  • 41. Data: 2009-03-30 20:07:43
    Temat: Re: [piatek] sen szalonego instalatora
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Ghost wrote:

    > Dokladnie, schlalo sie towarzycho jak zwykle i tyle. Pomijam kwestie, ze
    > z okien widac, ze to raczej nie ostatnie pietro, to przeciez juz ktos
    > retorycznie pytal co bedzie, jak koles zakreci glowice w takim
    > "przeplywowym" grzejniku. Caly pion pojdzie sie p....
    Nie, bo pion jest prawdopodobnie drożny, ale spawy zawsze robia jakieś
    miejscowe opory, mogło być tak że to wystarczyło żeby grzejnik lekko
    grzał, bo na pionie był lekki opór i kierował część wody do grzejnika.
    Jakby nie był drożny to każde zakręcenie grzejnika odcinałoby wwszystkie
    na nim, jeżeli to była suszarnia to nawet tego nikt nie zauważył :)

    --
    -----
    Pozdr

  • 42. Data: 2009-03-30 21:05:04
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Tak że proszę może nie wypowiadaj się na tematy hydrauliczne bo będę cię
    > musiał wrzucić do KF-a :)

    To zrób to od razu i nie truj dupy, bo jak na razie to tylko udowadniasz, że
    jesteś typowym wszystkowiedzacym zgredem, który szuka zaczepki.
    Tak więc żegnam.

  • 43. Data: 2009-03-30 21:28:57
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > Jakby nie był drożny to każde zakręcenie grzejnika odcinałoby wwszystkie
    > na nim, jeżeli to była suszarnia to nawet tego nikt nie zauważył :)

    Ech teoretycy.
    Grzejnik będzie grzał nawet przy idealnych spawach!
    Woda schłodzona w grzejniku będzie miała większy ciężar właściwy i ta
    różnica będzie powodować cyrkulację!
    Może nie wykorzysta się całej mocy, ale grzać to oczywiście będzie.

    Do podstawówki idździe z tymi teoriami.
    ;-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 44. Data: 2009-03-30 21:32:41
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Jakby nie był drożny to każde zakręcenie grzejnika odcinałoby wwszystkie
    > na nim, jeżeli to była suszarnia to nawet tego nikt nie zauważył :)

    Po pierwsze to on jest podpiety do odplywu. Po drugie, jak zapewnic, zeby
    woda wplywala od gory do grzejnika i wyplywala dolem? To sa dwa identyczne
    podlaczenia, slupy wody tez takie same, wyglada na to, ze stopien
    schlodzenia wody w grzejniku bedzie musial byc tak sam jak na tym kawaleczku
    rury miedzy podlaczeniami. Nie ma sily, kaloryfer bedzie zimny.

  • 45. Data: 2009-03-30 21:55:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Jakby nie był drożny to każde zakręcenie grzejnika odcinałoby wwszystkie
    > na nim, jeżeli to była suszarnia to nawet tego nikt nie zauważył :)

    Odcinalo by nad nim nie na nim. Jezeli to ostatnia kondygnacja, lub
    suszarnia na gorze to nie ma mowy o odcieciu pionu. Grzejniki ponizej grzaly
    by normalnie.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2009-03-30 22:46:21
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości news:gqreb5
> [...]
    > schlodzenia wody w grzejniku bedzie musial byc tak sam jak na tym
    > kawaleczku rury miedzy podlaczeniami. Nie ma sily, kaloryfer bedzie zimny.

    Skąd wiesz, że do odpływu, a nie do dopływu?

    Woda będzie cyrkulować dzięki różnicy ciężaru właściwego wody ciepłej i
    zimnej.

  • 47. Data: 2009-03-31 06:42:56
    Temat: Re: sen szalonego instalatora
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:gqr89l$c7k$1@news.dialog.net.pl...

    > Odcinalo by nad nim nie na nim. Jezeli to ostatnia kondygnacja, lub
    > suszarnia na gorze to nie ma mowy o odcieciu pionu. Grzejniki ponizej grzaly
    > by normalnie.

    Nie, bo zakręcenie grzejnika zamknęło/zatrzymało by obieg cieczy (czy
    grawitacyjny czy wymuszony nie ma to już znaczenia). To tak jakbyś
    zakręcił główny zawór.
    ;-)

    Jeżeli jednak ten odcinek jest drożny to reszta kalafiorów w danym
    pionie będzie sobie dalej działać ...

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 48. Data: 2009-03-31 08:38:05
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >zakręcił główny zawór.
    >;-)

    >Jeżeli jednak ten odcinek jest drożny to reszta kalafiorów w danym

    Ale jezeli jest to najwyzsza kondygnacja, to grzejniki ponizej maja swoje
    podlaczenia do dwu pionow zasilania i powrotu. Zakrecenie ktoregokolwiek
    pionu powyzej grzejnikow nie ogranicza przeplywu wody nizej, bo ta krazy
    sobie pomiedzy zasilaniem i powrotem przez grzejnik.

    Pozdro.. TK

  • 49. Data: 2009-03-31 08:59:00
    Od: K...@w...pl.invalid (Kaziu)

    "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
    > Mniej ironizując, śmiem twierdzić, że jest bardzo małoprawdopodone, żeby
    > ktoś pozostawił takiego "babola" i przez kolejne 20 czy 30 lat ktoś inny się
    > nie zorientował, że jest mu zimno, a później przyszedł jeszcze fachowiec i
    > nie zauważył "babola", kiedy wymieniał zawykłe zawory na zawory
    > termostatyczne. Naprawdę uważasz, że aż tylu idiotów, przewinęło się przez
    > to mieszkanie ?

    Nie wiem jak bylo naprawde, ale idiotow nie brakuje. Zostal wydzielony monter
    do wymiany zaworu to wymienil zawor, a jak nawet zauwazyl ze rury zle
    podlaczone to nie zawracal sobie tym glowy bo to nie jego fucha.
    A kaloryfer moze nie musial grzac - mieszkanie jest na drugim pietrze
    i w srodku bloku, wiec grzane z innych stron. Moze grzal tylko troche
    i wlascicielowi to nie przeszkadzalo.

    Badz co badz nowy wlasciciel po zakupie mieszkania od razu wezwal spoldzielnie
    i poprawili to w jeden dzien.

    --
    Kaziu

  • 50. Data: 2009-03-31 09:08:15
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 31 Mar, 10:38, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > pionu powyzej grzejnikow nie ogranicza przeplywu wody nizej, bo ta krazy
    > sobie pomiedzy zasilaniem i powrotem przez grzejnik.

    Zgadza się, przyjąłem że reszta jest tak samo podłączona....
    Mój błąd.
    ;-)