  • 1. Data: 2009-01-22 21:33:18
    Temat: Kocioł gazowy + zasobnik c.w.u.
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Poradźcie Grupowicze.
    Mam obecnie jednofunkcyjnego Termeta do c.o. i gazowy bojler Richmond 151
    litrów. Termet się już kończy i na wiosnę czeka mnie wymiana. Chętnie
    zamieniłbym 2 urządzenia gazowe na jedno ale moja wiedza o tym sprzęcie
    zatrzymała się w latach 90-tych i nie jestem na bieżąco.
    Chciałbym kupić kocioł wiszący o mocy max 20 kW (może nawet 14 wystarczy) z
    zamknietą komora spalania i potrafiący grzać wodę c.w.u.
    Nie chcę grzania c.w.u. przepływowego, bo mam z tym złe doświadczenia -
    wolałbym zasobnik.
    Doradźcie, co kupić. Czy Saunier Duval jest warty uwagi? Budżet mam na to
    poniżej 4000 zł.
    Jak wygląda schemat instalacji kotła i zasobnika c.w.u.?
    Czy do c.w.u. mam szukac kotła 2-funkcyjnego?
    Jacek

  • 2. Data: 2009-01-23 09:03:26
    Temat: Re: Kocioł gazowy + zasobnik c.w.u.
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poniżej 4000 zł.
    > Jak wygląda schemat instalacji kotła i zasobnika c.w.u.?
    > Czy do c.w.u. mam szukac kotła 2-funkcyjnego?

    To ja coś odpowiem (tak dla zachęty pozostałych) - od końca:

    1. Nie musisz mieć 2-funkcyjnego, połączenie 1-funkcyjnego + zasobnik
    daje ogólnie większy komfort użytkowania.

    2. Schematy możesz znaleźć na WWW producentów kotłów - przykładowy
    ogólny schemat instalacji jest np w instrukcji obsługi zasobnika
    Vaillant VIH 300 - strona 7 pdf'a umieszczonego na:
    http://www.vaillant.pl/Klienci_indywidualni/dokument
    acja-2/Instrukcje_obsugi/Podgrzewacze_zasobnikowe_wo
    dy/

    3. Ja mam taki zestaw Vaillanta (czyli 1-funk kocioł turbo + zasobnik 120
    l).
    Generalnie jest OK - od 5 lat się jeszcze nie zepsuł ;) Kosztowało
    powyższe
    wtedy ok 5000 zł. Do tego musisz doliczyć pompy, komin, ew. sterownik
    i całą resztę stuff'u typu rurki, zawory itd - może wyjść kolejne kilka
    tyś.
    Musisz zwrócić uwagę na warunki montażu u Ciebie (i cenę) komina
    współosiowego,
    który jest montowany do kotłów turbo (z zamkniętą komorą). Jest to dosyć
    droga
    sprawa, jak się ma np 5 mb takiego ustrojstwa.
    Co do sterownika - to była tu niedawno gorąca dyskusja o tym - radzę
    się gruntownie doedukować w temacie przed zakupem ;)

    Co do innych producentów, to się nie wypowiem, bo nie mam praktycznych
    doświadczeń - możesz ich poszukać np na stronach forum Muratora, forum
    elektroda.pl czy forum na www.info-ogrzewanie.pl
    Janusz Pawlinka

  • 3. Data: 2009-01-23 09:08:43
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Aha - i jeszcze jedno uzupełnienie:

    Niekoniecznie musisz się nastawiać na zestaw
    kocioł i zasobnik od jednej firmy - może wyjść
    dużo taniej zakup jakiegoś polskiego zasobnika
    do kotła 'wiodącego światowego producenta'.

    Poza słabym efektem estetycznym nie powinno być
    większych różnic w użytkowaniu.
    Janusz Pawlinka

  • 4. Data: 2009-01-23 11:16:38
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    To i ja dorzucę pare słów.
    No wiec kiedyś królowały kotły dwufunkcyjne, a teraz z reguły daje się
    jednofunk + zasobnik.
    Dwufunkcyjny możesz zastosować jeśli masz niewielką instalację i krótki
    odcinek kocioł - bateria. Jednofunkcyjny z zasobnikiem daje lepszy komfort -
    woda jest wcześniej nagrzana, odkręcasz kran i leci.
    Ja kupiłem Buderusa kondensacyjnego z zasobnikiem. Nie wiem jak się teraz
    ceny kształtują ale pół roku temu dałem za całość 5600, więc za zwykły
    (niekondensacyjny) mogło by być pewnie w granicach 4000 tyś.
    Jeśli nie potrzebujesz dużego zasobnika (wielkość dobiera się z reguły do
    liczby domowników) to możesz też kupić taką centrale grzewczą, tj. kocioł z
    wbudowanym zasobnikiem (tzw. lodówka). Zasobniki tam montowane mają
    przeważnie ok 70l chociaż czasami więcej.
    Co do producentów to kiedyś mocno chwalono Junkersa, ale słyszałem że
    ostatnio lekko się "zepsuł", dobre opinie słyszałem o Viessmanie,Vailancie i
    Buderusie. Przy zakupie bierz pod uwagę też dostępność serwisu, bo nawet
    najlepszy kociał czasem może szwankować, a i przeglądy trzeba robić więc ich
    koszty tez mają znaczenie.

