  • 11. Data: 2010-02-23 08:49:07
    Temat: Re: pełne szambo w 3 tygodnie?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    qlphon pisze:

    > spokojnie... jak przestaną dotować (dopłacać zo ZUKu który pewnie jest
    > ich własnością)
    > to pojawią się inni gówno-operatorzy za rozsądną cenę
    > okres przejciowe może być jednak bolesny (albo śmierdzacy)

    Być może tak, ale wiesz jak to jest w małych społecznościach... Jest
    jedna firma i ona w zasadzie dyktuje warunki, bo innym nie bardzo by się
    opłacało dojeżdżać kilkadziesiąt km. I posprzątane :-).

    > porozmawiaj z porzadną firmą, która stawia oczyszczalnie ścieków a nie
    > szamba z przelwem do rozsączu

    Sprawa jest przesądzona, to teren jest na prawdę pod ścisłą ochroną -
    miejscowość uzdrowiskowa, za drogą w odległości może dwieście metrów od
    mojej posesji są ujęcia wód leczniczych i pijalnia wód mineralnych, a
    poza tym w WZ była mowa o co najwyżej zbiorniku szczelnym, a już na
    rozsączanie się nie zgodzili - maczał w to paluchy nawet urząd górniczy.
    Nie ma przebacz. Zresztą jest nitka kanalizacji i chcę się do niej wpiąć
    - tak będzie o niebo wygodniej, niż wojować ciągle z gównami :-))).

  • 12. Data: 2010-02-23 08:54:26
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    s_13 pisze:

    jedynym powodem
    > zakazu może być planowana budowa kanalizacji, ale rzeczywiście
    > planowana, a nie taka na "być może kiedyś",

    Sęk w tym, że kanalizacja jest :-), warunki do podłączenia też, warunki
    techniczne z zakładu wodociągów również. Do poprowadzenia jest
    kilkadziesiąt metrów rury i kilka studzienek. Koszt w wiejskich
    warunkach nie powalający na kolana. Zrobię tę kanalizację - tak będzie
    najprościej i na etapie inwestycji i później eksploatacji :-).

    pozdr.

  • 13. Data: 2010-02-23 09:11:04
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 22 Lut, 20:13, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
    > mieszkamy w nowym domu od 1 stycznia :)
    > Szambo ma 10m3 i pod koniec stycznia było pełne. troche nas to zdziwiło ale
    > myśle że nazbierało sie przez rok budowy. Dzis zaglądam i prawie 90%.
    > Czy to możliwe że do betonowego szamba jakoś dostaje sie woda?
    > Czego szukac i co z tym zrobic?

    Pytanie - ile osób mieszka w domu ?
    U mnie przelicznik 4m ścieków na osobę sprawdza się idealnie. Szambo w
    postaci 2 zbiorników - dosyć szczelne (oczywiście nie wierzę że w 100%
    - ale po intensywnych opadach nie zapełnia się drastycznie) przykryte
    papą i lepikiem od góry (z boków było pokryte uszczelniaczem).

    Pzdr
    Mat

  • 14. Data: 2010-02-23 10:06:00
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    robercik-us pisze:
    > ma kosztować 280 zł. Oczyszczalni ekologicznej nie można sobie zrobić,
    > bo teren chroniony - natura 2000.

    Ja tez mam Nature 2000 a gmina wrecz zacheca do budowy oczyszczalni
    (daje za darmo "projekt i mysl techniczna" adaptacji szamb wywozowych
    na oczyszczalnie z poletkiem bagiennym). Nie mylisz oczyszczalni
    z rozsączem scieków po dzialce?

    pozdr serd
    --
    A S

  • 15. Data: 2010-02-23 11:06:36
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > ok to placicie za scieki 150zl miesiecznie? to rozbój

    A ile ty zarabiasz? To też pewnie jest rozbój. Będziesz odkrywać kolejne
    podatki, opłaty za usługi i dzielić się swoimi przeżyciami na grupie? Zawsze
    mozesz wykopać sobie studnię i srać pod płotem i będzie taniej. Pytanie
    tylko jak długo.

  • 16. Data: 2010-02-23 11:11:43
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > ok to placicie za scieki 150zl miesiecznie? to rozbój

    Płace ok 3zł za m3 ścieków.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-02-23 11:22:08
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście. Nie ma za bardzo szans by kręgi na łączeniach były szczelne.

    IMHO jeśli ktoś robi betonowe szambo to z góry zakłada, że chce mieć
    nieszczelne. Czyli taki trochę osadnik - nadmiar wody ma >wejść w glebę.
    Wypompowuje się raz w roku. Jak się chce mieć szczelne to trzeba dać
    plastykowy "kanister".
    Sorki ale bzdury piszesz mam szambo salexpol w stosunku do producenta
    blisko mnie o polowe tańsze i i tez podobnie wyglądało Połowa szamba jest
    poniżej wód gruntowych nieuzywane przez rok i 3 cm wody w środku śmiem
    nawet twierdzić ze nie przenikła ta woda przez ścianki a przez styk pokrywy
    ze ściankami w czasie gdy woda mi stała na działce.
    Pokutuje widze opinia z czasów komuny,teraz nie ma problemu żeby producent
    dał dobrą izolacje i odpowiednie dodatki do betonu.Myśle też że nie
    oplaciłoby mu sie to specjalnie bo atesty producent ma i wrazie
    nieszczelności musiałby wziąść odpowiedzialność i koszty wymiany takiego
    szamba.Po drugie jesteśmy coraz bardziej świadomym społeczeństwem ,chciałbyś
    mieć takie nieszczelne szambo przy swoim domu?

    4889 (20100223) __________

  • 18. Data: 2010-02-23 12:04:33
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > S zamys y, eby przesta dotowa wyw z nieczysto ci i wtedy jeden w z
    > ma kosztowa 280 z . Oczyszczalni ekologicznej nie mo na sobie zrobi ,
    > bo teren chroniony - natura 2000.
    >
    > pozdrawiam
    > robercik-us

    Jesli teren chroniony to przezde wszystkim oczyszczalnia. Chyba, ze
    chcesz to wpuszczac w grunt. Wszystkie oczyszczalnie bio-mechaniczne
    powinny przejsc bez problemu.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 19. Data: 2010-02-23 14:38:28
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Ja mam cale szambo betonowe ponizej wod gruntowych, gorna pokrywa jest
    obecnie ok 50 ponizej wody gruntowej.
    Szambo ciagle zachowuje szczelnosc.
    Jak widac da sie.
    S.

  • 20. Data: 2010-02-23 16:29:00
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisal w wiadomosci
    > Ja mam cale szambo betonowe ponizej wod gruntowych, gorna pokrywa jest
    > obecnie ok 50 ponizej wody gruntowej.
    > Szambo ciagle zachowuje szczelnosc.
    > Jak widac da sie.
    > S.

    Do pierwszej zimy ? Do drugiego tapniecia ? Wybacz sarkazm, ale nie znam nikogo komu
    udaloby sie utzymac szczelnosci betonowych kregów.