany...
    :)
    przy bumie budowlanym namnozlo sie roznej klasy "fachowcow"
    wiec wszystko jest mozliwe
    :)
    nie zmiescilem wszystkich fotek Paszka
    na innych bylo widać, ze w tm pomieszczenie mial laczone plytki z panelami

> [...]
    > mówiąc, ja bym układał właśnie wzdłuż okna, nawet za cene tych widocznych
    > szczelin, ale to tylko kwestia Twojej estetyki.
    Pomijajac kwestie swiatla i cienia
    to wiecej sensu w wydluzanie krotszego wymiaru ?
    Zgodze sie natomiast, ze dla wkonawcy ukladanie wzdluz najdluzszego
    wymiaru jest mniej pracochlonne
    :))

    > Moze jednak jakas giętka listwa przypodlogowa albo delikatnie wystający
    > cokół pod którym schowasz panele?
    :)
    Co masz na mysli piszac cokole bo nic mi sie ne kojarzy,
    Myslalem o zrobieniu takiej wygietej listwy przypodlogowej:
    na szablonie kleisz kolejno doginajac sciaskami cienkie listwy
    a pozniej zrobic frez

    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 34. Data: 2009-01-24 00:15:59
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 00:56:16 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

    > :)
    > a sa jakies specjalne?
    > :)

    To co mi na szybko przychodzi do glowy to tylko deska warstwowa, ktora
    mozna kleic, natomiast paneli raczej sie nie klei. Producenci nie zalecają.
    Moze gosc z ktorym rozmawiales mowil o sposobie montazu, tj. o klejeniu
    połączeń, a nie klejeniu paneli do podłoża?

    > :)
    > Pomijajac kwestie swiatla i cienia
    > to wiecej sensu w wydluzanie krotszego wymiaru ?

    Nie wiem :)

    > Zgodze sie natomiast, ze dla wkonawcy ukladanie wzdluz najdluzszego
    > wymiaru jest mniej pracochlonne

    O wlasnie :) I latwiej bedzie przyciąć te panele przy łuku. Weź pod uwagę,
    że jeżeli będziesz układać tak jak Ty chcesz, to w niektórych miejscach
    zostanie Ci praktycznie sama krawędź panela (bo będziesz docinał po łuku
    ale nie z długości panela a z szerokości!) co po 1) nie będzie sie dobrze
    trzymać, po 2) nie będzie dobrze wyglądać.

    > Co masz na mysli piszac cokole bo nic mi sie ne kojarzy,

    Może uda Ci się kupić gdzieś jakieś małe cegiełki, które po prostu dokleisz
    na łuku? Nie umiem tego obrazowo wytłumaczyć. Pogrubisz łuk przy samej
    podłodze, o :) Tymi płytkami właśnie.

    > Myslalem o zrobieniu takiej wygietej listwy przypodlogowej:
    > na szablonie kleisz kolejno doginajac sciaskami cienkie listwy
    > a pozniej zrobic frez

    Jest to pomysł, ale z tego co zrozumiałem nie będziesz tynkować tych
    cegieł? Więc może być ciężko tak przykleić listwę, żeby równo wszędzie
    dochodziła.

    --
    best regards,
    scream

  • 35. Data: 2009-01-24 01:29:18
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    scream pisze:

> [...]
    > Moze gosc z ktorym rozmawiales mowil o sposobie montazu, tj. o klejeniu
    > połączeń, a nie klejeniu paneli do podłoża?
    Ktos tez kiedys mi mowil,
    ze sa jakies specjalne panele z HDF na ogrzewanie podlogowe
    Pytalem sie goscia czy ma na mysli klejenie na zamkach
    ale zaprzeczyl i powiedzial, ze tak jak parkiet kleic na sztywno do podloza