    Pozdrawiam J23

  • 5. Data: 2009-01-23 14:23:08
    Od: "news" <d...@w...pl>

    Jednej rzeczy nie rozumiem, dlaczego wszyscy polecają kotły z górnej półki
    cenowej?. Osobiście używam kocioł 2 funkcyjny kondensat marki Broetje i
    jestem bardziej niż zadowolony - powiem więcej to rewelacja elektronika typu
    PLC Siemens daje niesłychane możliwości w ustawianiu parametrów pracy,
    niewielkie wymiary, zdalna regulacja, pogodówka w komplecie... kto spróbuje
    ten nie chce wrócić do Vailanta czy Junkersa. A i cena niska swój kociołek
    kupiłem 2 lata temu za niecałe 4kPLN do tego zasobnik 100 l i jest oslot,
    polecam.

  • 6. Data: 2009-01-23 15:39:02
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Jak widzę kwoty jakie podajesz to nie wiem czy twoja półka była dużo niższa.
    Mówisz 4tysie za kociołek, a ja za Buderusa kondensata i zasobnik dałem w
    sumie 5600, a kondensaty są sporo droższe i zasobnik tez troche kosztuje.
    A szczerze powiem że za Buderusem się nie rozglądałem bo słyszałem że drogi,
    ale ta cena mnie przekonała.

    J23

  • 7. Data: 2009-01-23 15:53:59
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

> [...]
    > poniżej 4000 zł.
    > Jak wygląda schemat instalacji kotła i zasobnika c.w.u.?
    > Czy do c.w.u. mam szukac kotła 2-funkcyjnego?

    Kociol jednofunkycjny z mala iloscia pobieranego gazu na h(duza modulacja
    zakresu palnika)
    Zarezerwowac tez trzeba istalacje do podlaczenia malego kociolka na
    wszystko.
    Zarezerwowac sobie mozliwosc przylaczenia solarow.

    Najlepiej spiac to wszystko w sprzeglo hydrauliczne.

    Kociol moze byc najzwyklejszy do podgrzewania wody + pompka.
    Koszt takiego ukladu jakies 1200 PLN z pompa.

  • 8. Data: 2009-01-24 18:39:29
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Matko, czy Wy slyszeliscie kiedys o netykiecie?? Piszcie do chuchu pod
    cytatem, czy to takie trudne??

    TK

  • 9. Data: 2009-01-24 21:05:23
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Matko, czy Wy slyszeliscie kiedys o netykiecie?? Piszcie do chuchu pod
    > cytatem, czy to takie trudne??

    A po co niby tak ? Gdyby było to obowiązkowe to serwer new pilnowałby
    kolejności cytowania

  • 10. Data: 2009-01-24 21:30:19
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > A po co niby tak ? Gdyby było to obowiązkowe to serwer new pilnowałby
    > kolejności cytowania

    Gdyby predkosc w miescie 50km/h byla obowiazkowa to po przekroczeniu jej
    odpadaly by kola??
    Po to, ze tak sie robi, tak jest przyjete i tak znacznie wygodniej czyta sie
    posty. Nie trzeba przewijac calosci w dol, zeby dowiedziec sie o co chodzi i
    kto komu odpowiada, a potem znow w gore by zrozumiec odpowiedz, a na koniec
    nie wiesz sam gdzie masz odpowiedziec. Na gorze, na dole, a moze w srodku?
    Normalnie przewijajac w dol widzisz wszystko jak logiczna calosc, poczatek,
    srodek i koniec. Autora, tresc i odpowiedz, a nie jak list wyjety z kibla.
    Inteligentnym ludziom na poziomie, sznujacym dobre zwyczaje i innych ludzi
    taka argumentacja wystarczy. A ze czesto sa to osoby nie wiedzace o takich
    zwyczajach, to nic zlego sie nie stanie jak ktos zwroci grzecznie na to
    uwage, tak jak i mi ktos kiedys. Reszta to zwykle barany kreujace sie na
    jakies oryginaly spoleczne, albo ograniczone pierdoly zyciowe, co raczej
    wykluczam, bo samo dotarcie do use netu wymaga odrobiny intelektu.
    Sorry, to nic osobistego. Ale najnormalniej wkurzaja mnie takie posty, do
    tego cytowane w calosci i podpisywane bez ladu i skladu formy czasami jednym
    slowem.

    Pozdro.. TK