> [...]
    > ale nie z długości panela a z szerokości!) co po 1) nie będzie sie dobrze
    > trzymać, po 2) nie będzie dobrze wyglądać.
    Kiedys w epoce klejonych szloby dopchnac
    tzn mam tak zrobione u siebie przy kominku nacialem pisakowiec
    szlifierka i wsunalem w szpare panele
    Teraz przy tych zamkowych nie da sie ich suwac chyba bo zamki sa szczelne
    Tak wogole to kombinuje, ze sklada sie je wpierw laczac czolowo i
    pozniej taka dluga deske laczy sie z kolejna
    Przy klejonych nie bylo roznicy czy pioro wciska sie w szczeline czy
    odwrotnie .
    Bawilem sie ostatnio w sklepie w laczenie i wydaje mi sie, ze przy tych
    na sucho panele montuje tylko z jednej strony?
    Tak, cegla wedlug aktualnego zalozenia ma byc nietynkowana
    i gdyby dalo sie sie te palene uklad z obu stron to zaczalbym od srodka
    dokladajac obustronnie dopasowujac panele scisle do sciany zewnetrznej
    Po ulozeniu odcina przy schodach odsunal bym od sciany wsuwajac w
    szczeline wycieta w ceglach .
    Powstalaby szczelina dylatacyjna w ten sposob przy scianie
    a na tak krotkim odcinku nie byloby duzych ruchow wiec 4-5 mm chybaby
    wystarczylo.
    Jest tez inna opcja : skulbym cegly w warstwie poziomu paneli na
    glebokosc 3-4 cm i po ulozeniu dokleil szczyty cegiel

    > Jest to pomysł, ale z tego co zrozumiałem nie będziesz tynkować tych
    > cegieł? Więc może być ciężko tak przykleić listwę, żeby równo wszędzie
    > dochodziła.

    :)
    Garby cegiel mozna przeszlifowac aby listwy lepiej dolegaly
    Ten mur jest z cegly zwyklej ktora nie trzyma idelanie linii krawedzi
    jak klinkier
    Jedna z opcji jest tez postarzenie muru piaskowaniem
    Mam jeszcze troche czasu na wymyslanie
    :)))))))

  • 36. Data: 2009-01-25 00:37:55
    Temat: Re: panele lub deska na ogrzewaniu podłogowym
    Od: "Piotr" <p...@o...pl>

    Producent inny niz Barlinek.Musze poszperac w papiurach, ale kupiony w DLH.
    Klejony ogólnodostępnym klejem do podłóg drewnianych

  • 37. Data: 2009-01-25 22:34:29
    Temat: Re: panele lub deska na ogrzewaniu podłogowym (fotki Paszka) [OT]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tadeusz Smal wrote:
    > sklep: http://trawki.pl/

    kupuję u ciebie własnie

    10000 sadzonek Phyllostachys aureosulcata 'Spectabilis'
    100000 sadzonek Pleioblastus shibuyans Tsuboi

    masz na to bardzo atrakcyjne ceny :)

    kiedy dostawa?

    =:-)

  • 38. Data: 2009-01-26 20:09:59
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > kupuję u ciebie własnie
    >

    > 10000 sadzonek Phyllostachys aureosulcata 'Spectabilis'
    > 100000 sadzonek Pleioblastus shibuyans Tsuboi
    >
    > masz na to bardzo atrakcyjne ceny :)
    >
    > kiedy dostawa?
    :)
    Z terminem realizacji 5-6 miesiecy
    i z zaliczka 30-40 % wartosci,
    ktora przepadnie gdybys sie wycofal:
    nie ma zadnego problemu realizacja .
    Oczywiscie cena jest do uzgodnienia i niestety wielkosc sadzonek tez
    :))
    Na kiedy bedziesz gotow z wplata zaliczki?
    I w tym momencie zazwyczaj koncza sie takie propozycje
    :))))))
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262
    sklep: http://trawki.pl/

  • 39. Data: 2009-01-26 20:51:38
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Tadeusz Smal napisał(a):

    > :)
    > Z terminem realizacji 5-6 miesiecy
    > i z zaliczka 30-40 % wartosci,

    Nie ma sprawy - moge dac nawet 100% zaliczki. I dolaczyc pozdrowienia i
    usmiechy. :P

    > ktora przepadnie gdybys sie wycofal:

    Zaden problem - cena 0PLN, zaliczka 0PLN, to i przepadek 0PLN :P

    > Na kiedy bedziesz gotow z wplata zaliczki?
    > I w tym momencie zazwyczaj koncza sie takie propozycje

    A moze nakreslilbys choc szacunkowa cene? :)

  • 40. Data: 2009-01-26 20:57:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tadeusz Smal wrote:

    > :)